Anoniem: 183950

Topicstarter
Ik heb een "triple sim, triple stand by" telefoon uit China besteld. Aangekomen, maar nu blijkt een sim geen signaal te hebben/niet te werken. Ik krijg een signaal en providernaam bij sim 1 en sim 3. Sim 2 geeft geen signaal. Ook als ik bijvoorbeeld de simkaart van 1 zet in 2 en die van 2 in 1, blijft nr 2 geen signaal hebben(1 dan weer wel). Waaraan kan dit liggen?

Ook merkte ik op dat voor de slot van simkaart 2 andere soort 'pinnetjes' zitten dan bij slot 1 en 3, kan het zijn dat in slot 2 een ander soort simkaart moet? Bij slot 2 zijn de connectiepuntjes bol en bij 1 en 3 niet.

Foto slot 1/3 :

Foto slot 2 :

Bij settings ook al goed gekeken, niks te vinden.
Waar ligt het aan, defect, ander soort simkaart of wat anders?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 183950 op 27-06-2011 16:06]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zie 2x exact dezelfde fotoow.

Topicstarter
AzzKickah schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:59:
Ik zie 2x exact dezelfde fotoow.
Mijn fout, is nu aangepast.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Mjah ze zien er iets anders uit maar het zijn gewone SIM-slots voor zover ik kan zien.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Weet je zeker dat de telefoon 3 SIMs tegelijk actief kan hebben? Het kan zo zijn dat er welliswaar drie slots zijn, maar dat er slechts twee ervan tegelijkertijd gebruikt kunnen worden, en je in de instellingen kan switchen tussen de slots.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 16:15
Het kan zijn dat die bolletjes geen goed contact maken met de simkaart. Je kan proberen met een kleine platte schroevendraaier of een aardappelmesje voorzichtig te 'krabben' over die bolletjes.

Topicstarter
RoD schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:22:
Weet je zeker dat de telefoon 3 SIMs tegelijk actief kan hebben? Het kan zo zijn dat er welliswaar drie slots zijn, maar dat er slechts twee ervan tegelijkertijd gebruikt kunnen worden, en je in de instellingen kan switchen tussen de slots.
Het zou eigenlijk wel 3 tegelijk actief moeten kunnen hebben, want er stond op de website "three sim cards, three stand by"

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

franssie

Save the albatross

niet 1 CDMA slot ipv GSM?

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Zo'n ding wat sommige laptops hebben?
Dat lijkt me niet erg logisch..?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
CDMA is een andere standaard om te bellen (en werkt niet in Nederland)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Topicstarter
Oke, dus even rondgezocht. Het kan zijn dat slot 2 een R-UIM(CDMA) kaart accepteert en geen 'normale' sim kaart(GSM). Beetje raar.

Iemand een mogelijkheid om een Sim kaart(GSM) om te zetten in een R-UIM kaart of iets dergelijks?

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 183950 op 27-06-2011 18:14]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 16:15
Ik heb even snel gegoogle'd en het is wel een trend in de 3-sim telefoons dat er 2 gsm zijn en 1 cdma. Gezien de aansluiting ook anders oogt dan de andere 2 lijkt me dat de meest logische verklaring.

CDMA is een andere techniek dat naast andere simkaarten ook geheel andere zendapparatuur gebruikt. Al zou je een gsm simkaart kunnen omzetten naar een cdma, verwacht ik niet dat dit zou gaan werken.

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om van een GSM-simkaart een CDMA-simkaart te maken?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CDMA gebruikt geen SIMs?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Anoniem: 183950 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:21:
Is er een mogelijkheid om van een GSM-simkaart een CDMA-simkaart te maken?
Dan heb je geen ontvangst in NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 325463 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:24:
[...]

Dan heb je geen ontvangst in NL
Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
De simkaart is de sleutel tot het netwerk. Het protocol zit in de simkaart en is niet uitwisselbaar met een andere techniek zoals CDMA.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee