Toon posts:

[MacBook] Airport problemen na 10.6.8

Pagina: 1
Acties:

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 12:15
Hoi Allemaal,

Na de laatste update van Apple OSX 10.6.8 heb ik niets anders als problemen op mijn macbook.

Applicaties blijven hangen, willekeurig of crashen uit het niets

En het vervelendste is nog wel, dat als ik een wifi verbinding opzet, dat airport na 1 minuut geen data meer binnenkrijgt.

Het volgende heb ik al getest, alleen weet niet meer wat ik ermee aan moet.

* Andere Router -> Geen verschil -> Na 1 minuut is de data verbinding plat
* Andere laptop's werken wel naar behoren
* Firmware bijgewerkt van de router -> Geen verschil
* Ip adressen van DHCP naar Handmatig gezet -> Geen verschil ( er worden gewoon netjes ip's uitgedeeld, en in de configpagina van de router kan ik deze ook zien )

Na wat onderzoek bleek dat het hele internet verkeer ontregeld werd, als ik mijn macbook via airport aan mijn verbinding knoop. Mac aan = geen verbinding op alle pc's, Time outs ect.

Mac uit = Alles werkt als een zonnetje.

Op het discussieforums van Apple geven ze aan de combo update te installeren, en de SMC te resetten. Uitgevoerd en ook geen verschil.

Deze problemen zijn ontstaan na een update van 10.6.7 naar 10.6.8. Terugdraaien naar 10.6.7 heeft ook geen effect gehad, omdat er ook firmware bestanden zijn weggeschreven. De rollback draait niet de oudere firmware terug.

Apple ook al gebeld, maar deze weten niets van het probleem af. En zeggen: Herinstalleer je Mac maar. Hier heb ik weinig zin in.

Kan iemand mij helpen ?

• precies
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-03 00:33
en als je je HDD formatteerd, osx dvd erin doet en dan herstelt met TimeMachine Backup?

• Bman59
Dat zou ik zo niet weten hoe dat zit, alleen zit ik niet op een herinstall te wachten :). Heb nog al veel data / apps er op staan, en heb de macbook hard nodig voor mijn werk.

Nu heb ik wel even bootcamp geinstalleerd, hierop gaat het zonder enig probleem.

• precies
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-03 00:33
Ik bedoel dat je recentelijk voor de update naar 10.6.7 een TimeMachine Backup hebt gemaakt? Deze kun je dan bij een herinstallatie herstellen.

Lees hier: http://www.onemorething.n...hine-backup-clean-install

En verder zou ik nog even googlen hoe het verder allemaal zit

• Bman59
Ik heb mijn backup terug gezet naar 10.6.7, en hierna zijn de problemen weg.

Alleen als ik er op google, kom ik op een boel apple discussions uit, waar niemand eingelijk een antwoord heeft voor dit probleem.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee