Toon posts:

DVD en HD films on demand streamen op een Joomla website

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

Onderwerpen

Anoniem: 303298

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik ben bezig een website te maken met Joomla. Ik heb deze draaien op een WAMP applicatie (Apache, MySQL en PHP voor Windows).

Ik heb alles op een Windows 7 x64 machine geinstalleerd staan. Op deze computers staan ook een hoop films in verschillende formaten, vooral ISO's met DVD inhoud (de ISO kan ik met VLC afspelen) of DVD formaat (VOB bestanden etc.) en een hoop MKV (720p) bestanden.

Ik kan verschillende plugins toevoegen aan mijn Joomla website die het mogelijk maken filmpjes toe te voegen, maar deze ondersteunen natuurlijk alleen video formaten die gebruikt kunnen worden in een webpagina. FLV, AVI etc. Zo kun je bijvoorbeeld Youtube video's toevoegen.

Ik wil al mijn films on demand (VoD) beschikbaar maken op de website en deze niet eerst te hoeven converteren naar een ander formaat of te moeten kopieren naar mijn webserver. Dit werkt wel maar zou betekenen dat ik ongeveer een TB aan films moet gaan converteren.

Het komt erop neer dat ik op zoek ben naar iets dat mijn films on demand kan streamen en dan streamt in een formaat dat ik kan gebruiken op mijn website. Dus iemand klikt op een link op de website en de film wordt automatisch van mijn harde schijf naar de webserver gestreamd (eventueel getranscodeerd).
Ik denk zelf dat ik een media server nodig heb die kan trancoderen van bijvoorbeeld DVD naar Flash formaat en tevens video on demand ondersteunt.

Ik ben verschillende opties aan het bekijken zoals Windows Home Server 2011, Flash Media Server etc.

Wie kan bij een goed advies geven?

Ik heb een upload van 10MB dus dat moet voldoende zijn

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303298 op 27-06-2011 19:26]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:17

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat dacht je? Ik open een zelfde topic ergens anders op het forum en hoop dat ik dan wel antwoorden krijg?

Zie ook: MueR in "VoD Streams op mijn joomla website plaatsen" en alle andere oplossingen in dat draadje.

Als je echt wilt gaan streamen, dan zal je inderdaad meteen media server moeten gaan werken. Maar wat houdt je tegen om het eens te gaan testen? Je kan toch een soort van proof of concept doen met een een trial licentie van het e.o.a. :?

Verder heeft dit niet zoveel met Internetproviders en Hosting te maken, dus sluit ik het topic.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee