Toon posts:

Router en/of modem problemen

Pagina: 1
Acties:

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-04 17:15
Hoi,

Ik heb al ongeveer een jaar gok ik problemen met mijn internet.
Ons thuisnetwerk zit zo in elkaar,
-Mijn computer (Windows 7)
-Broers computer (xp)
-Beneden computer (xp)
-Af en toe 2 laptops in gebruik (Vista 2x)

Het probleem is dat soms ineens het internet het niet meer doet ?
Hierbij haal ik meestal de stekker uit de router & de modem, als ik alleen de router doet gebeurd meestal binnen korte tijd precies hetzelfde opnieuw.

Verder kwam ik vandaag achter iets raars, als ik een video op www.pinkbike.com/video wil kijken valt het internet ook uit.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Handig als je tenminste vermeldt wát voor een router en modem je hebt (en wat voor een abo).

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:09
Zijn deze PC's draadloos verbonden of met draad? Is het internet dat er uit slaat of de verbinding naar de router? Mocht je draadloos verbonden zijn met 4/5 PC's dan kan het zijn dat je router er uit klapt, dat heb ik iig ook een tijdje gehad.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dit wel eens gehad, wat veroorzaakt werd door uPnp. Na die functie te hebben uitgezet in de router liep de boel nooit meer vast.

• suomi
Errr ja foutje,
Modem: Motorola Sbv5121e
Router: linksys compact
Provider: Ziggo
Ziggo snelste internet dat we hier konden krijgen weet niet precies rest van info...
Sorry voor de slome reactie.... het internet viel uit

Verder moet ik zeggen dat de adapter van de router ooit kapot is gegaan, toen hebben we de router in de voeding van de computer gedaan (is evenveel Volts etc)

Nee de twee laptops zijn wel draadloos, maar alle computers zijn met de draad aangesloten
Verder bedankt voor reacties

[Voor 13% gewijzigd door suomi op 27-06-2011 22:53]

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

mmm... als ik linksys hoor denk ik aan een linux versie op die router met nog belangrijker een degelijke dhcp client. Het zou heel goed kunnen dat de MTU op je WAN interface op 576 is komen te staan en je normale netwerk op 1500. Daar gaat je modem compleet van over de zeik (been there done that).

Kun je eens verifieren dat de interface van je linksys op 1500 staat?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• suomi
Hmm, nee helaas niet probeerde toen net in de router te komen met de standaard login die onderop de router stond waarvan ik niet eens weet of hij goed was hij zei in ieder geval niet dat hij niet goed was toen het internet weer uitviel....

• Nielson
  • Laatst online: 00:00
Wat is nu het type van je router?

• suomi
Linksys Compact WRT54GC Router
Bij eerdere andere gokken gaf hij trouwens aan dat het niet goed was toen ik onderaan router keek en die daar stond probeerde liep het internet vast

Ik ga nu overigens slapen antwoord dus morgenvroeg pas

[Voor 13% gewijzigd door suomi op 27-06-2011 23:15]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee