Toon posts:

VoD Streams op mijn joomla website plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

Onderwerpen

Anoniem: 303298

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik ben bezig een website te maken met Joomla. Ik heb deze draaien op een WAMP applicatie (Apache, MySQL en PHP voor Windows).

Ik heb alles op een Windows 7 x64 machine geinstalleerd staan. Op deze computers staan ook een hoop films in verschillende formaten, vooral ISO's met DVD inhoud (de ISO kan ik met VLC afspelen) of DVD formaat (VOB bestanden etc.) en een hoop MKV (720p) bestanden.

Ik kan verschillende plugins toevoegen aan mijn Joomla website die het mogelijk maken filmpjes toe te voegen, maar deze ondersteunen natuurlijk alleen video formaten die gebruikt kunnen worden in een webpagina. Flash filmpjes, AVI etc. Zo kun je bijvoorbeeld Youtube video's toevoegen.

Ik wil al mijn films on demand (VoD) beschikbaar maken op de website en deze niet eerst te hoeven converteren naar een ander formaat of te moeten kopieren naar mijn webserver.

Het komt erop neer dat ik op zoek ben naar iets dat mijn films on demand kan streamen en dan streamt in een formaat dat ik kan gebruiken op mijn website. Dus iemand klikt op een link op de website en de film wordt automatisch van mijn harde schijf naar de webserver gestreamd (eventueel getranscodeerd).
Ik denk zelf dat ik een media server nodig heb die kan trancoderen van bijvoorbeeld DVD naar Flash formaat en tevens video on demand ondersteund.

Ik ben verschillende opties aan het bekijken zoals Windows Home Server 2011, Flash Media Server etc.

Wie kan bij een goed advies geven? Alles is welkom, maar ik wil natuurlijk een zo makkelijk mogelijk oplossing. Ik ga liever geen anders OS draaien of een server virtualiseren.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 22:36

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Wat voor traffic verwacht je op die site? Een media server zal namelijk niets anders doen dan on-the-fly converteren, wat niet echt ten goede komt aan de load op die bak. Het vooraf converteren naar een fatsoenlijk web-safe formaat (FLV, MP4) is waarschijnlijk verstandiger.

Verder vraag ik me een beetje af wat je nu van plan bent. Is het voor thuisgebruik (dus alleen op je eigen 100mbit netwerk), of voor publiek? In dat laatste geval ga je waarschijnlijk een enorme bottleneck op je verbinding krijgen. Tenzij je op een glasvezel lijn van 100mbit zit ga je dat niet fatsoenlijk kunnen streamen.

Als laatste vraag: wat voor films gaat het om? Heb je de rechten om die bestanden te mogen streamen?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 14:15

OkkE

CSS influencer :+

Het aller simpelst is lijkt me gewoon de video's op Youtube of Vimeo uploaden. Die converten de file, hebben voldoende bandbreedte, ...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Topicstarter
Inderdaad is dat de simpelste oplossing, dat had ik zelf al uitgevonden.

maar het gaat hier om normale DVD's en HD films van 4GB of meer. De site is bedoeld voor eigen gebruik, ik wil mijn films gewoon via internet kunnen kijken. De site is dus niet openbaar.

Verder heb ik een verbinding van 1MB up en 120MB down.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je kan niet die iso's converteren naar een algemener formaat? Want dan kan je gewoon de <video> tags van HTML5 gebruiken, maak je een PHP'tje die ze allemaal indexeert en gaan?

• OkkE

OkkE

1Mbps upload? Je weet dat HD video iets meer nodig heeft?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ongeveer 6Mbit voor youtube-kwaliteit 1080p.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
1Mbit up is sowieso veel te weinig om (HD) video materiaal over internet te kunnen streamen.

Topicstarter
Oke dus HD kwaliteit kan ik wel vergeten, maar al mijn films eerst converteren naar een algemener formaat zie ik niet echt zitten. Ik zou dan toch moeten converteren naar een formaat met mindere kwaliteit aangezien ik toch geen HD kan streamen? In dat geval heb ik naast het normale formaat ook nog een ander formaat voor al mijn films staan. Kost veel te veel ruimte.

Is het niet mogelijk om de films te transcoderen en te streamen in wat mindere kwaliteit dan? Een programmaatje die mijn DVD en HD films kan lezen en direct als bijvoorbeeld flash filmpje met wat mindere kwaliteit kan streamen en dan ook nog on demand zou heel mooi zijn :)

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 303298 op 27-06-2011 16:00]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja dat kan op zich wel, dan heb je iets van een mediaserver nodig. Maar sowieso, 1 Mbit is eigenlijk gewoon te weinig om de films nog in een redelijke kwaliteit te kunnen houden.

Topicstarter
Misschien is het een beter idee om de trailers van de films op youtube te implementeren niet?

Topicstarter
Ow sorry ik heb geen 1 Mbit maar 10 :S (weetjewel Ziggo Alles in 1 extra 120/10) Is dat wel voldoende???

Een mediaserver ja, daar was ik al naar aan het kijken. Welke adviseren jullie dan om te bereiken wat ik wil?

[Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 303298 op 27-06-2011 16:05]

• Niet online
Als je nu gewoon de groote van de film neemt in megabyte, dit maal 8 doet, en vervolgens deelt tot de tijdsduur in seconden heb je een redelijk idee van hoeveel handbreedte je film nu eigenlijk gebruikt. Voor wat extra marge kan je daar 20 tot 50% bij optellen gok ik.

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Dat zou moeten werken.

Ik wil je er nog wel op wijzen dat hetgeen je wil doen niet is toegestaan indien het om "hollywood" spul gaat. Je mag eigen materiaal streamen, andermans materiaal niet. Daar is een licentie voor nodig.

Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:05:
Als je nu gewoon de groote van de film neemt in megabyte, dit maal 8 doet, en vervolgens deelt tot de tijdsduur in seconden heb je een redelijk idee van hoeveel handbreedte je film nu eigenlijk gebruikt. Voor wat extra marge kan je daar 20 tot 50% bij optellen gok ik.
Ik vind dat niet gewoon maar vooruit ;) Film in 720P van ongeveer 6GB = 6144MB. 6144x8=49152. De film duurt bijna 2 uur dus 120 seconden. 49152/120=409.

409 :? Geen idee wat de brandbreedte zou moeten zijn eigenlijk.

Topicstarter
MueR schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:07:
Dat zou moeten werken.

Ik wil je er nog wel op wijzen dat hetgeen je wil doen niet is toegestaan indien het om "hollywood" spul gaat. Je mag eigen materiaal streamen, andermans materiaal niet. Daar is een licentie voor nodig.
Ja daar ben ik van op de hoogte, bedankt

Topicstarter
Maar even terukomend op de vraag. Ik heb dus 10 MB up en niet 1!

• OkkE

OkkE

Anoniem: 303298 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:11:
De film duurt bijna 2 uur dus 120 seconden.
Zullen we daar 120 minuten van maken? Dat maal 60 is 7200 seconden. ;)

• Niet online
Anoniem: 303298 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:11:
[...]

Ik vind dat niet gewoon maar vooruit ;) Film in 720P van ongeveer 6GB = 6144MB. 6144x8=49152. De film duurt bijna 2 uur dus 120 seconden. 49152/120=409.
2 uur is geen 120 seconden, maar 120 minuten...

Topicstarter
OkkE schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:15:
[...]

Zullen we daar 120 minuten van maken? Dat maal 60 is 7200 seconden. ;)
Oops }:O

49152/7200=6.8 ongeveer. Ik heb 10MB dus dat moet kunnen toch?

Sorry voor de onnauwkeurigheden ;(

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303298 op 27-06-2011 16:21]

Topicstarter
iemand die een suggestie voor een programma heeft dat als media server kan fungeren?

met ondersteuning voor VoD, input in DVD/MKV en output in een videoformaat dat ik kan gebruiken op een website?

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:03
Anoniem: 303298 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:50:
iemand die een suggestie voor een programma heeft dat als media server kan fungeren?

met ondersteuning voor VoD, input in DVD/MKV en output in een videoformaat dat ik kan gebruiken op een website?
VLC Player ;)

MTB Trail Traffic

Topicstarter
VLC player ja, ik heb de streaming optie daarvan wel getest en het voor elkaar gekregen om te streamen naar mijn site, maar dit was niet on demand.

Dus ik kon een stream maken op basis van een film en als output een formaat dat ik kon tonen op mijn site, maar dit was een statische stream. Zeg maar zo, als de film afgelopen was stopte de stream ook en om alle films beschikbaar te maken moest ik voor alle film handmatig een aparte stream aanzetten in VLC.

Daarna wat fora bezocht en kwam terecht in een hoop programmeer geklets aangezien VLC open source is. Volgens mij is dit een te complexe oplossing voor mij.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 303298 op 27-06-2011 16:58]

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Sierra, zou je voortaan je laatste bericht willen editen (of gewoon beide posts quoten) als je op twee berichten reageert? Dubbelposten stellen we niet zo op prijs. We hebben niet voor niets zo'n mooie melding onderin staan.

Wat verwacht je nu eigenlijk in dit topic? Je geeft aan de mogelijkheden wel onderzocht te hebben, maar deze zijn te complex voor je. Dan kan je twee dingen doen: het leren, of zoeken naar een partij die het wel voor je kan doen. Voor dat laatste zul je echter bereid moeten zijn geld neer te leggen.

[Voor 40% gewijzigd door MueR op 27-06-2011 17:02]

Topicstarter
Zal het in de gaten houden.

Anyway, is de PS3 media server een geschikte oplossing voor hetgeen wat ik wil?

[Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 303298 op 27-06-2011 17:02]

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:47
Anoniem: 303298 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:02:
Anyway, is de PS3 media server een geschikte oplossing voor hetgeen wat ik wil?
Nee.

Topicstarter
Kun je ook aangeven waarom niet en misschien een suggestie geven wat dan wel werkt misschien? :|

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 303298 op 27-06-2011 17:16]

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Ik denk dat er ondertussen wel genoeg suggesties zijn gegeven. Die beantwoord je alleen met "te complex voor mij".

Beantwoord dit nou eens:
MueR schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:00:
Wat verwacht je nu eigenlijk in dit topic? Je geeft aan de mogelijkheden wel onderzocht te hebben, maar deze zijn te complex voor je. Dan kan je twee dingen doen: het leren, of zoeken naar een partij die het wel voor je kan doen. Voor dat laatste zul je echter bereid moeten zijn geld neer te leggen.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:47
Lees eens de omschrijving van PS3MediaServer, ik zal het even quoten:
PS3 Media Server is a DLNA compliant Upnp Media Server for the PS3, written in Java, with the purpose of streaming or transcoding any kind of media files, with minimum configuration. It's backed up with the powerful Mplayer/FFmpeg packages.
Zie jij ergens staan dat het mogelijk is, zonder extra programmas, de stream te embedden? Ik dacht het niet.

Het makkelijkste is als je naar een provider gaat en het daar regelt. Hun hebben de kennis en kunnen elke vraag die je hebt over streaming (on demand) wel beantwoorden.

Topicstarter
MueR schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:17:
Ik denk dat er ondertussen wel genoeg suggesties zijn gegeven. Die beantwoord je alleen met "te complex voor mij".

Beantwoord dit nou eens:

[...]
Ik heb aangegeven dat de aangedragen VLC oplossing te complex voor mij is omdat daar een hoop programmeer werk bij komt kijken. Ik heb zelf al een hoop uitgezocht voor een leek dacht ik zo.

Verder heb ik nog geen enkele andere oplossing gezien die antwoord geeft op mijn vraag. Waar jij oplossingen in het meervoud vandaan haalt weet ik verder niet. Ook heb ik andere suggesties die geen antwoord op mijn vraag gaven helemaal niet beantwoord met "te complex"

• MueR

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Anoniem: 303298 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:27:
Ik heb aangegeven dat de aangedragen VLC oplossing te complex voor mij is omdat daar een hoop programmeer werk bij komt kijken. Ik heb zelf al een hoop uitgezocht voor een leek dacht ik zo.
Waarop je dus de twee eerder door mij genoemde mogelijkheden hebt qua VLC.
Verder heb ik nog geen enkele andere oplossing gezien die antwoord geeft op mijn vraag. Waar jij oplossingen in het meervoud vandaan haalt weet ik verder niet. Ook heb ik andere suggesties die geen antwoord op mijn vraag gaven helemaal niet beantwoord met "te complex"
Converteren naar gangbare formaten wil je niet, programmeren wil je niet. Elke vraag die hier gesteld wordt door anderen beantwoord je met "dit voldoet niet want" of "dit wil ik niet". Dan houdt het een beetje op.

Aangezien je verder ook nog weet (en je schijnbaar niet veel aantrekt van) dat het niet mag, houdt het wat mij betreft helemaal op. Zie Beleid: Licentie- of copyrightschendingen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee