Toon posts:

Dungeon Siege III: conclusie

Pagina: 1
Acties:

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 14:43
De conclusie van deze review begint met:
Het maakt Dungeon Siege tot een typische, zei het wat ouderwetse dungeon crawler. ...
Ik heb de volledige review niet gelezen en juist daarom valt dit mij waarschijnlijk op. Je verwacht in een conclusie een soort van samenvatting van het hele artikel. Maar hier wordt er meteen een verwezen naar iets dat eerder in de review is vermeld.

Bij het lezen van deze zin vraag ik me direct af wat Dungeon Siege tot een typische, zei het wat ouderwetse dungeon crawler maakt. En dan moet ik alsnog het artikel (of een deel ervan) lezen terwijl ik, persoonlijk, niet erg geïnteresseerd ben in dit spel.

Verderop in de conclusie wordt er natuurlijk nog wel uitleg gegeven en je hebt ook nog de min- en pluspunten maar die eerste zin zou misschien toch wel wat aanpassingen kunnen gebruiken.

Ofwel hebben jullie een andere mening over wat die conclusie nu juist moet bevatten qua inhoud?

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-03 22:23
De zinsnede "typische, zei het wat ouderwetse dungeon crawler" is juist de samenvatting van het hele artikel. Die in de rest van de conclusie nog verder wordt uitgelegd. Dus ja, we vinden dat de conclusie een samenvatting moet zijn van het stuk en dat heb ik ook proberen te doen bij het stuk over Dungeon Siege III. Ik denk dat je uiteindelijk valt over de opening met het woord Het (ik neem aan dat je om die reden vetgedrukt hebt weergegeven). Dat is slechts zo opgeschreven om de leesbaarheid te vergroten voor diegenen die wel de moeite hebben genomen om het hele artikel te lezen ;-)

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 14:43
Het probleem ligt voor mij inderdaad bij het woord 'Het' omdat het een verwijswoord is. Je dwingt hiermee de lezer om direct al terug naar de rest van het artikel te gaan. En dat is juist niet het doel van een conclusie. Die zou, voor zover mogelijk, los moeten gelezen kunnen worden van de rest van het artikel. Volgende zin zou bv al beter zijn: "Dungeon Siege is een typische, zei het wat ouderwetse dungeon crawler."

Het is eerder een detail maar omdat het nu al direct in het begin staat, valt het wel erg op.

[Voor 12% gewijzigd door w.l op 27-06-2011 15:44]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee