Toon posts:

Plesk update php?

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 09:04
ik zit hier met een VPS pakket (was een foutje bij het bestellen) want een VPS is niet perse nodig..

anyway nu willen we graag joomla installeren maar dat gaat niet ivm php versie 5.1.6, hoster gemaild en die geeft (terecht) aan dat "we" PHP zelf moeten updaten. ik kreeg wel de tip om te googlen naar Yum update php

nou dat is natuurlijk leuk en aardig maar yum update php zegt dat het up-to-date is.

ik had al gevonden dat dit eigenlijk moet werken:
code:
1
wget -q -O - http://www.atomicorp.com/installers/atomic | sh

maar als ik vervolgs Yum update php doe:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
yum update php
loaded plugins: fastestmirror
loading mirror speeds from cached hostfile
*base centos.mirror.transip.nl
*extras centos.mirror.transip.nl
*updates centos.mirror.transip.nl

no packages marked for update

dat werkt dus niet..

alternatief:
http://www.jasonlitka.com/yum-repository/

code:
1
nano -w /etc/yum.repos.d/utterramblings.repo

krijg ik de melding: nano not found... blijkbaar heeft mijn hoster een vage versie waarin nano niet inzit...

maar what to do next?!

ik ben geen totale linux n00b maar het is wel de eerste keer dat ik werk met een VPS en Plesk, misschien kan iemand me de goede richting insturen..

(alternatief is het laten doen voor 3 tientjes, dus dan kan ik net zo goed een ander "gewoon" hostingpakketje afsluiten)

hoop overigens dat het topic in de goede categorie staat?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:06

ralpje

Deugpopje

Voor zover ik weet kun je de PHP-versie binnen Plesk alleen updaten door Plesk zelf te updaten.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 14:46
"yum install nano"

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Reloader
ga er morgen mee verder, zal het proberen, zal ook even kijken naar of ik plesk kan updaten...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:27
Welke distributie draai je?
Voor CentOS kun je bijv de Webtatic-repository gebruiken om PHP te upgraden

Maar let goed op de opmerking van ralpje; doorgaans heeft Plesk zijn eigen versie van PHP, die je ook niet onafhankelijk van elkaar kunt updaten.
Grote kans dat Yum de reguliere PHP-installatie upgrade, in plaats van de variant waar je Plesk-site mee draait.

• Reloader
het is dus de bedoeling om voor de "klant" de PHP versie te upgraden zodat ik joomla kan installeren :)

maar k ga morgen even kijken naar webtatic! :) thx

distro = idd centos d8 ik

[Voor 8% gewijzigd door Reloader op 27-06-2011 23:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee