Toon posts:

Ik wil een Mac OS. (laptop of alleen OS)

Pagina: 1
Acties:
  • 472 views

• Anoniem: 318497
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Beste leden,

Topicnaam klinkt raar, maar ik kon geen passend titel ervoor vinden.

Ik zit met het volgende;

Ik wil graag nieuwe iphone apps developen en heb begrepen dat ik hiervoor een Mac nodig heb, daarbij de extra software wat op de Development website van Apple te vinden is. Alleen ik heb hier een laptop waar ik geen mac op kan installeren, ook niet via vmware, omdat mijn laptop geen Virtualization Technology ondersteunt.

Ook wil ik voor mijn school een leuke laptop aanschaffen, hierbij dacht ik weer aan een Windows, vanwege mijn opleiding: Informatica.

Ik vind het nogal overbodig om een mac en een windows laptop aan te schaffen.
Als ik nou een leuke laptop koop, met wel VT ondersteuning, ben ik dan van mijn probleem af? Of heb ik alsnog een mac laptop nodig? Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt !!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 01:02
Ik zou een MacBook (Pro) kopen. Bij de meeste informatica opleidingen is Mac OS goed te gebruiken is mijn ervaring. Desnoods kun je dat ding met Bootcamp laten dualbooten tussen Windows en Mac OS X. Om voor iOS te ontwikkelen heb je sowieso een Intel Mac nodig ;)

90710

Als je serieus voor iOS wilt ontwikkelen: MacBook (Pro). Vrij weinig andere keuze.

MacOSX op andere hardware is wel te doen, maar het is een hoop extra knutselwerk en je weet niet of het uiteindelijk gaat werken. Ook kan je problemen krijgen met updates.

En al het programmeren wat je op Informatica in Nederland doet is hoofdzakelijk in Java, wat ook gewoon op MacOSX werkt. Of zoals ^ al zei: bootcamp / virtuele machine met windows.

Ik spreek uit ervaring: ik doe mijn HBO Informatica op mijn witte MacBook :p Gaat prima.

[Voor 35% gewijzigd door 90710 op 27-06-2011 20:33]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
hackintosh is idd ook een optie, misschien krijg je dat op je huidige laptop nog aan de praat.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Niet online
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Dus wat ik begrijp ben ik met een Macbook (Pro hoogstwaarschijnlijk) ook verzekerd dat ik daar ook netjes Windows (bijv 7) op kan installeren? Ik neem aan dat Mac ook vmware toepassingen allemaal kan opstarten?
Developen = veel testen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 318497 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:47:
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Dus wat ik begrijp ben ik met een Macbook (Pro hoogstwaarschijnlijk) ook verzekerd dat ik daar ook netjes Windows (bijv 7) op kan installeren?
Ja, maar dat had je bij wijze van spreken (of zelfs letterlijk) ook zo op Apple's website kunnen lezen. Heb je uberhaupt wel wat zelf uitgezocht? :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Niet online
Fusion stond erbij inderdaad, hoevaak ze ook zeggen dat VMware applicaties ondersteund worden, het is altijd toch wel ergens tot beperkt. Althans, zo denk ik dan.

Nou nog even denken of ik een Macbook pro 13 of een 15inch haal..

Bedankt hé !

Trouwens, zal ik wachten tot Lion verschijnt of maakt dit niets uit?

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 318497 op 27-06-2011 21:04]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 318497 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:00:
Fusion stond erbij inderdaad, hoevaak ze ook zeggen dat VMware applicaties ondersteund worden, het is altijd toch wel ergens tot beperkt. Althans, zo denk ik dan.
Je kunt Windows 7 probleemloos installeren, met volledige support van alle hardware in je Mac. Verder kun je VMWare Fusion of Parallels installeren om virtual machines te draaien. Zelf gebruik ik al jaren VMWare Fusion en het draait Windows en Linux beide probleemloos. Onder Windows 7 heb je zelfs 3D acceleratie inclusief de Aero desktop effecten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Niet online
Ah mooi, precies wat ik nodig had.

Nu ik overtuigd ben om een macbook pro te halen, is het dan voor mij verstandigst om op de Lion editie te wachten? Of maakt dit niets uit?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Had je met heel weinig zoekwerk zo kunnen vinden inderdaad.
Een MacBook Pro is gewoon een laptop. Daar kan je op installeren wat je wilt, of dat nou Mac OS X is of Windows. Heb zelf sinds een tijdje een MBP met een dual boot Windows 7. Via Parallels kanje vanuit OS X gewoon werken met die Windows installatie en Windows programma's zelf starten alsof het gewoon programma's zijn die in Mac geïnstalleerd zijn.
Anoniem: 318497 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:10:
Ah mooi, precies wat ik nodig had.

Nu ik overtuigd ben om een macbook pro te halen, is het dan voor mij verstandigst om op de Lion editie te wachten? Of maakt dit niets uit?
Ook dat kan je zo vinden op het internet. Heb je al eens van Google gehoord??
Nee het heeft geen zin om te wachten.

[Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 27-06-2011 21:11]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 318497 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:00:
Trouwens, zal ik wachten tot Lion verschijnt of maakt dit niets uit?
Als je nu iets koopt krijg je sowieso een gratis upgrade naar Lion zodra het uitkomt.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

fsfikke schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:10:
Via Parallels kanje vanuit OS X gewoon werken met die Windows installatie en Windows programma's zelf starten alsof het gewoon programma's zijn die in Mac geïnstalleerd zijn.
Dat kan met VMWare ook. Zelfs Linux apps kun je als losse windows op de OSX dresktop krijgen, dus in die zin is de functionaliteit van VMWare en Parallels vrijwel hetzelfde.

• Niet online
Ok,
Nogmaals bedankt allemaal voor alle hulp en de extra tips!

Jullie hebben mij mooi overtuigd om een macbook te halen.

Thanks !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee