• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Voor onze klant zijn wij op zoek naar een oplossing voor het volgende idee. Zij hebben een restaurant waarin ze middels kleine schermen het menu van de dag en eventueel aanbiedingen weer willen geven. Het gaat om 15-20 schermen per restaurant, maar in de eerste instantie om 1 restaurant als een soort pilot. een aanvullende eis is dat ze zelf voor ieder scherm de inhoud willen kunnen bijwerken (wij geven een vaste layout en zij typen tekst). Dagelijks geeft ieder scherm nieuwe informatie weer.

Ik ben een paar dagen op zoek geweest naar bestaande fotolijsten die hun programma afwerken en van buitenaf te updaten zijn. Mijn gedachte was een webinterface maken welke simpelweg mappen en rss feeds aanpast op de juiste data. Op deze manier kon ik 1 restaurant beheren, en het laterna uitbreiden naar meerdere restaurants.
Hiervoor heb ik een Samsung frame en een Kodak frame gekocht om te testen. Bij beide frames was het probleem dat ze weliswaar van buitenaf te updaten zijn, maar een gebruikersactie vereisen voordat de lijst geupdate wordt. Dit moet ik kunnen automatiseren. Tevens heb ik een leverancier van diverse merken fotoframes opgebeld en navraag gedaan en ook een paar leveranciers van specifieke fotoframes; er bestaan geen betrouwbare frames die van buitenaf automatisch updaten naar hun zeggen. (Ik heb er eentje gevonden, maar die blijkt serieus slecht te functioneren)

Dus, de reden van mijn topic; ik heb een oplossing nodig voor de vraagstelling. Momenteel ben ik aan het kijken voor presentatie oplossingen zoals bijvoorbeeld de mac heeft; tv's met een of ander systeem dat ze aanstuurt. http://www.senseview.nl/ is bijvoorbeeld iets waarmee je een eige tv zender hebt voor de aan te sturen schermen. Dat zou wel 15 zenders betekenen. Ik moet nog contact opnemen met dit bedrijf.

Zijn er nog andere opties die ik heb gemist, of wellicht oplossingen die aan te prijzen zijn?

ps, ik heb alle fora bekeken, en geen enkel forum lijkt geschikt voor mijn topic, excuses als dit de verkeerde plek blijkt te zijn.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:50
Ik denk dat je lastig zelf hiervoor wat kunt gaan maken.Wij hebben hier ook weleens naar gekeken voor een klant met een showroom maar uiteindelijk de boel uit besteed naar www.contentdisplay.nl/ omdat er steeds mee bij kwam kijken. Eerst waren het 2 displays toen moest er steeds meer functionaliteit bijkomen e.d.

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Momenteel hebben we een bedrijf gecontacteerd welke firmware zou kunnen schrijven voor een frame dat we reeds hier hebben staan. Dit zou voorgaande bezwaren opheffen. Daarmee zouden we een complete oplossing hebben. Mocht het op iets uit lopen zal ik een link plaatsen.

@jjbstolk: Dit bedrijf heb ik gebeld, en ze maken een offerte voor me op zodat ik een idee van de kosten zal hebben. Bedankt voor de suggestie.

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Een kleine update; de gevonden opties waren allen vrij prijzig. Bovendien heb ik nog een dozijn frames gevonden met wifi die alleen niet meer geproduceerd worden. (Een vreemd gegeven dat veel fabrikanten de frames met wifi niet meer produceren, weet iemand waarom? Weinig vraag ofzo)

Wat we nu gaan doen is een tablet voorzien van een app die eigenlijk hetzelfde doet en eens kijken of dit volstaat voor onze doelstelling; schermpjes die afbeeldingen weergeven en automatisch wisselen. Dan krijg ik wel unieke problemen, maar die kan ik als ik er niet uitkom vast in de hiervoor bestemde categorieen voorleggen.

Een probleem dat wel nog hier beantwoord kan worden; hoe bepaal ik de levensduur van een tablet scherm als dit 24 uur per dag aan staat. Ik neem aan dat ze daar niet voor ontworpen zijn en ik kan niet direct een indicatie vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Is het niet een idee om een oproep te plaatsen bij een IT opleiding met dergelijke eisen en een leuke beloning?

Waarschijnlijk kun je met een oude p4 mini-desktop + TFT (kun je voor 90+20 euro krijgen) een benodigd systeem samenstellen waarop je met die custom geschreven software misschien wel veel meer mogelijkheden hebt.

Zomaar ideetje hoor! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46
Je zou al ver kunnen komen met een custom web-app welke standaard om een aantal seconden refreshed door middel van een AJAX request. Aan het begin van de dag kan dan evt. de informatie in het systeem ingevoerd worden en gerefreshed worden waarbij alle informatie automatisch gepushed wordt naar de web-app. Althans dat is zomaar een idee en dat hoeft volgens mij geen duizenden euro's te gaan kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je zit dan vaak aan systemen te denken waarbij je een centrale server hebt die content pushed naar clients die dan desktops zijn aan een monitor of een monitor met een ingebouwde speler. Dat zijn echter geen goedkope oplossingen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46
Tsurany schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:38:
Je zit dan vaak aan systemen te denken waarbij je een centrale server hebt die content pushed naar clients die dan desktops zijn aan een monitor of een monitor met een ingebouwde speler. Dat zijn echter geen goedkope oplossingen.
Je zou hiervoor eventueel thin-clients kunnen gebruiken. Deze hebben vaak al mogelijkheden tot (een basale) webbrowser.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee