Toon posts:

Muziek van iMac afspelen via Wifi ?

Pagina: 1
Acties:

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:58
Ik wil een nieuwe versterker kopen die me de mogelijkheid geeft om muziek die op mijn iMac staat af te spelen.

Momenteel heb ik dit al geprobeerd met een oude versterker via de PS3 van mijn zoon.
In principe lukt het, maar de muziek speelt met onderbrekingen (en toch heeft de PS3 een perfecte Wifi N ontvangst). Als ik de muziek eerst copieer op de HD van de PS3 lukt het wel, maar dat kan niet altijd de bedoeling zijn.

Het is moeilijk om een ethernet verbinding tot aan de installatie te krijgen, daarom zoek ik naar ervaringen en mogelijkheden om dit via Wifi te doen zonder onderbrekingen.
Ons Wifi netwerk loopt via een Apple TimeCapsule, en de ontvangst op de plaats van de installatie is prima.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34
AirPort Express, desnoods in samenwerking met een PowerLine. Kan je in iTunes rechtstreeks deze selecteren als "speakers". Werkt zeer goed, en kan je ook bedienen dan via iPhone, iPod Touch en iPad.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

en als aanvulling op wat tc982 zegt, bestaat er een app genaamd airfoil waarmee je de audio van ieder programma naar de airport express kunt sturen.
als je alleen maar itunes gebruikt is dit programma overbodig, maar bij andere (zoals spotify bv.) is het wel nodig.

Discogs

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:58
tc982 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:05:
AirPort Express, desnoods in samenwerking met een PowerLine. Kan je in iTunes rechtstreeks deze selecteren als "speakers". Werkt zeer goed, en kan je ook bedienen dan via iPhone, iPod Touch en iPad.
Kan dit ook nog met een 'oude' versterker met tulpaansluitingen?
En kan ik dan niet beter ineens een AppleTV kopen, dan zou ik ook films moeten kunnen streamen.

Voor ik dit doe zou ik wel willen weten of het dan ook lukt om films te streamen zonder onderbrekingen.

[Voor 21% gewijzigd door Tommie12 op 28-06-2011 10:58]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40

Wish

ingwell

Tommie12 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:21:
[...]

Kan dit ook nog met een 'oude' versterker met tulpaansluitingen?
http://www.apple.com/nl/airportexpress/specs.html

No drama

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42
(Offtopic opmerking: de PS3 heeft geen wifi-N)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee