Een game van me is van het weekend uitgekomen en door een teveel aan aandacht bijna meteen offline gegaan. Een shared host bleek niet genoeg: na een zeer goede review op een grote videoblog kreeg mijn site zoveel bezoekers dat de shared hosting provider hem onmiddelijk uit de lucht haalde. Snap ik van hun uit wel, maar nu heb ik dus nieuwe hosting nodig.
Echter, ik heb een zeer specifieke situatie en geen idee wat dat betekent voor wat ik nodig heb, dus ik hoop dat jullie me wat info kunnen geven voor het type server en zo dat ik zou moeten nemen, en welke prijs-range daar bij hoort. Hosting websites hebben hordes keuzes en ik heb weinig idee hoe een goede keuze te maken.
Mijn situatie:
-1,2 miljoen HTTP requests afgelopen weekend (!)
-site zelf is heel klein: 400kb
-de download van de game zelf wordt vanaf elders gehost, dus geen grote downloads vanaf mijn site
-highscores van de game gaan via PHP en MySQL, dus dat zit er ook op
-overgrote meerderheid van HTTP requests komt van die highscores vanuit de game
-highscore request is heel klein qua dataverkeer (minder dan 1kb), maar vergt invoegen en ophalen uit een MySQL database
-database zou best wel eens kunnen groeiten tot vele miljoenen entries
-een entry in de database is denk ik rond de 100 bytes of zo (weet ik niet precies)
Wat voor type hosting hoort hierbij? Ik hoor allemaal dingen over shared, dedicated, virtual, cloud. Shared is het duidelijk niet, maar welke van die andere? Veel hosting providers melden ook hoeveel RAM je hebt, maar hoeveel is hiervoor nodig? Is 512mb genoeg hiervoor?
Echter, ik heb een zeer specifieke situatie en geen idee wat dat betekent voor wat ik nodig heb, dus ik hoop dat jullie me wat info kunnen geven voor het type server en zo dat ik zou moeten nemen, en welke prijs-range daar bij hoort. Hosting websites hebben hordes keuzes en ik heb weinig idee hoe een goede keuze te maken.
Mijn situatie:
-1,2 miljoen HTTP requests afgelopen weekend (!)
-site zelf is heel klein: 400kb
-de download van de game zelf wordt vanaf elders gehost, dus geen grote downloads vanaf mijn site
-highscores van de game gaan via PHP en MySQL, dus dat zit er ook op
-overgrote meerderheid van HTTP requests komt van die highscores vanuit de game
-highscore request is heel klein qua dataverkeer (minder dan 1kb), maar vergt invoegen en ophalen uit een MySQL database
-database zou best wel eens kunnen groeiten tot vele miljoenen entries
-een entry in de database is denk ik rond de 100 bytes of zo (weet ik niet precies)
Wat voor type hosting hoort hierbij? Ik hoor allemaal dingen over shared, dedicated, virtual, cloud. Shared is het duidelijk niet, maar welke van die andere? Veel hosting providers melden ook hoeveel RAM je hebt, maar hoeveel is hiervoor nodig? Is 512mb genoeg hiervoor?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress