• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-04 07:59
Hallo,

Ik heb een 7inch Windows 7 Tablet gekregen van een kennis en ik wou hier graag Android op zetten. Dit zijn de specificaties:
Specification

1. CPU: Intel™ Atom™ CPU N455 1.66GHz

2. 2GB DDR,320GB Harddisk

3. Suppor 3G,Sim card ,can make phone call

4. Bluetooth / Wifi function

5. OS:Windows 7

CPU Intel™ Atom™ CPU N455 1.66GHz

CHIPSET Intel NM10

DISPLAY VIDEO CARD: Integrated Intel GMA3150

SCREEN 10.1.’ LVDS LCD (Multi-touch screen)

Max Resolution1024*600

HARDISK 2.5’’ SATA 320GB

MEMORY DDR2 RAM 2GB

SOUND CARD CHIPSET Realtek High Definition Audio.

PORTS 1*Two in One Audio Port,Microphone port,earphone port.

LED GUDING LIGHT Power Guiding light(Green Color)

Charge Guiding Light(Green Color/Red Color)

POWER SUPPLY ACPI V2.0, supply S0,S3,S4,S5

3G Fuction Built in 3G for option (CDMA/HSDPA optional)

Phone Function Yes,support sim card

Capacitive touch screen Experience the perfect touch, Support multi touch

BATTERY 3000mAh, LION Battery

Bluetooth Support

Wifi Yes

Webcam built in 1.3M high definition web camera

DIMENSION 290×150×18mm

WEIGHT Less than 0.9Kg

SWITCH Power Switch,Menu Button
Er staat al voor te testen een Android ROM op, het gaat hier om een FroYo ROM. WiFi en 3G werken alleen niet wat de tablet eigenlijk waardeloos maakt.

Heeft iemand misschien enig idee welke ROM ik op de tablet zou kunnen zetten?

Alvast Bedank,

ObAt

[Voor 6% gewijzigd door ObAt op 28-06-2011 08:35]

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al geprobeerd en waar heb je al op gezocht? Ik mis een stukje eigen initiatief van jouw kant.

• ObAt
RoD schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:36:
Wat heb je zelf al geprobeerd en waar heb je al op gezocht? Ik mis een stukje eigen initiatief van jouw kant.
Als eerste heb ik een Android 3.0 ROM geprobeerd te zoeken, maar buiten 3 HTC roms is deze ontvindbaar. Nu staat er deze ROM op: Viewpad 10 -eng 2.2.1

Het nadeel is dat ik geen 'Back' knop heb en dat de 'Home' knop ook niet werkt. Ik hoopte daarom een Android 3.0 ROM te vinden (zoals die van de Asus Transformer) omdat de knoppen daar onderaan in het touchscreen worden getoont. Voor de rest heb ik niet veel ervaring met het flashen van Tablets, ik heb wel vaker mijn Galaxy S geflasht.

Ik deze middag een stuk of 10 verschillende livecds geprobeerd (via USB) maar ik krijg nu zelfs touchscreen zelfs niet werkend! Iemand een tip?

Edit: Eigenlijk werkt geen een ROM van Android-x86, alleen de Viewpad ROM valt op omdat het Touchscreen wel werkt!

Is er niet een manier om zelf wat te knutselen met roms?

[Voor 20% gewijzigd door ObAt op 28-06-2011 16:05]

• ObAt
Helaas zijn er weinig mensen die mij kunnen helpen ben ik bang, heeft iemand anders een idee waar deze vraag het beste kan voorleggen? Of weet iemand alsnog de oplossing?

Veel dank!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Als het een Windows 7 tablet is, dan is deze per definitie dus X86, en daar heb je een probleem:

Android is hoofdzakelijk een ARM besturingssysteem.

Er zijn goede ports naar X86, maar verwacht geen volle Android ervaring:

http://www.android-x86.org/

Intel is intern bezig met een port van de tablet versie, Honeycomb, maar zoals ons eigen Tweakers.net heeft ondervonden vrij recent met een hands-on: Intel heeft nog een HOOP werk te doen want de performance was draconisch.

Trouwens, die specs... klopt dat wel? Daar staat namelijk dat het een 10" tab is terwijl je zelf zei dat hij 7" is.

Overigens spreken we in X86 land niet heel erg van ROM's, het is gewoon een PC in een bepaalde formfactor, en Android is gewoon een vorm van Linux.

Mijn advies is dan ook: behandel het als dusdanig en zoek op wat voor hardware het is die je WiFi levert. Probeer vervolgens of er kernel modules zijn voor die hardware en pas je eigen Android X86 kernel daarop aan.

[Voor 23% gewijzigd door Umbrah op 30-06-2011 14:52]

• ObAt
Ok erg bedankt voor de uitleg! De Android varianten van android-x86.org werken helaas allemaal niet, ik denk dat ik helaas gewoon moet wachten totdat iemand betere hardware ondersteuning maakt voor het x86 platform.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee