lijkt me ook, de laptop op je schoot wordt voornamelijk heet doordat je de openingen al snel blokkeert met je broek (aangenomen dat je de CPU of GPU niet echt aan het stressen bent als je de laptop op schoot neemt)
als je dat wilt voorkomen moet je iets verhards onder je laptop leggen: een broodplank of zo lijkt me een betere oplossing dan zo'n opengereten koeltas onder je laptop. (kun je die 15 euro ook nog in je zak houden)
een laptopstand met een fan erin schijnt het ook wel aardig te doen. Alhoewel ik zelf zo'n ding in elkaar heb gezet en ondanks dat ik de airflow redelijk geoptimaliseerd heb, lijkt de meeste koeling te worden veroorzaakt door de verhoging (extra ruimte onder de laptop)
Edit: als ik de beschrijving van dat ding zo zie is het juist de bedoeling om de onderkant (en de luchtroostertjes) te blokkeren.
er zitten een soort granules in de mat die dan een gel vormen en op die manier de warmte over de complete mat verspreiden, zodat er een groter koelingsoppervlak ontstaat.
of dit werkt (al dan niet contraproductief) is natuurlijk een tweede vraag. Kingcrash heeft in ieder geval niet het idee dat zijn laptop er koeler door wordt.
[Voor 24% gewijzigd door Lothlórien op 03-07-2011 12:31]