Als je echt een goede upgrade wilt hebben, en veel opslag ruimte nodig hebt, zet dan een SSD in je optibay.
check het ssd in je mac topic maar eens voor de mogelijkheden:
Het SSD in je Apple topic
Ik heb de in mijn MBP 2009 de volgende setup, orginele HDD op zijn orginele plek met daarom de folders music, pictures en movies. Op de plaats van de dvd drive zit een bay van optibay.nl met daarin een 128 GB Kingston V+100 SSD. Hierop staat OSX + alle apps (CS4, office 2011, iLife, iWork en nog een redelijk aantal losse apps), daarnaast ook parallels met een vrij kale Win7 install. Op de SSD heb ik nog iets van 60 GB vrij, dus nog genoeg ruimte voor groei. De media mappen zijn met een symbolic link gekoppeld aan mijn user map. Je merkt dus niets van het feit dat je met 2 drives werkt.
De dvd drive heb ik in een usb enclosure van optibay.nl gestopt zodat ik deze nog kan gebruiken (die enkele keer dat ik em nodig heb....)
Een hybrid is het naar mijn idee net niet... Met een echte ssd heb je ongeacht wat je start, opent, doorzoekt, kopieert altijd max speed.
Als je een nuttige upgrade wilt, kom je niet onder een SSD uit, dit is echt het enige naast RAM wat echt zin heeft, terwijl 4 GB ram in veel gevallen veel minder een beperkende factor is, terwijl een HDD eigenlijk altijd een beperkende factor is (met een hybrid haal je dit maar voor een deel weg)
[Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 27-06-2011 16:06]