• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Voor een project ben ik bezig met Drupal, veel gedoe gehad (overgestapt van Joomla) maar gaat nu aardig de goede kant op. Maar nu loop ik tegen een simpel probleem waar ik al veel te lang geen raad mee weet.

Ik heb een content type gemaakt met de naam "Nieuws" en de bedoeling is dus wanneer ik content aanmaak in de content type "Nieuws" dat er op de content type "Nieuws" een link wordt aangemaakt naar het nieuwsitem. Maar ja, ik heb geen idee hoe ik een menu item kan koppelen aan een content type :/ het lijkt er op dat dit niet zo bedoeld is maar ik zou niet weten hoe dit anders moet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 18:45
2 mogelijkheden; bij het aanmaken selecteer je een menu-link die naar deze specifieke node wijst. Maar de optie die je waarschijnlijk wilt maken is dat je een View aanmaakt met daarin een menu-items 'Nieuws', waar een overzicht van bijv. de laatste 10 nieuwsberichten komt, die in teaser-view doorverwijzen naar een full node.

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
En dat is het correcte antwoord :) Met de module Views is dit dus mogelijk, raar hoe weinig dingen in de drupal core zitten :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:41

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Waar hoort mijn topic?
Feitelijk is dit 3rd party support maar wat het ook is; WEB is het iig niet ;)

WEB >> PRG

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Oh in de search kwam ik vrij veel topics tegen in WEB over Drupal maar achteraf...

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 21:46
MrVegeta schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:34:
En dat is het correcte antwoord :) Met de module Views is dit dus mogelijk, raar hoe weinig dingen in de drupal core zitten :/
nee.. jij verwacht dat alles point'n'click is ;) Het zit wel degelijk in de core, want views doet voor de rest ook niet veel meer dan een query uitvoeren en het resultaat tonen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Finder
De Drupal-core is zo clean mogelijk, en naar mijn mening nog teveel modules. Hou rekening mee dat de Views-module zelfs groter is dan Drupal zelf. Kijk ook zeker eens naar de nieuwe Views 3, die is veel eenvoudiger voor beginners.

Komt juist van Drupals-designcamp Berlin :-) Daar is al over de toekomst gesproken; Drupal 8.

• kwaakvaak_v2
Views 3 is de enige optie die je hebt voor D7.. En D8 is leuk, maar nog minstens 18 maanden verwijderd van een release. Dus heel leuk dat Morten en zijn makkers daar nu al mee bezig zijn, en ook heel nuttig. Maar voorlopig nog niet aan de orde voor een productie omgeving.

Nu blijf ik van mening dat voor 9 van de 10 sites views een oplossing is die je niet moet willen vanwege de enorme complexiteit die het heeft. Ook in de restyle van de views3. Want onderwater is het voor een 95% nog precies dezelfde code.

• Finder
Ik heb inderdaad ook met Morten-gesproken daarover, maar ben het niet met je eens. Tuurlijk een SQL-query blijft een SQL-query, hoe views er ook uitziet. Maar ik vind de nieuwe Views wel een stap voorwaarts voor nieuwe Drupal users, omdat de D5 &D6 interface mensen nogal kan afschrikken. Sowieso is D7 in veel gevallen nog een maand of 6 weg van productie-sites. Mijn sites staan voorlopig allemaal nog op D6, en dat zullen ze nog wel een tijdje blijven. In de community denken veel mensen daar nog zo over, dat wil niet zeggen dat we niet vooruit moeten. D7 is zeker een stap voorwaarts.

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik kaap dit topic weer even, misschien kan jullie expertise mij nog helpen. Ik ben nu bezig met de facebook comments, ik wil natuurlijk dat elke pagina verschillende comments krijgt (denk aan nieuwsitems) en daarvoor gebruik ik deze code

"<fb:comments href="http://no-illusions.nl/re-creatie_v2/" num_posts="10" width="745">"

Maar zoals je kan zien haalt die alleen comments op van de home pagina en niet specifiek een node. Dus waarschijnlijk moet de url een variable worden die de url van de node pakt en daarin plakt maar mijn php kennis is nogal lacking.

http://no-illusions.nl/re-creatie_v2/node/8
http://no-illusions.nl/re-creatie_v2/node/10

[Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 28-06-2011 11:59]

• kwaakvaak_v2
Dat staat helemaal los van drupal. Je moet er voor zorgen dat de juiste XID mee gestuurd wordt naar facebook. (zie fb-comments documentatie :))

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee