Toon posts:

Lokaal .wmv-bestand embedden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• marcovo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 19:36
Hoi allen,

Ik heb een .wmv-bestand dat ik wil weergeven op een lokale website.
Dit doe ik met onderstaande code:
code:
1
2
3
4
5
6
<object width="320" height="286" classid="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" standby="Loading Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112">
    <param name="filename" value="........" />
    <param name="showcontrols" value="true" />
    <param name="autostart" value="true" />
    <embed type="application/x-mplayer2" src="........" width="320" height="240" showcontrols="1" autostart="1"></embed>
</object>

Ik deed het eigenlijk met <video>, maar dat kan de grafische kaart van m'n laptop niet echt aan, dus ik dacht dat het zo misschien wel goed lukte.
Maar, niet dus. Als ik het bestand via file:///C:/......./index.html aanroep doet hij het niet. Maar als ik het via http://localhost/...../index.html oproep, werkt het wel. Ik heb echter geen webserver op mijn laptop draaien, en ben eigenlijk ook niet van plan dat te gaan doen. (Ik ontwikkel het op een gewone computer namelijk.)

De vraag is: kan ik het met file:/// ook werkend krijgen? Ik heb het ook al indirect met een .asx-bestand geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Is het de moeite waard om een ander bestandstype te proberen? Of is er iets mis met bovenstaande code voor een file:///-geval?
Ik verwacht namelijk wel dat het zou moeten kunnen?

Ik gebruik nu, bij de ontwikkeling, firefox 5 op windows XP. (Mijn laptop heeft windows 7 en firefox 4.0.1 of 5, dat moet ik nog even bekijken wat ik doe.)

Alvast bedankt.

Marco

[Voor 5% gewijzigd door marcovo op 27-06-2011 19:17]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

Je kunt het proberen met IE en een Mark of the Web? Geen idee of dat werkt, maar proberen waard.

In Firefox zou je eens kunnen kijken of je wat met je security profile kunt pielen, al weet ik ook niet of dat iets uit gaat halen.

Probleem is dat je lokaal erg beperkt ben in je mogelijkheden ivm security.

[Voor 66% gewijzigd door Bosmonster op 27-06-2011 21:42]

• marcovo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 19:36
Een aantal van de functies die ik in de website gebruik zijn óf alleen werkend in firefox, of ze werken daar beter in (vooral mbt html5 en css3). Verder is het sterk op firefox ingespeeld, dus IE is eigenlijk geen optie. Verdere suggesties Is er een manier om die beperkingen te omzeilen? Hoe zou ik dat anders met het security profile moeten doen?

EDIT:
Trouwens, het vreemde is ook nog dat .ogv-bestanden (met <video>, wat ik nu niet kan gaan gebruiken) wel via de file:///-methode geopend konden worden...

[Voor 28% gewijzigd door marcovo op 28-06-2011 08:38]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee