Toon posts:

Suggestie zoekfilter muizen.

Pagina: 1
Acties:

• Duysterwald
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 19:50
Hallo Tweakers.net team,

Bij deze wou ik even kort een suggestie maken, en wel over het volgende:

In de Pricewatch is het zoekfilter voor muizen enigszins beperkt - het zou handig zijn als mensen ook kunnen zoeken op 'Oplaadbaar' en 'Niet oplaadbaar'. Met de huidige situatie kunnen bijvoorbeeld mensen die uitsluitend op zoek zijn naar een oplaadbare muis (om niet veel geld kwijt te hoeven zijn aan het kopen van batterijen) daar niet handig op zoeken. Met als gevolg: ze moeten bij iedere interessant uitziende muis steeds maar weer googlen of deze oplaadbaar is of niet. Dat is een beetje jammer, want dat kost onnodig veel tijd. :/

Het toevoegen van bovengenoemde zoekcriteria voor het zoekfilter van muizen zou - wat mij betreft - dus geen overbodige luxe zijn. :)

Nou, dat is alles - hopelijk kunnen jullie hier wat mee. :)

Groeten,

Duysterwald

"The only way to get rid of a temptation is to yield to it. Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself." ~ Oscar Wilde

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06-2021

Kraan

Veteraan
Dank voor je goede suggestie Duysterwald!

Zoals wellicht opvalt, is het aantal specificaties per categorie sterk afhankelijk van de populariteit van deze categorie. Bij muizen zijn er twee problemen. Ten eerste zijn er vrij veel specificaties van te vermelden, waaronder die van jou. Echter kost het invullen van deze specificaties tijd, wat niet wordt gerechtvaardigd door de hoeveelheid bezoekers.

Nu is jou suggestie een goed idee en zou het wat dat betreft wel als extra specificatie en filter opgenomen kunnen worden. Het moet dan in het kader van (het hiervoor gemelde) tijd echt makkelijk te vinden zijn. En dat vraag ik me een beetje af. Geven fabrikanten duidelijk aan of de muis oplaadbaar is? En dan bedoel ik feitelijk, dus niet dat we het hoeven te veronderstellen van een 200x300px-afbeelding, bij wijze van spreken.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld bij het schermtype bij laptops. Er is ons regelmatig gevraagd om te specificeren of deze mat of glans zijn. Zeer waardevolle informatie in een populaire categorie, maar niet te doen aangezien het te weinig opgegeven wordt om een zinvol filter erop te bouwen.

Mocht je van mening zijn dat het bij een breed aanbod van merken duidelijk op de fabrikantsite, icecat, of elders vermeld wordt, dan hoor ik dit graag.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

• Duysterwald
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 19:50
Kraan schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:57:
Mocht je van mening zijn dat het bij een breed aanbod van merken duidelijk op de fabrikantsite, icecat, of elders vermeld wordt, dan hoor ik dit graag.
Ik begrijp de door jou beschreven problematiek, maar ik persoonlijk denk dat deze niet van toepassing is bij deze specifieke eigenschap (oplaadbaar of niet oplaadbaar) van muizen. Deze eigenschap is wat concreter (in tegenstelling tot het voorbeeld met het laptopscherm, waarvan de beschreven eigenschap 'vager' is) en wordt daardoor met grote regelmaat aangegeven door muisfabrikanten. Bijvoorbeeld op de website van Logitech, in de categorie 'Muizen', kan een klant heel duidelijk uit de productbeschrijving afleiden wanneer een product oplaadbaar is of niet. De niet-oplaadbare producten (met bijvoorbeeld batterijlevensduur van 2 jaar) zijn wel in de meerderheid, maar oplaadbare producten zijn er zeker wel (bijvoorbeeld de Performance Mouse MX).

Op de website van Microsoft, weer categorie 'Muizen', zijn de niet-oplaadbare muizen ook in de meerderheid en staat bij de meeste ervan dus vermeld dat ze batterijen nodig hebben. Van de muizen die wél oplaadbaar zijn, wordt dit duidelijk aangegeven. De website van Trust is van hetzelfde laken een pak.

Kortom, klanten kunnen snel genoeg uit de specificaties aflezen of het om een oplaadbare of niet-oplaadbare muis gaat. Bij bedrade muizen is het een no-brainer, die krijgen hun stroom van de computer zelf (dus daar is nooit een oplaadbaar vs. niet-oplaadbaar-kwestie). Bij draadloze muizen, wanneer wordt aangegeven dat ze een batterij nodig hebben, is meteen duidelijk dat ze niet oplaadbaar zijn. Maar wanneer wordt aangegeven dat ze wél oplaadbaar zijn, dan... weet je dat ze oplaadbaar zijn. ;)

Een aantal bekende fabrikanten geeft dit dus in ieder geval duidelijk aan (en er zullen er vast nog wel meer zijn die dat doen, maar ik ga nu niet alle 20+ fabrikanten aflopen ;)). Mijn mening is dus dan ook dat het wel zinvol zou zijn om een dergelijk zoekfilter toe te voegen, maar goed... als jullie het niet zinvol vinden, dan begrijp ik het wel - 't is dan alleen jammer, that's all. :)

"The only way to get rid of a temptation is to yield to it. Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself." ~ Oscar Wilde

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee