Toon posts:

md5 sum verziekt na kopieëren over LAN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb een NT4 servertje staan, met 2 10/100 mbit kaartjes, waarbij een 3com kaartje aan een hub hangt.
Workstation is w2k met ook een 3com 10/100 nic.
Sinds ong. een week, op dat moment had ik een 10/100 hub eraan hangen, had ik last van dataverlies (als je het zo kan noemen). Downloads, waarbij ik nog nooit problemen heb gehad, kregen opeens errors bij de md5 sum check. Netwerk viel ook regelmatig weg. Hub weer verandert naar een 10mbit hub, die het altijd goed gedaan heeft, maar dat gaat nu ook niet meer goed. Md5 sum checkt perfect op de server, en ik kopieer ze naar m'n workstation, en bij een aantal files failed de checksum. Kopieer ik een nummer wat fout ging opnieuw, gaat het soms daarna wel goed, soms niet (heb vanochtend voor de 20e keer een file aan het kopieeren, die op de server perfect checkt, maar op m'n workstation blijven failen).
Ik had de laatste drivers, dus als deze van de week niet verandert zijn, heb ik die nog steeds (vanavond nog even checken).
Iemand een ideetje wat ik vanavond nog kan proberen? Iedereen tot nu toe zei dat de hub niet goed was, maar waarom deed ie het dan voor vorige week wel prima? Ter info, ik had deze 10mbit hub er maanden aan hangen, heb een paar weekjes de 10/100 mbit hub gedraait, die begon uiteindelijk vervelend te doen, dus heb ik die 10mbit teruggezet, maar nu blijft ie dus raar doen. Ik dacht in eerste instantie nog dat het iets met het geheugen te maken had (er is vorig weekend 256mb bij gegaan), maar dan snap ik niet waarom dingen die al op mijn harddisk stonden (en op cd) wel goed de md5's doorkomt.
Iemand een idee? Ik weet het niet... en het werkt zwaar irritant.
Tnx in advance.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al eens een andere kabel geprobeerd, misschien is die stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 18:28
Gebruik eens een ander protocol dan SMB (windows netwerkomgeving). Die is namelijk nogal brak. Best kans dat het via ftp wel perfect gaat, dat heb ik zelf ook meeegemaakt.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

Kabels zijn ok (tenzij ik 3 kabels heb die kapot zijn... ).

Nu hoorde ik wel zojuist van iemand dat het op zich mogelijk is dat de downstream op mijn nic kapot is, maar de upstream niet (en dat is wat er eigenlijk aan de hand is, aangezien data naar de server toe checkt goed in 1 keer).

Ok na -tig keer proberen te posten, heb ik ondertussen 500mb via ftp gedownload, en het is ook niet goed gegaan. Andere nummers dan de vorige keer die nu failen, maar 't is dus niet de oplossing :(

Iemand nog een ideetje? Behalve morgen een andere netwerkkaart erin stoppen ;)

Exact expert nodig?