Toon posts:

HD6770 FAN draait wel maar geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:28

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Hoihoi,
Ik heb dus vanmiddag de HD6770 aangeschaft en hoopte hier veel plezier van te hebben. MAar de fan ervan gaat wel behoorlijk snel draaien maar ik krijg er geen beeld uit. Hij maakt alleen een pokkeherrie.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb een voeding van enlight (280W) Mocht dat van belang zijn.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 00:49
Wat meer gegevens zou wel fijn zijn, verder lijkt me enlight (280W) bij lange na niet genoeg.

de 6770 alleen gebruikt al 146 watt

[Voor 17% gewijzigd door Verderf op 27-06-2011 16:03]

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

• basketnoobj3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 15:45
ik kan je nu al vertellen dat het je voeding is, nl:
"450 Watt or greater power supply with one 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and two 6-pin connectors for AMD CrossFireX™ technology in dual mode)"
van de AMD site

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20
Enlight voeding is veeeeeelste krap.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Er zit nu een yours voeding in van 500W, hiermee werkt hij ngosteeds niet
En in mijn BIOS kan ik nergens de onboard graphics disablen, dit was met mijn 5570 die overleden is trouwens ook niet nodig..

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien was de 5570 niet overleden, maar wat anders, en vandaar doet je nieuwe graka het ook niet.
Of misschien heeft de 5570 een ander onderdeel meegenomen in t graf.

Vooralsnog, een voeding is best wel een belangrijk onderdeel van de pc. Veel gebruikers beseffen dat niet, en hebben een of ander kermisrommel voeding en frituren daarmee dan soms hun hele pc, wellicht is dat you ook overkomen.

Het lijkt me dat Yous en Enlight nu niet bepaald hoogwaardige voedingen zijn (en ga nu niet naar de winkel en koop een Trust voeding)

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Snap ik ookwel, winkel is ookal gesloten.
Volgens de man in de winkel zou deze gewoon voldoende stroom leveren, en is altijd een winkel met topservice dusja. Je moet volgens de doos 400-450 hebben dus hij mag nog 50 minder hebben zelfs.
En als hij geen stroom kreeg zou toch ook de fan niet gaan draaien en de kaart niet warm worden? Tevens werkt de rest van mijn systeem naar behoren hoor.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

ff basics: zitten de stroomkabels erin, zit de kaart goed in het (juiste) slot geduwd?

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:26
sorry maar die waarden die fabrikanten opgeven slaan sowieso nergens op. Ik heb hier een hd6870 op een goede 300w voeding draaien (al zal enlight waarschijnlijk niet bepaald een top-merk zijn) en dat werkt gewoon goed. Gezien een hd5770 een stukje trager is en minder verbruikt zou 280w ruim voldoende moeten zijn, mits de voeding dus geen crap is.

controleer dus liever ook of het een goede voeding is ipv alleen naar het wattage te kijken.

[Voor 3% gewijzigd door Bastard op 27-06-2011 17:59]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
De stroomkables zitten er goed in ja, alles nog extra aangedrukt enzo. tevens zit hij gewoon in het PCI-e slot. (waar een videokaart inhoort)
@KAdrifter, als hij met een 280 al zou moeten werken. Waarom werkt hij dan niet met een 500?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
denikids schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:34:
Er zit nu een yours voeding in van 500W, hiermee werkt hij ngosteeds niet
En in mijn BIOS kan ik nergens de onboard graphics disablen, dit was met mijn 5570 die overleden is trouwens ook niet nodig..
Klinkt als een of ander B merk voeding. Kan best zijn dat je voeding nogsteeds onvoldoende is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Lijkt me behoorlijk sterk aangezien hij volgens een andere poster met 280W ook al zou moeten werken.
En als mijn voeding te weinig is moet hij toch ook niet de fan laten draaien en warm worden? Dan hoort hij toch helemaal niets te doen?

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

denikids schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:11:
Lijkt me behoorlijk sterk aangezien hij volgens een andere poster met 280W ook al zou moeten werken.
En als mijn voeding te weinig is moet hij toch ook niet de fan laten draaien en warm worden? Dan hoort hij toch helemaal niets te doen?
Definitie B-Merk door psupedia:

500W ≠ 500W
500W ≅ 250W

End of quote =]

Kortom, vermogen in Watt aangegeven zegt dus helemaal geen ruk.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
denikids schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:11:
Watt != Kwaliteit

Het kan maar zo zijn dat jouw voeding nog geen 250w stabiel kan leveren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Mag ik als een B merk de helft levert van het beloofde vragen waarom de enlight altijd werkte op mijn systeem (systeem vereist minimaal 220 de enlight levert volgens jouw 140)

En waarom word een kaart wel warm en gaat de fan wel draaien als hij geen stroom krijgt?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 10:22
denikids schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:20:
Mag ik als een B merk de helft levert van het beloofde vragen waarom de enlight altijd werkte op mijn systeem (systeem vereist minimaal 220 de enlight levert volgens jouw 140)

En waarom word een kaart wel warm en gaat de fan wel draaien als hij geen stroom krijgt?
Geen stroom? Denk eerder dat je voeding toch te zwak is en de boel deels met stroom voorziet. Haal ergens een fatzoenlijke A merk testvoeding van +/- 500 Watt . Misschien is het ook handig om de overige specificaties van je pc te posten voor beter advies.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De kaart krijgt wel stroom, maar misschien niet voldoende.

Misschien is er wat anders stuk,
Misschien kan deze niet op de drivers werken die nu aanwezig zijn.
Zitten de oude drivers er nog op? Zoja, eerst helemaal verwijderen.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
De oude kaart was ook van ATI, maar iniedergeval staan de nieuwe drivers er ook op.
@firefox:
AMD Athlon IIx2 240
acer WMCP78M motherbord
7gb dual-channel DDR3 geheugen
320GB hitachi harde schijf.
dit alles huist in een cooler master elite 430

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Alle ATI drivers zijn verwijderd en de nieuwe zijn zojuist geinstalleerd vanaf de CD, tevens werkt hij nogsteeds niet.
Morgen anders maar even mee langs de winkel waar ik ook de voeding gehaald heb, mogen hun hem fixen als jullie niks weten.

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het zal niet aan drivers liggen als je niet eens voorbij je bios komt, kan je bij die winkel als jij je pc kan meenemen niet effe met een andere voeding testen?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 10:22
Anoniem: 325463 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:50:
Het zal niet aan drivers liggen als je niet eens voorbij je bios komt, kan je bij die winkel als jij je pc kan meenemen niet effe met een andere voeding testen?
Dat wijst erop dat de videokaart stuk is of te weinig stroom krijgt.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Niks mis met de videokaart en ook NIKS mis met de voeding zoals jullie zeiden.
Het kwam omdat ik geen afstandsbusjes had onder mijn moederbord(moeten ze die dingen erbij leveren, ik ben geen henkie die die dingen uit de lucht kan toveren..) daardoor klikte de videokaart er niet goed in, alles werkt perfect nu.

Anoniem: 263922

Die busjes horen er altijd onder, anders kan het het hele zaakje in het ergste geval kortsluiten!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Ik wist niet eens dat ze bestonden, heb ze ook bij geen enkel deel van mijn PC erbij gekregen, maar ze zitten er nu in :)
14 eur kwijt voor cablemanagement, verlengkabeltje van mn fan, arbeidskosten en verrijking van kennis.
Bij de winkel waar mn graka vandaan kwam was ik al 45 kwijt voor het binnenbrengen.

GOGO NEDLAN (altijd goede service(dit is de goedkope he)

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24
acer WMCP78M motherbord
7gb dual-channel DDR3 geheugen

ik weet niet, maar zou hier een probleem kunnen liggen ?
7gb ram + 2GB van vid

probeer het eens, wat reepjes eruit halen bijv 4GB. Kwaad kan het in iedergeval niet

[Voor 24% gewijzigd door osmosis op 28-06-2011 17:06]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20
LoL doe it yourself mobo !

Nee zonder dollen, je hebt geluk dat hij het nog doet.
En die schroeven komen niet bij je mobo maar bij je kast :).

En bij een MERK pc krijg je helemaal geen schroeven of iets erbij, behalve bij zelfbouw.
Je had je mobo en je graka en je ram kunnen slopen op deze manier.

[Voor 35% gewijzigd door Mektheb op 28-06-2011 17:08]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Zaten ze ook niet bij.

@jterpstra, er is geen probleem meer?

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24
ghehe,.. de gehele topic lezen ik post is nog steeds niet mijn ding

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Maakt niet uit :)
De ram werkt overigens gewoon goed hoor, maar zat al 1x 2gb en 1x 1gb in. Ik heb er 2x2gb bijgeprikt voor net dat beetje extra performance.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee