Toon posts:

Macbook pro upgrade

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 390615

Topicstarter
Ik heb een 17" macbook pro nog maar een week en ik wil er graag 8gb ram insteken en een snellere harde schijf maar weet niet of deze wel compatibel zijn met mijn laptop. ik zou deze nemen:

- Ram : http://www.informatique.n...8gb-ddr3-1333mhz-kit.html
- harde schijf: http://www.informatique.n...te-momentus-xt-500gb.html

weet er iemand of deze beide goed werken op deze macbook pro?

• colinvanruth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01-2020
RAM ziet er goed uit MAAR die HDD ook alleen zit gedeelte SSD in he 32mb ik weet niet of dat de moeite is. Tenzij een normale HDD net zo duur is ongeveer.

Macbook Pro Early 2011 15'' 2,2-GHz quad-core Intel Core i7 4GB, 1333 MHz 250GB SSD, AMD Radeon HD 6750M met 1 GB GDDR5 (A1286) / iPad Mini Retina / iPhone 6 / Apple TV (A1469 Early 2013) / iPod Classic 160GB 7GEN / G-Technology G-Drive 1TB & 3TB HDD

Topicstarter
voor ssd wil ik nog niet zoveel betalen want lager dan 500 gb wil ik niet en de snelste die er is als ik kijk is toch wel deze

• Chillum
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 16:38
Die HDD heeft een SSD-gedeelte van 4gb en dat is zeer zeker de moeite. Opstarten van meest gebruikte programma's en het OS gaat echt een stuk sneller!

• colinvanruth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01-2020
Anoniem: 390615 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:59:
voor ssd wil ik nog niet zoveel betalen want lager dan 500 gb wil ik niet en de snelste die er is als ik kijk is toch wel deze
oke dan wel kijk dit staat er ook bij:

Sneller dan normale 7200 rpm schijf :)
maar wel duurder dan een 7200 rpm schijf :( maar dat is niet erg!

wat je hebt opgezocht ziet er gewoon goed uit :) kopen die hap!

btw ik heb macbook pro 15 met 4GB ram misschien vervang ik over half jaartje - jaar ook m'n RAM naar 8GB is niet super duur!

edit: ik zei 32mb maar het is 4GB!

[Voor 3% gewijzigd door colinvanruth op 27-06-2011 12:11]

Macbook Pro Early 2011 15'' 2,2-GHz quad-core Intel Core i7 4GB, 1333 MHz 250GB SSD, AMD Radeon HD 6750M met 1 GB GDDR5 (A1286) / iPad Mini Retina / iPhone 6 / Apple TV (A1469 Early 2013) / iPod Classic 160GB 7GEN / G-Technology G-Drive 1TB & 3TB HDD

Topicstarter
zijn er eigenlijk nog onderdelen die je kan upgraden of versnellen aan mijn laptop?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:48
Anoniem: 390615 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:14:
zijn er eigenlijk nog onderdelen die je kan upgraden of versnellen aan mijn laptop?
Nope, je hebt wel bepaalde laptops waar je grafische kaart en cpu kan upgraden, maar die performace winst in klein tegenover de prijs die je ervoor betaald.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:15
Als je echt een goede upgrade wilt hebben, en veel opslag ruimte nodig hebt, zet dan een SSD in je optibay.
check het ssd in je mac topic maar eens voor de mogelijkheden: Het SSD in je Apple topic

Ik heb de in mijn MBP 2009 de volgende setup, orginele HDD op zijn orginele plek met daarom de folders music, pictures en movies. Op de plaats van de dvd drive zit een bay van optibay.nl met daarin een 128 GB Kingston V+100 SSD. Hierop staat OSX + alle apps (CS4, office 2011, iLife, iWork en nog een redelijk aantal losse apps), daarnaast ook parallels met een vrij kale Win7 install. Op de SSD heb ik nog iets van 60 GB vrij, dus nog genoeg ruimte voor groei. De media mappen zijn met een symbolic link gekoppeld aan mijn user map. Je merkt dus niets van het feit dat je met 2 drives werkt.
De dvd drive heb ik in een usb enclosure van optibay.nl gestopt zodat ik deze nog kan gebruiken (die enkele keer dat ik em nodig heb....)

Een hybrid is het naar mijn idee net niet... Met een echte ssd heb je ongeacht wat je start, opent, doorzoekt, kopieert altijd max speed.
Als je een nuttige upgrade wilt, kom je niet onder een SSD uit, dit is echt het enige naast RAM wat echt zin heeft, terwijl 4 GB ram in veel gevallen veel minder een beperkende factor is, terwijl een HDD eigenlijk altijd een beperkende factor is (met een hybrid haal je dit maar voor een deel weg)

[Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 27-06-2011 16:06]

Strava

Topicstarter
dit is iets wat ik wel zou overwegen voor volgende zomer maar nu wil ik alvast die 2 dingen maar zo'n hdd+ssd spreekt me wel aan maar kun je dan ook makkelijk via die externe drive mac opnieuw installeren?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:15
Anoniem: 390615 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:17:
dit is iets wat ik wel zou overwegen voor volgende zomer maar nu wil ik alvast die 2 dingen maar zo'n hdd+ssd spreekt me wel aan maar kun je dan ook makkelijk via die externe drive mac opnieuw installeren?
zelf nog niet gedaan, maar dit schijnt geen probleem te zijn, anders kan je nog via usb stick werken (aangezien lion ook niet op dvd geleverd gaat worden...)

Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:52
Ik zou een SSD niet in de optibay doen trouwens.
Als je hem op de plek van de HDD doet werkt hij op de beste snelheid, met de juiste mogelijkheden, waaronder ook TRIM in Lion.
Op de plek waar je een optibay zou hebben (op de plek van de superdrive) krijg je een lagere snelheid SATA, én een minder stabiele verbinding als je je laptop laat sleep-en.

Verder: RAM werkt vooral als je heel veel zware photoshops of VM's doet, maar daar blijft het bij.
De HDD die je liet zien is al een hele grote upgrade die hem een stuk sneller maakt, niet alleen met programmas maar ook het opstarten van het gehele systeem.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee