Toon posts:

Storing in 3.5mm voor door nieuwe gpu

Pagina: 1
Acties:

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 14:44
Hoi tweakers,
ik heb sinds kort een R5850 TFII in mijn medion als upgrade voordat ie doorgaat naar mijn broertje. Werkt allemaal lekker en fijn (op stutter na in BFBCII 0.o, iemand ervaring?), er is alleen een probleem:
er zit onder de kaart zo'n fijn Realtek plastic chipje voor de front audio uitgang, die kennelijk gestoord wordt door de nieuwe gpu.
Ik heb nu dus vage geluiden (variërend van kraakjes tot heuse pieptonen) in mijn koptelefoon als ik dingen doe als tabjes openen, scrollen, of zelfs maar klikken... Erg vervelend!

Iemand tips? Een eenvoudige manier om het chipje te isoleren misschien?
Alvast bedankt!

PS: Dit is de PC, voeding vervangen door deze, gpu door deze

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:49

Zorian

What the fox?

Heb je de PC en randapparatuur volledig geaard aangesloten op het stopcontact? :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hmm, meestal kun je er niet veel aan doen. Ik denk ook niet dat het in het chipje zelf zit, maar eerder in de kabeltjes die naar het voorpaneel lopen, of dezelfde spoortjes die op je moederbord lopen. Die zullen wel vlak bij de videokaart lopen.

• NinjaTuna
Xereon schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:23:
Heb je de PC en randapparatuur volledig geaard aangesloten op het stopcontact? :)
Volgens mij zit er niets in een geaard stopcontact, de verlengsnoeren komen allemaal uit een ongeaard stopcontact :/
Beetje slecht misschien wel 0.o ik zal mijn vader eens vragen...
Admiral Freebee schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:43:
Hmm, meestal kun je er niet veel aan doen. Ik denk ook niet dat het in het chipje zelf zit, maar eerder in de kabeltjes die naar het voorpaneel lopen, of dezelfde spoortjes die op je moederbord lopen. Die zullen wel vlak bij de videokaart lopen.
Zeer wel mogelijk, ik ben nu niet in de positie om foto's te uploaden, maar de situatie is:
Aan de ene kant zit het chipje, zo'n 5-8 cm van de rand van het moederbord, waar de kabel naar de front aansluiting zit. Daartussenin zit de kaart zelf, dus alle spoortjes zullen er wel onder doorgaan ja.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:49

Zorian

What the fox?

NinjaTuna schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:54:
[...]

Volgens mij zit er niets in een geaard stopcontact, de verlengsnoeren komen allemaal uit een ongeaard stopcontact :/
Beetje slecht misschien wel 0.o ik zal mijn vader eens vragen...

[...]

Zeer wel mogelijk, ik ben nu niet in de positie om foto's te uploaden, maar de situatie is:
Aan de ene kant zit het chipje, zo'n 5-8 cm van de rand van het moederbord, waar de kabel naar de front aansluiting zit. Daartussenin zit de kaart zelf, dus alle spoortjes zullen er wel onder doorgaan ja.
Ik had eens een soortgelijk probleem, en bij mij was de oorzaak dat de computer niet geaard was. ;) Regel eens een geaard stopcontact en controleer of het probleem dan nog aanwezig is.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:36
Mijn advies is om evt. een verlengkabeltje te kopen en de achter-uitgangen te gebruiken, die zijn doorgaans van betere kwaliteit. Dit soort problemen zijn eenvoudig vast te stellen, maar zeer lastig te verhelpen, omdat het overal in principe in kan zitten, van kabeltje tot chip.

• Hippocampus
  • Laatst online: 01:08

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Een snelle manier om er achter te komen of het daadwerkelijk interferentie van je videokaart is:
Wikkel het kabeltje in aluminiumfolie en daarna wat tape/plakband om kortsluiting te voorkomen.

• NinjaTuna
Hippocampus schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:46:
Een snelle manier om er achter te komen of het daadwerkelijk interferentie van je videokaart is:
Wikkel het kabeltje in aluminiumfolie en daarna wat tape/plakband om kortsluiting te voorkomen.
Goede tip, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het door de videokaart komt, want voordat die er in zat, was het geluid er nog niet. Maar ik denk ook niet dat het aan het kabeltje ligt, eerder aan de chip/spoortjes op het moederbord die er nog dichter bij zitten.

Ik zal eerst eens het stopcontact hier openmaken om te kijken of er ook nog een ader voor de aarddraad is, want een geaard stopcontact lijkt me sowieso wel een goed idee... (hebben we hier in dit huis eigenlijk nergens, alleen bij de wasmachine en aanverwante toestanden)

• NinjaTuna
Nou, natuurlijk geen aarddraad beschikbaar in dit huis 0.o
Ik ga wel proberen de aarde vast te maken aan de radiator en eens kijken of dat helpt...

• Hippocampus
  • Laatst online: 01:08

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mja, pas daar maar mee op, dat is niet de juiste manier om te aarden. Het zal waarschijnlijk net genoeg zijn om opbouw van lading te voorkomen, maar in geval van storing/sluiting gaat het niet goed.

• NinjaTuna
Ja dat snap ik, maar het is wel een manier om er achter te komen of de storing dan weg is. Het is idd geen oplossing natuurlijk :p

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:53
Volgens mij heeft het geaard zijn er niets mee te maken. Mijn pc is namelijk geaard en ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb het vermoeden dat het wordt veroorzaakt door spanningsfluctaties. Voor de meeste componenten niet zo'n probleem, maar DAC's in geluidskaarten zullen wel gevoeliger zijn. De spanningsfluctaties kunnen veroorzaakt worden doordat zuinige componenten vaak schakelen tussen hoge en lage activiteit (grote verschillen opgenomen vermogen). En moderene videokaarten verbruiken idle nog minder -> nog grotere verschillen.
Het is bij mijn i7 860 al te zien, deze wisselt vaak wel een paar keer per seconde van frequentie en dus ook spanning.
Misschien dat een betere voeding helpt. Ik heb er maar mee leren leven (maar misschien dat het bij mij minder extreem is).

[Voor 14% gewijzigd door tweak_dude op 30-06-2011 11:57]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bij mij heb ik ook lichte brom uit mijn speakers, komende van mijn LED backlit toetsenbord (Logitech G15). Wat om een of andere vage reden helpt is wat draaien met de connector, en dan wordt de brom luider en zachter. Zo blijf ik even spelen tot ik de meest stille positie heb gevonden. Mijn stopcontact is wel geaard btw.

[Voor 3% gewijzigd door Mavamaarten op 30-06-2011 12:05]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 10:16
Ik heb hetzelfde probleem, maar alleen als ik mijn koptelefoon aansluit op het frontpanel.

Als ik hem achter mn kast direct op de uitgang stop dan heb ik er geen last van.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05 20:13
Hippocampus schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:55:
mja, pas daar maar mee op, dat is niet de juiste manier om te aarden. Het zal waarschijnlijk net genoeg zijn om opbouw van lading te voorkomen, maar in geval van storing/sluiting gaat het niet goed.
Ach vroeger was de aarde gewoon aangesloten op een koperen waterleiding die de grond in liep. Niet de meest elegante manier, maar best effectief. Zolang je verwarmingsbuis aangesloten is op koper dat onder de grond loopt (en je het verf een beetje op de plek van aansluiten weghaalt) is het genoeg voor het testen.

• NinjaTuna
tweak_dude schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:55:
Volgens mij heeft het geaard zijn er niets mee te maken. Mijn pc is namelijk geaard en ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb het vermoeden dat het wordt veroorzaakt door spanningsfluctaties. Voor de meeste componenten niet zo'n probleem, maar DAC's in geluidskaarten zullen wel gevoeliger zijn. De spanningsfluctaties kunnen veroorzaakt worden doordat zuinige componenten vaak schakelen tussen hoge en lage activiteit (grote verschillen opgenomen vermogen). En moderene videokaarten verbruiken idle nog minder -> nog grotere verschillen.
Het is bij mijn i7 860 al te zien, deze wisselt vaak wel een paar keer per seconde van frequentie en dus ook spanning.
Misschien dat een betere voeding helpt. Ik heb er maar mee leren leven (maar misschien dat het bij mij minder extreem is).
Een XFX Pro 450w lijkt me al een goede voeding :P
Als het idd aan spanningsfluctuaties ligt zal ik niet in staat zijn het op te lossen, maargoed...
Mavamaarten schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:01:
Bij mij heb ik ook lichte brom uit mijn speakers, komende van mijn LED backlit toetsenbord (Logitech G15). Wat om een of andere vage reden helpt is wat draaien met de connector, en dan wordt de brom luider en zachter. Zo blijf ik even spelen tot ik de meest stille positie heb gevonden. Mijn stopcontact is wel geaard btw.
Is niet echt een oplossing natuurlijk xD, er gebeurde bij mee ok niet zoveel. In games is het ook niet storend, maar als ik met een koptelefoon opzit en in Firefox bezig ben (GPU-accelerated), in stilte, is het wel storend.
Baccy schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:01:
Ik heb hetzelfde probleem, maar alleen als ik mijn koptelefoon aansluit op het frontpanel.

Als ik hem achter mn kast direct op de uitgang stop dan heb ik er geen last van.
Dat komt omdat er twee chipjes op je mobo zitten (iig bij mij heel duidelijk, te herkennen aan het krabbetje van Realtek), een voor je achteruitgangen en een voor je vooruitgangen.
jaapsander schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:33:
Ach vroeger was de aarde gewoon aangesloten op een koperen waterleiding die de grond in liep. Niet de meest elegante manier, maar best effectief. Zolang je verwarmingsbuis aangesloten is op koper dat onder de grond loopt (en je het verf een beetje op de plek van aansluiten weghaalt) is het genoeg voor het testen.
Dat zei mijn vader ook :Y)

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 16:53
NinjaTuna schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:28:
Hoi tweakers,
ik heb sinds kort een R5850 TFII in mijn medion als upgrade voordat ie doorgaat naar mijn broertje. Werkt allemaal lekker en fijn (op stutter na in BFBCII 0.o, iemand ervaring?), er is alleen een probleem:
er zit onder de kaart zo'n fijn Realtek plastic chipje voor de front audio uitgang, die kennelijk gestoord wordt door de nieuwe gpu.
Ik heb nu dus vage geluiden (variërend van kraakjes tot heuse pieptonen) in mijn koptelefoon als ik dingen doe als tabjes openen, scrollen, of zelfs maar klikken... Erg vervelend!

Iemand tips? Een eenvoudige manier om het chipje te isoleren misschien?
Alvast bedankt!

PS: Dit is de PC, voeding vervangen door deze, gpu door deze
Stottering in alleen BFBCII komt vaker voor in de 5xxx reeks. Hier ook last van... met een 5770.

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

• NinjaTuna
Chiel340 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:05:
Stottering in alleen BFBCII komt vaker voor in de 5xxx reeks. Hier ook last van... met een 5770.
Ja ik heb meer mensen gevraagd, zij hadden er ook last van... Echt klote is dat :|

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:04
Wat misschien ook een probleem kan zijn is de voeding. Ik heb vroeger een AOpen kast gehad waarbij met scrollen in IE constant geratel uit de speakers te horen was. Toerental van casefans varieerde dan vaak ook. Achteraf bleek dit gewoon aan de voeding te liggen: dat ding had al een tijdje bolle elco's.
Laat nou zo'n Medion PC nou niet echt gebouwd zijn voor uitbreiding, de laatste die ik door de handen kreeg had een minimale voeding en een kast van het dunste blik. Kan me voorstellen dat dat voor dit soort problemen kan zorgen als je de videokaart vervangt door een model dat meer stroom vreet.

• NinjaTuna
_JGC_ schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:39:
Wat misschien ook een probleem kan zijn is de voeding. Ik heb vroeger een AOpen kast gehad waarbij met scrollen in IE constant geratel uit de speakers te horen was. Toerental van casefans varieerde dan vaak ook. Achteraf bleek dit gewoon aan de voeding te liggen: dat ding had al een tijdje bolle elco's.
Laat nou zo'n Medion PC nou niet echt gebouwd zijn voor uitbreiding, de laatste die ik door de handen kreeg had een minimale voeding en een kast van het dunste blik. Kan me voorstellen dat dat voor dit soort problemen kan zorgen als je de videokaart vervangt door een model dat meer stroom vreet.
Ja maar zoals ik al zei, heb ik de voeding vervangen door een XFX Pro 450w, ipv het geval dat er in zat.

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
Misschien kan het onderstaande helpen. Hier is het een software probleem:
http://forums.tweaktown.c...realtek-audio-alc892.html

• NinjaTuna
Hij heeft het erover dat "Aida64" het veroorzaakte ofzo.... Dat staat niet op mijn pc, dus het zal ook de boosdoener wel niet zijn.

Die BIOS dingen zal ik proberen als ik reboot, maar ik denk niet dat de opties er uberhaupt inzitten bij mij (Medion FTW)

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 15:59
Bij mij was het destijds een programma die de temperatuur monitorde die het veroorzaakte

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
jaapsander schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:33:
Wacht maar tot je lekker onder de douche staat en een klap van 115V door je lichaam krijgt.. dan blijkt het ineens toch een slecht idee te zijn om te aarden aan verwarming of waterleiding :X

[Voor 3% gewijzigd door BCC op 30-06-2011 22:49]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:48

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
bastian433 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:48:
Bij mij was het destijds een programma die de temperatuur monitorde die het veroorzaakte
Waar het om gaat is de vraag of er software is geinstalleerd nadat de videokaart is geplaatst. Dit kunnen drivers zijn of tooltjes om bv de performance te meten of tunen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinjaTuna
Zo'n vaart zal het niet lopen, even een draadje van het aardcontactpunt naar de verwarming, kijken of de boel er stiller op wordt (verwacht van niet). Ik denk niet dat er dan doden zullen vallen.
Erwin1967 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:16:
[...]

Waar het om gaat is de vraag of er software is geinstalleerd nadat de videokaart is geplaatst. Dit kunnen drivers zijn of tooltjes om bv de performance te meten of tunen.
Nouja, ATI drivers in plaats van nVidia, speedfan, en voor de rest niets eigenlijk... Maar ik neem aan dat de software moet draaien om storing te veroorzaken, speedfan draait niet, want het werkt niet op mijn Medion.

[Voor 37% gewijzigd door NinjaTuna op 01-07-2011 17:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En even voor de hand liggende inkopper: microfoon, of andere apparaten die niet in gebruik zijn zijn in de mixer toch wel gemute?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinjaTuna
leuk_he schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:20:
En even voor de hand liggende inkopper: microfoon, of andere apparaten die niet in gebruik zijn zijn in de mixer toch wel gemute?
Jap

Dit zijn de draaiende processen, ik heb getest, ik krijg herrie met die lijst.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee