Toon posts:

Welk type hosting voor extreem veel HTTP requests?

Pagina: 1
Acties:

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2022
Een game van me is van het weekend uitgekomen en door een teveel aan aandacht bijna meteen offline gegaan. Een shared host bleek niet genoeg: na een zeer goede review op een grote videoblog kreeg mijn site zoveel bezoekers dat de shared hosting provider hem onmiddelijk uit de lucht haalde. Snap ik van hun uit wel, maar nu heb ik dus nieuwe hosting nodig.

Echter, ik heb een zeer specifieke situatie en geen idee wat dat betekent voor wat ik nodig heb, dus ik hoop dat jullie me wat info kunnen geven voor het type server en zo dat ik zou moeten nemen, en welke prijs-range daar bij hoort. Hosting websites hebben hordes keuzes en ik heb weinig idee hoe een goede keuze te maken.

Mijn situatie:
-1,2 miljoen HTTP requests afgelopen weekend (!)
-site zelf is heel klein: 400kb
-de download van de game zelf wordt vanaf elders gehost, dus geen grote downloads vanaf mijn site
-highscores van de game gaan via PHP en MySQL, dus dat zit er ook op
-overgrote meerderheid van HTTP requests komt van die highscores vanuit de game
-highscore request is heel klein qua dataverkeer (minder dan 1kb), maar vergt invoegen en ophalen uit een MySQL database
-database zou best wel eens kunnen groeiten tot vele miljoenen entries
-een entry in de database is denk ik rond de 100 bytes of zo (weet ik niet precies)

Wat voor type hosting hoort hierbij? Ik hoor allemaal dingen over shared, dedicated, virtual, cloud. Shared is het duidelijk niet, maar welke van die andere? Veel hosting providers melden ook hoeveel RAM je hebt, maar hoeveel is hiervoor nodig? Is 512mb genoeg hiervoor?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Anoniem: 327097
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dedicated heb je niet nodig, voor een database en een website is een webhosting zelf genoeg.

Je kunt het beste dus niet naar dedicated/shared/virtaual etc opzoek gaan maar na een webhosting, aangezien je alleen wat webservices zoals een website en database nodig hebt;).

Waar je na moet kijken is de hoeveelheid dataverkeer (die is belangrijk) maar hoeveel je nodig hebt weeti k niet omdat ik geen ervaring heb met zoveel bezoekers.
Wel weet ik vrijwel zeker dat een normale webhosting voldoet voor je eissen;)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2022
Euhm, misschien een rare vraag, maareuh: wat is 'normale webhosting'? Ik had een account bij een basic webhosting dinges, en die hebben me offline gehaald wegens teveel bezoekers. Hun limieten voor aantal HTTP requests blijken ongeveer 30x zo laag te zitten als wat mijn site haalt. ;(

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 18:43
Je zou gewoon een andere hoster op kunnen zoeken die die limiet niet stelt of puur een bandbreedtelimiet heeft. Desnoods contact opnemen met een hoster en vragen om een speciale aanbieding zal in veel gevallen gewoon gehoor aan gegeven worden.

En misschien de site optimaliseren als het 1,2M HTTP requests zijn voor een vele malen lager aantal bezoekers?

Wiethoofds meuk en 'overige'

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:31
Ik zou hier nogmaals je verhaal doen en uitleggen dat je opzoek bent naar een partij die dit voor jou wil hosten. Daar zitten de meeste webhosters bij elkaar en ik weet zeker dat er wel 1 tussen zit.

...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 12:50
http://www.webhostingtalk.nl/members/stewie.html

Hij heeft erg veel ervaring met het hosten van games. Weet niet of ze te groot zijn voor je maar kan je zeker wat advies geven.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17
Anoniem: 327097 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:54:
Je kunt het beste dus niet naar dedicated/shared/virtaual etc opzoek gaan maar na een webhosting
Ik zou wat termen op gaan zoeken, dedicated / shared / virtaual [sic] zijn vormen van webhosting ;)

Wat jij 'gewoon webhosting' noemt is in 99% van de gevallen shared.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je zult dan waarschijnlijk ook flink wat pageviews hebben; zet een advertentie op je site. Ik zou er vanuit gaan dat je in het ergste geval op dat moment dus 250 à 300 http requests hebt per seconde. Stuur een mailtje/ doe een belletje naar strato/leaseweb, en laat je adviseren.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 13:51

Foamy

Fulltime prutser

En wat voor budget had je zelf voor ogen? Er kan natuurlijk heel veel geroepen worden, maar een prijsindicatie kan er misschien voor zorgen dat er wat gerichter advies gegeven word.

blub

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee