Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
de 6770 alleen gebruikt al 146 watt
[Voor 17% gewijzigd door Verderf op 27-06-2011 16:03]
| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |
"450 Watt or greater power supply with one 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and two 6-pin connectors for AMD CrossFireX™ technology in dual mode)"
van de AMD site
En in mijn BIOS kan ik nergens de onboard graphics disablen, dit was met mijn 5570 die overleden is trouwens ook niet nodig..
Of misschien heeft de 5570 een ander onderdeel meegenomen in t graf.
Vooralsnog, een voeding is best wel een belangrijk onderdeel van de pc. Veel gebruikers beseffen dat niet, en hebben een of ander kermisrommel voeding en frituren daarmee dan soms hun hele pc, wellicht is dat you ook overkomen.
Het lijkt me dat Yous en Enlight nu niet bepaald hoogwaardige voedingen zijn (en ga nu niet naar de winkel en koop een Trust voeding)
Volgens de man in de winkel zou deze gewoon voldoende stroom leveren, en is altijd een winkel met topservice dusja. Je moet volgens de doos 400-450 hebben dus hij mag nog 50 minder hebben zelfs.
En als hij geen stroom kreeg zou toch ook de fan niet gaan draaien en de kaart niet warm worden? Tevens werkt de rest van mijn systeem naar behoren hoor.
controleer dus liever ook of het een goede voeding is ipv alleen naar het wattage te kijken.
[Voor 3% gewijzigd door Bastard op 27-06-2011 17:59]
@KAdrifter, als hij met een 280 al zou moeten werken. Waarom werkt hij dan niet met een 500?
Klinkt als een of ander B merk voeding. Kan best zijn dat je voeding nogsteeds onvoldoende is.denikids schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:34:
Er zit nu een yours voeding in van 500W, hiermee werkt hij ngosteeds niet
En in mijn BIOS kan ik nergens de onboard graphics disablen, dit was met mijn 5570 die overleden is trouwens ook niet nodig..
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
En als mijn voeding te weinig is moet hij toch ook niet de fan laten draaien en warm worden? Dan hoort hij toch helemaal niets te doen?
Definitie B-Merk door psupedia:denikids schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:11:
Lijkt me behoorlijk sterk aangezien hij volgens een andere poster met 280W ook al zou moeten werken.
En als mijn voeding te weinig is moet hij toch ook niet de fan laten draaien en warm worden? Dan hoort hij toch helemaal niets te doen?
500W ≠ 500W
500W ≅ 250W
End of quote =]
Kortom, vermogen in Watt aangegeven zegt dus helemaal geen ruk.
Watt != Kwaliteitdenikids schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:11:
Lijkt me behoorlijk sterk aangezien hij volgens een andere poster met 280W ook al zou moeten werken.
Het kan maar zo zijn dat jouw voeding nog geen 250w stabiel kan leveren.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
En waarom word een kaart wel warm en gaat de fan wel draaien als hij geen stroom krijgt?
Geen stroom? Denk eerder dat je voeding toch te zwak is en de boel deels met stroom voorziet. Haal ergens een fatzoenlijke A merk testvoeding van +/- 500 Watt . Misschien is het ook handig om de overige specificaties van je pc te posten voor beter advies.denikids schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:20:
Mag ik als een B merk de helft levert van het beloofde vragen waarom de enlight altijd werkte op mijn systeem (systeem vereist minimaal 220 de enlight levert volgens jouw 140)
En waarom word een kaart wel warm en gaat de fan wel draaien als hij geen stroom krijgt?
Misschien is er wat anders stuk,
Misschien kan deze niet op de drivers werken die nu aanwezig zijn.
Zitten de oude drivers er nog op? Zoja, eerst helemaal verwijderen.
@firefox:
AMD Athlon IIx2 240
acer WMCP78M motherbord
7gb dual-channel DDR3 geheugen
320GB hitachi harde schijf.
dit alles huist in een cooler master elite 430
Morgen anders maar even mee langs de winkel waar ik ook de voeding gehaald heb, mogen hun hem fixen als jullie niks weten.
Dat wijst erop dat de videokaart stuk is of te weinig stroom krijgt.Anoniem: 325463 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:50:
Het zal niet aan drivers liggen als je niet eens voorbij je bios komt, kan je bij die winkel als jij je pc kan meenemen niet effe met een andere voeding testen?
Het kwam omdat ik geen afstandsbusjes had onder mijn moederbord(moeten ze die dingen erbij leveren, ik ben geen henkie die die dingen uit de lucht kan toveren..) daardoor klikte de videokaart er niet goed in, alles werkt perfect nu.
Anoniem: 263922

14 eur kwijt voor cablemanagement, verlengkabeltje van mn fan, arbeidskosten en verrijking van kennis.
Bij de winkel waar mn graka vandaan kwam was ik al 45 kwijt voor het binnenbrengen.
GOGO NEDLAN (altijd goede service(dit is de goedkope he)
7gb dual-channel DDR3 geheugen
ik weet niet, maar zou hier een probleem kunnen liggen ?
7gb ram + 2GB van vid
probeer het eens, wat reepjes eruit halen bijv 4GB. Kwaad kan het in iedergeval niet
[Voor 24% gewijzigd door osmosis op 28-06-2011 17:06]
Nee zonder dollen, je hebt geluk dat hij het nog doet.
En die schroeven komen niet bij je mobo maar bij je kast

En bij een MERK pc krijg je helemaal geen schroeven of iets erbij, behalve bij zelfbouw.
Je had je mobo en je graka en je ram kunnen slopen op deze manier.
[Voor 35% gewijzigd door Mektheb op 28-06-2011 17:08]
@jterpstra, er is geen probleem meer?

De ram werkt overigens gewoon goed hoor, maar zat al 1x 2gb en 1x 1gb in. Ik heb er 2x2gb bijgeprikt voor net dat beetje extra performance.