Toon posts:

[BTrieve / Pervision] file-based SQL naar CSV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 07:44
Hoi allemaal,

een vriendje van me gebruikt een oude crm (zeg maar gerust, heel oud), en de bedoeling is dat we een uitdraai krijgen van de bijbehorende database / tables in csv formaat (of whatever formaat, zolang het maar leesbaar is).

Het probleem in deze is dat het om Pervasive SQL v8 gaat, een file-based db-systeem (of zo blijkt).

Ik heb vandaag uren gespeurd en gegoogled op het net naar tools, en de tools zijn veelal 16-bits, of werken gewoonweg niet.

De structuur van mijn DB wordt (volgens mij) bepaald door de volgende 3 bestanden:
FILE.DDF
INDEX.DDF
FIELD.DDF

Verder zijn er een hoop .dat bestanden waar ik met een hex-editor niets in kan - hier staat schijnbaar de data in.

Note 1: Ik heb gekeken naar ODBC system DNSes, maar deze was niet ingesteld
Note 2: Ik heb de files geopened in een hex-editor, to no avail.

Heeft iemand ooit eerder gewerkt met BTrieve of Pervasive SQL en kan iemand mij de juiste richting wijzen ?

Thanks!

[Voor 0% gewijzigd door las3r op 27-06-2011 21:18. Reden: typo - thanks!]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:03
Wellicht heb je deze al gevonden: http://www.pervasivedb.com/psqlv11/Pages/Default.aspx

En anders is het misschien een poging waard om de mensen bij pervasive een email te sturen met de vraag of ze ergens nog een tooltje hebben liggen wat pervision SQL v8 aan kan.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-04 18:40
Pervision kent Google niet, maar Pervasive wel. Bedoel je dat misschien? ;)

Mijn eerste vraag is: wat wil je met die data doen? Moet het gemigreerd worden naar bijvoorbeeld Microsoft SQL Server?

Edit: een beetje Googlen leert me dat Pervasive SQL 8 een OleDb-provider zou moeten aanbieden. Deze zou gebruikt moeten kunnen worden om data te migreren naar een ander systeem (bijvoorbeeld met SQL Server Integration Services), maar dan moet je wel het bronsysteem draaiend hebben lijkt me...

[Voor 42% gewijzigd door Alex) op 27-06-2011 21:21]

We are shaping the future

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 07:44
@Deathraven
Heb ik inderdaad al gedaan, ik wacht op antwoord :-) die officiele programma's werken allemaal niet, die willen allemaal verbinding maken met een service op poort 1583, deze versie is echt ouder, en dus puur filebased.

@AleX)
Correct, my bad!

Deze data moet beschikbaar komen zodat ik deze data
1) Kan backuppen
2) Kan klaarmaken voor een webbased CRM

Ook staan er email adressen in van klantrelaties, emails waar het huidige CRM wel om vraagt bij invoer, maar deze niet weergeeft (hardcoding ftw).

Mijn vriendje wil binnenkort een nieuwsbriefje versturen ivm vernieuwingen etc :)

Thanks!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
http://www.pervasivedb.com/btrieve/Pages/Default.aspx
Migrating Btrieve to Pervasive PSQL: It's Really Easy.

If you have a Btrieve application, it's really simple to migrate to Pervasive PSQL. All file formats from Btrieve 6.15 and later are supported in Pervasive PSQL, so testing your application is as simple as downloading a trial version, installing the database and then testing the application. And if you are running prior versions of Btrieve, there's even a step by step guide in the whitepaper Upgrading Btrieve 6.15 to Pervasive PSQL to help you rebuild your files.
:?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee