Toon posts:

[PPK] BF3 Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

Onderwerpen

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 23:48

Wimbjorno

Slow is smooth, smooth is fast

Topicstarter
Het doel om in de loop van tijd richting de release van EA's Battlefield 3 een systeem neer te zetten die op drie gebieden de lat extreem hoog legt. Lees snel verder en help mee om de eindstreep zo goed mogelijk te bereiken!

Prestatie, Prijs en Kwaliteit. Dat zijn voor mij de sleutel woorden wanneer het aankomt op een nieuw gaming systeem. Sinds 2006 zit ik nog dagelijks te werken en te gamen op een Intel Pentium 4 processor. Maar met de game van het jaar voor de deur, vond ik het hoog tijd worden voor iets compleet nieuws.

Mijn doel is om rond begin oktober alle onderdelen in huis te hebben, om zodoende op tijd klaar te zijn voor de release van BF3. Hier voor heb ik een budget vrij gemaakt van €1000,- euro, om een systeem neer te zetten die mij/ons het volledige grafische plezier van deze fps kan geven.

De tweede alinea van dit topic verklapt het voornamelijke doel al. Voor dit systeem wil ik de lat op zijn hoogst leggen wanneer het aankomt op ultieme verhouding tussen prestaties, prijs en kwaliteit. Daarnaast wil ik met alle kenners hier op Tweakers, graag dieper ingaan op producten en de combinaties hier tussen.

Mijn persoonlijke kennis en ervaring van processoren, grafische-kaarten, moederborden etc. is niet bepaald hoog. Door middel van het lezen van comment, wil ik proberen op de hoogste te blijven. Daarnaast vraag ik jullie om mee te werken aan een lijst met onderdelen voor de Best Buy Guide voor oktober om het voor nu maar even zo te noemen.

Probeer on-topic te houden zodat we aan het einde van de rit een mooie lijst hebben neer gezet voor iedereen die specifiek voor BF3 een nieuwe systeem gaan neer zetten. Begin maar los te vuren met eventuele producten, combinaties of goede websites gerelateerd aan dit onderwerp en/of hulpmiddelen.

Het is wel even belangrijk om te weten dat ik de volgende onderdelen meeneem vanuit mijn huidige systeem. Deze hoeven dus ook niet mee genomen te worden in de comments!
  • Hardeschijf
  • Rand Apparatuur (Monitor, Muis, Keyboard etc.)
  • Behuizing (Cooler Master Centurion 5)
Alvast bedankt!

Wensen

• SSD (Ongeveer 68GB)
  • Mogelijkheid huidige behuizing te gebruiken?

Onderzoek & Benchmarks

BF3 Systeem €1000,-

Momenteel geen producten aanwezig

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-08-2022
Om een systeem hier te posten heb al een basis in elkaar gezet op basis van bbg van juli.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 87,80€ 87,80
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,46€ 29,46
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 9,40€ 9,40
1Logitech MK710€ 67,77€ 67,77
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 247,90€ 247,90
1XFX Black Edition 750W€ 96,56€ 96,56
1Crucial m4 128GB 128GB€ 175,-€ 175,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 63,74€ 63,74
1Asus P8Z68-V€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 971,13

Om te besparen zou ik de voeding naar 650 zetten, i5 2500k en uiteindelijk nog crucial m4 64gb nemen want dan blijft er ongeveer 160 euro over voor de videokaart. Maar om bf3 op ultra te spelen heb je minimaal sli/cfx hebben of een gtx580 dus dan red je het niet met 1000, om bf3 echt goed/high of ultra te spelen moet denk ik het budget met 200 verhoogd worden ongeveer (€150 kan ook wel)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom nu al hiermee beginnen? Ga je nu verdiepen in de onderdelen, spendeer een paar uur in oktober aan een nieuw systeem samenstellen en je bent klaar. Daar hoeft toch niet maanden lang over gepraat te worden?
Alsof de huidige prijzen over een paar maanden nog relevant zijn.

Dit is trouwens gewoon een verkapt "stel een pc voor me samen" topic, zie het nut niet echt.

[Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 27-06-2011 22:24]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 15:24
kan je niet beter gewoon sparen, tegen die tijd krijg je voor 1000,- een stuk beter systeem
en nieuwere hardware

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:53
leuke topicstart, maar hoort dit niet gewoon in het BBG gamesysteem aanschaf topic?
En inderdaad, in oktober liggen de prijzen wss lager en is de hd7xxx serie denk ik bijna uit.Ik zou nu gewoon een beetje de bbg gamesysteem topics bijhouden en lees wat reviews en ga in september/oktober er mee aan de slag.

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 23:48

Wimbjorno

Slow is smooth, smooth is fast

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:21:
Waarom nu al hiermee beginnen? Ga je nu verdiepen in de onderdelen, spendeer een paar uur in oktober aan een nieuw systeem samenstellen en je bent klaar. Daar hoeft toch niet maanden lang over gepraat te worden?
Alsof de huidige prijzen over een paar maanden nog relevant zijn trouwens.
Dit is trouwens gewoon een verkapt "stel een pc voor me samen" topic, zie het nut niet echt.
Het gaat mij er voornamelijk om, om te kijken waar wij (als g33ks) de grens kunnen leggen. Je staat soms versteld van de mogelijkheden waarvan je niet eens wist dat ze er waren. Plus dat het misschien iets kan besparen, waarmee je dan weer andere investeringen kunt maken.
jterpstra schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:22:
kan je niet beter gewoon sparen, tegen die tijd krijg je voor 1000,- een stuk beter systeem
en nieuwere hardware
Dat ben ik dus ook aan het doen. In mijn topic vermeld ik volgens mij ook dat ik begin oktober een systeem ga bouwen. Dit topic is mede leuk om te lezen voor mensen die net nieuw zijn in assemblage etc.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 15:24
daar hebben we al een shitload aan topics voor, en BF3 specs zijn nog niet bekend, daarnaast hardware van nu is totaal niet relevant voor dan

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Webcustoms schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:25:
Het gaat mij er voornamelijk om, om te kijken waar wij (als g33ks) de grens kunnen leggen. Je staat soms versteld van de mogelijkheden waarvan je niet eens wist dat ze er waren. Plus dat het misschien iets kan besparen, waarmee je dan weer andere investeringen kunt maken.
De grens leggen met een budget van 1200 euro? Dat lijkt me niet. Voor de grens verleggen kan je mooi in het Medion Monster pc topic zijn. En voor een normale game pc voldoet het normale game pc BBG topic toch gewoon? Ik zie niet wat jij nu zo enorm anders doet. Je zegt zelf al dat een paar onderdelen niet meegenomen hoeven worden omdat jij ze al hebt, daarmee geef je toch al aan dat er gewoon een pc voor jou samengesteld moet worden en dit niks meer is dan je persoonlijke boodschappenlijstje? Andere mensen voor jou aan het werk zetten onder de noemer van 'kijken waar we de grens kunnen leggen' en 'versteld staan van de mogelijkheden'.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zoals je waarschijnlijk al doorhebt is het hier niet de bedoeling om losse aankoopadviestopics te openen. Dit topic gaat dan ook dicht. Lees het CSL beleid voor meer informatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee