Toon posts:

[Testcase] Parijs in HDR

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:20
Hierbij mijn eerste testcase :) Afgelopen weekend in Parijs geweest, waar ik veel in HDR heb geschoten. Hierbij een aantal van mijn foto's.

1: Geschoten vanaf Jardins du Trocadero:

Eiffel tower by tomroeleveld, on Flickr

2: Vanaf de Eiffeltoren:

View from the Eiffel tower by tomroeleveld, on Flickr

3: Het Louvre:

Louvre by tomroeleveld, on Flickr

4: De onderkant van de Eiffeltoren:

Underneath the Eiffel Tower by tomroeleveld, on Flickr

5: Gallery La Fayette:

Gallery La Fayette by tomroeleveld, on Flickr

6: Sacre Crouer:

Sacre Couer by tomroeleveld, on Flickr

7: En stiekem een non-HDR, Eiffeltoren bij zonsondergang:

Eiffel tower at sunset by tomroeleveld, on Flickr

8: Eiffeltoren door een visseoog. (Randscherpte van een Zenitar is trouwens om te huilen):

Eiffel Tower in fisheye by tomroeleveld, on Flickr

[Voor 6% gewijzigd door tommyz op 27-06-2011 21:18]

Flickr

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 22:22
WOW wat een gave foto's zeg! :D

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Eiffeltoren schrijf je zo ;-)

Anyway: Ik vind de foto's allemaal knap gelukt, behalve het feit dat je veel symmetrische onderwerpen hebt die niet perfect gecentreerd/gekadreerd staan. (#2, #4, #5) Als je dan van het middelpunt wil afwijken kan je dat beter nog meer doen dan nu, lijkt me. #1 is wel mijn favoriet!

Get Airflow, save the world.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 15:59
Heel lame, maar moet het toch even melden.. Eiffeltoren is met Ei, en niet met Ij

Foto's zijn echt top. Ik ben niet zo'n heel grote fan van HDR, maar als het met mate gebeurt kan het echt een toevoeging zijn.. in dit geval vind ik het een toevoeging!

Mijn favoriet is denk ik toch 7... al was het misschien mooier geweest als er nog wat van de fotograferende menigte op had gestaan :P

[Voor 65% gewijzigd door RobbieB op 27-06-2011 21:11]

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• tommyz
@Groenteman, RobbieB: Dank je!
diedazz schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:09:
Eiffeltoren schrijf je zo ;-)

Anyway: Ik vind de foto's allemaal knap gelukt, behalve het feit dat je veel symmetrische onderwerpen hebt die niet perfect gecentreerd/gekadreerd staan. (#2, #4, #5) Als je dan van het middelpunt wil afwijken kan je dat beter nog meer doen dan nu, lijkt me. #1 is wel mijn favoriet!
Haha, in 't Engels schrijf je 't weer met IJ, werkte beetje verwarrend. Maar thanks :)

Flickr

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Ik vind dat je bij 3, 6 en 8 ook wel een beetje een hele mooie balans hebt gevonden tussen een mooie belichting, en HDR. Bij je andere HDRs is het overduidelijk een tonemap effect, waar ik persoonlijk echt niet blij van wordt.

in 8 ben je eigenlijk iets te ver gegaan met je bereik, daar zie je links in de wolken dat je echt tegen de limiet van je sensor zit te corrigeren.

I'm a photographer, not a terrorist

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 15:59
tommyz schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:13:
@Groenteman, RobbieB: Dank je!
[...]
Haha, in 't Engels schrijf je 't weer met IJ, werkte beetje verwarrend. Maar thanks :)
offtopic:
Nope. in het Engels is het Eiffel Tower (met spatie) vernoemd naar de heer Gustave Eiffel.. dus je schrijft het nergens met Ij

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• tommyz
RobbieB schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:15:
[...]

offtopic:
Nope. in het Engels is het Eiffel Tower (met spatie) vernoemd naar de heer Gustave Eiffel.. dus je schrijft het nergens met Ij
Zag 't ook net, gaat goed hier :'(

Flickr

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 22:37
Erg gave serie!

Ik vind 1 erg mooi. Ondanks dat de bovenkant wat aan de donkere kant is.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

Exigence

dnkroz

Ik mis een beetje contrast zo nu en dan, vind het wel wat vlakke platen. Bij nummer 7 dacht ik van hé, die is wél goed gelukt! Maar dat was dan weer geen HDR. Voor mij werkt het dus niet, alhoewel ik 3 wel mooi vind als je hem een stuk vetter contrast meegeeft.

En inderdaad jammer van de symmetrie zo nu en dan. Ik zou de normale foto's er eens bij pakken, want volgens mij valt daar gewoon heel wat uit te halen.

Ik vind 8 dan wel weer erg tof, ondanks de randonscherpte d:)b

• Anoniem: 320196
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Super foto's! Met name de eerste:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 09:00
Prachtig, met name de eerste en laatste. Dit is precies hoe ik HDR wel mooi vind; niet te overdone, maar zodat je net niet ziet wat er "anders" is aan de foto.
Mooi hoor.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:17
1,8 zijn mooi, lekker dreigend :D
2 vind ik net een beetje té, ik weet niet
4 is awesome _O_
3,5,6 Ok
7 Mwah, komt niet zo uit als de rest

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 12:55
Mooie serie ! Ik vind de HDR omzetting behoorlijk tot goed gelukt, sommige zitten bijna tegen het 'nep' effect aan waar ook ik normaliter niet zo van onder de indruk ben. Maar de meeste vind ik erg mooi omgezet. Favo's voor mij: 1,3,5 en 6. Al zit je bij 1 toch ook wel op het randje, ook het donkere verloop van de toren naar boven vind ik een minpuntje, tevens had ie denk ik iets meer ruimte onder kunnen hebben. 2 was er denk ik beter uitgekomen bij schemering. De lucht vind ik nu een beetje loze ruimte en de kunstlicht zweem wat te aanwezig. 4 zoals al gemeld, hier mis je helaas toch de symmetrie, al vind ik hem ondanks dat toch wel redelijk ok. 5 en 6, al zijn het redelijk standaard shots(wat wil je met Parijs) heb ik niks op aan te merken, prima platen. 7 en 8 vind ik persoonlijk iets minder, vooral 7 doet mij in tegenstelling tot anderen vrij weinig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-09-2022
Prachtige serie! Ik sluit me aan bij cheiron.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Echt een mooie serie!!1 Weinig op aan te merken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 401935

Een fantastische serie! Zo zie ik ze graag! Complimenten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooie foto's! alleen no. 2 vind ik minder

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:41
Leuke fotoserie. Zie mijn opmerkingen niet als kritiek, maar als tips om bij de volgende foto's te gebruiken.

1:
Een beetje grauwe foto. Het lijkt erop dat mijn scherm op 4096 kleuren is ingesteld, maar we weten natuurlijk beter. Daarnaast zitten er rare donkere vlekjes op links-midden van de foto. Zijn dat vogels of iets anders?

2:
Een mooie foto, vooral vanwege het kleurverschil in de lucht. Jammer dat je dan veel ruis krijgt.
Je ziet in de lucht ook een spiegeling van ramen o.i.d.

3:
Zelf ben ik niet zo'n fan van zwart-wit maar deze is zeer goed gelukt. Dit komt mede doordat de foto erg scherp is, en dat je de punt van het Louvre niet in het midden hebt staan.

4:
Dit is mijn favoriet. Hoewel je niet precies in het midden staat (wat overigens moeilijk is), is de symmetrie zeer goed. Door de bewolking is links iets overbelicht, maar de rechterkant is goed in orde.

5:
De foto heeft een goed contrast maar doordat je niet precies in het midden staat (wat hier ook niet kan) lijkt het alsof het gebouw is misvormt. Als je iets verder van het midden had afgestaan, dan had dat waarschijnlijk een betere foto opgeleverd.

6:
Een leuke foto, maar het onderwerp is onscherp. Waarschijnlijk komt dit grotendeels door de bomen op de voorgrond.Het contrast is verder wel goed.

7:
Ook weer een goede foto. Het kleurverschil in de lucht t.o. de kleuren van de Eiffeltoren is zeer goed. Persoonlijk zou ik voor dit soort foto's geen groepen mensen op de foto laten staan, en zou het onderste stuk bijsnijden.

8:
Helaas de minst goed gelukte foto. De lens vertekent en vervaagt enorm aan de zijkanten. Verder de opmerkingen als bij foto 1.
Ik denk dat je de hoeken schuin zou wegknippen de foto veel beter wordt.

Over het algemeen dus het een mooie fotoreeks. :)

[Voor 41% gewijzigd door Onbekend op 24-07-2011 10:43]

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kayintveen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07-2018
Ik vindt ze over het algemeen erg goed gelukt. zoals ik net ook al op Flickr poste vindt ik 1 het mooiste maar vindt ik dat er iets teveel lucht is en teweinig ondergrond. Voor het mooie is ook de top van de toren iets te donker in verhouding, verder vindt ik het verreweg de mooiste plaat. De reacties dat het tegen nep aan zit vindt ik een beetje gestoord. In mijn beleving kun je hdr voor 2 dingen gebruiken. 1 om echt een high-dynamic-range te krijgen dus door zowel indoor als outdoor te laten zien bij een interieur shot, maar hdr kun je juist heel goed gebruiken voor dit soort kunstzinnige foto's.

Ja 2 is erg overdreven maar hoeft toch ook niet net echt te lijken ;-)
Dan was het het denk ik een saaie plaat geworden.

1,4,6 zeker mijn favo's

Vraagje: Welke sotftware heb je gebruikt hiervoor? Vindt de kleuren van 1 echt heel cool.

follow: Twitter | Facebook | Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09-2021
Geslaagde HDR's sommige zijn echt heel goed in belans (zoals 1,2,3) andere zijn mij toch zijn mij toch iets te hdr zoals 5, bij de laatste foto vind ik de vervorming te.

Verder een prima reeks.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee