Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsje043
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:13
Beste Tweakers,

Ik had een nieuwe CPU koeler gekocht, Cooler Master 212 plus, en deze op mijn Phenom II x4 gemonteerd. Deze koeler is vrij groot, groter dan ik verwacht had. Maar het uiteinde van deze koeler, de kant waar klein beetje koper uitsteekt, komt tegen mijn kast aan. Is dit heel erg? Ik voel wel dat het er iets warmer wordt. Voor de rest werkt alles prima, maak me er alleen een beetje zorgen over.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 10:53
ijsje043 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:21:
Beste Tweakers,

Ik had een nieuwe CPU koeler gekocht, Cooler Master 212 plus, en deze op mijn Phenom II x4 gemonteerd. Deze koeler is vrij groot, groter dan ik verwacht had. Maar het uiteinde van deze koeler, de kant waar klein beetje koper uitsteekt, komt tegen mijn kast aan. Is dit heel erg? Ik voel wel dat het er iets warmer wordt. Voor de rest werkt alles prima, maak me er alleen een beetje zorgen over.

Groetjes
Kan het zijpaneel uberhaupt wel bij jouw dicht als een kopere heatpipe uitsteekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05 14:41
Qua warmteafvoer is puur het contact niet zo'n ramp, marginaal gunstig zelfs, mits de airflow er niet door belemmerd wordt. Ik zou me voornamelijk zorgen maken over de mogelijkheid dat je CPU sneuvelt door een gefrustreerde klap op het zijpaneel van je kast.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsje043
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:13
Het zijn maar hele kleine uiteindes eigenlijk, zijpaneel gaat wel dicht hoef ook niet extra hard te duwen. En de kast staat op mijn bureau, zal er ook niet zo heel snel tegenslaan. de airflow zal er niet zo snel belemmerd worden, ik heb nog een outtake fan. Maar fijn om te horen dat het niet zo'n ramp is. Een nieuwe kast is ook weer een dure optie.