Toon posts:

Wat is het nut van "vernietigende" malware

Pagina: 1
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Nu ik er over nadenk was in de titel doel een beter woord dan nut, maargoed te laat om het nu te veranderen :)

Misschien ben ik nu heel naief, maar

Vroegah leek het wel of virussen zich zo verdekt mogelijk hielden.
Had je zeg maar virussen of wormen die niks anders deden dan zich verspreiden, niet echt nuttig, maar ik kan het nog zien als een showstukje van de maker.
Toen kwam malware die je doorstuurde naar pagina's vol reclame, of je verwees naar een "anti virus" a 10$ dat aller weer goed zou maken. AKA geldbejag, Snap ik ook !
Idem voor malware die je pc veranderd in een botnet-drone of spam server.

Alleen tegenwoordig kom ik heel veel malware tegen die eigenlijk effectief je pc onbruikbaar helpt.
Net ook weer tegen 1 aangelopen |:(
Het start 30 processen, attached weet ik wat aan je inet explorer en maakt meteen duidelijk dat er iets meteen fout zit, en jawel na een reboot wil heel windows niet opstarten vanwege vernachelde DLL's

Maar als het echt kwaadaardig was, dan waren er simpeler en doeltreffender manieren dan dit

Dus ik vraag me echt af, waarom........... ?
Iemand heeft de moeite genomen om dit te hiden in een legit programma (vmware nota bene |:( ) nog flink wat moeite genomen om het te uploaden, dan zal het toch wel een of ander duister doel/winst bejag achter moeten zitten ?

[Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 27-06-2011 22:23]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 20:24
Ah, het is zeker niet nieuw. De eerste waaraan ik moet denken is het ILoveYou virus die ruim 10 jaar geleden muziekbestanden, foto's, enz. overschreef zonder enige reden. Het heeft geen zin, je kan het zien als een vorm van vandalisme.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:19:
Ah, het is zeker niet nieuw. De eerste waaraan ik moet denken is het ILoveYou virus die ruim 10 jaar geleden muziekbestanden, foto's, enz. overschreef zonder enige reden. Het heeft geen zin, je kan het zien als een vorm van vandalisme.
Ja maar, dit voelt niet als vandalisme.
DAn zouden ze wel simpel iets doen in de vorm van del *.mp3 oid

Ze proberen je browser te high-jacken, starten extra programma's op, maar draven veel te ver door.
Als je nu af en toe een pop-up laat zien, dan zuller best wel wat mensen zijn die (voor een tijdje) het wel geloven. En tot die tijd is kassa.

Maar dit doet zoveel tegelijkertijd dat iedereen er meteen gek van word en het erafgooit.
Ergo geen kassa.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 17:32

Nvidiot

notepad!

Een aantal stukken malware steelt eerst je (creditcard) gegevens en sloopt vervolgens je pc zodra je reboot. Dat is best slim, dan duurt het namenlijk langer voordat je door hebt dat je gegevens gestolen zijn. Met een beetje geluk is het de enige pc en kun je dus niet meer even inloggen bij je bank en de rare transacties zien, etc.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat is het nut van een bushokje in elkaar trappen
Wat is het nut van een random persoon te 'zwaffelen'

Het heeft allemaal geen nut, zie het als geek verveling en stoer doen naar vrienden of mensen in verwegistan die in een hutje zitten mensen proberen geld af te troggelen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Ventieldopje schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:48:
Wat is het nut van een bushokje in elkaar trappen
Nogmaals.
Nut is wat verkeerd uitgedrukt.
Dit voelt meer alsof het wat wil doen, maar faalt in de uitvoering.
Ik kan alleen niet begrijpen wat het nu eigenlijk wil doen.
Nvidiot schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:47:
Een aantal stukken malware steelt eerst je (creditcard) gegevens en sloopt vervolgens je pc zodra je reboot. Dat is best slim, dan duurt het namenlijk langer voordat je door hebt dat je gegevens gestolen zijn. Met een beetje geluk is het de enige pc en kun je dus niet meer even inloggen bij je bank en de rare transacties zien, etc.
Ah dat klinkt al iets logischer :)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Maar jij weet niet wat het programma allemaal voor een data van jouw heeft opgezocht en weggestuurd.
*Wachtwoorden uit internet explorer en andere browsers etc...

Als die processen zijn waarschijnlijk slechts een afleidings-manoeuvre.

Dat Windows kapot gaat is misschien ook expres. Dan kan niet snel worden achterhaald waar de data naartoe is gestuurd.
Want het eerste wat een reparateur of jij nu gaat doen is Format C en weg ermee.

[Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 28-06-2011 00:12]

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 16:56
Het nut ervan is dat het kan en zolang het kan dit zal blijven gebeuren. Je schrijft over vernachelde DLL's dus het zal wel Windows wezen. Vmware installatie was dus besmet of niet? Was die ook van een betrouwbare 'bron' of van PB geplukt?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee