Toon posts:

Meerdere websites 1 IP address in IIS 7

Pagina: 1
Acties:

• Spunker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2018
Hoi ik heb een vraag. ik heb een applicatie (webapp) geinstalleerd dat intern gebruikt gaat worden.
Ik will graag de IIS server IP address gebruiken om zo de applicatie te kunnen benaderen.

Voorbeeld : http//applicatie

Nu moet ik een host header binding aanmaken in IIS 7 ik moet een hostnaam + poort + ip address in vullen.
Ik volg de instructies van microsoft technet. Nadat ik een nieuwe binding hebt gemaakt in de settings van de default website van IIS 7. En vervolgens maak ik een host A record aan in onze DNS server bijvoorbeeld

(IIS Server IP = 10.0.0.0 en dan hostnaam = applicatie) zelfs als ik een flush dns doe op mijn machine blijf ik uit komen op de default website van IIS 7 inplaats van de applicatie website.

Wat doe ik hier fout? Volgens mij moet dit een gemakkelijke procedure zijn. Het kan zijn dat ik de technische documentatie van technet niet geheel begrijp. Zou iemand die dit vaker heeft opgezet mij kunnen assisteren in het nederlands?

Alvast dank!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 20:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat je doet is goed, gebruik je echter wel de FQDN naam als host header naam? Dit wil zeggen de volledige dns-naam, bijvoorbeeld "applicatie.bedrijf.com" ipv alleen "applicatie".

Maak (als dit de oplossing niet is) eens een schermafdruk van je instellingen en post deze eens als je wilt :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Stevenschouten
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 15:27
welke poort heb je aangeven voor je website poort 80 of een ander ?

als je naar het ip adres gaat zal hij standaard naar poort 80 van je webserver gaan als dat nog de default website van iis7 is dan klopt.

als je achet het adres : poort nr zet moet het goed gaan.

voorbeeld :

http//applicatie:81
als het goed is heb je het poort nummer opgegeven bij het aan maken van de binding.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:36
Draait je applicatie onder de default website, of in een aparte website?
En, heeft de applicatie geen virtual directory die je moet benaderen, dus bijvoorbeeld http://applicatie/applicatienaam? Je zou dan een redirect in moeten stellen in IIS, zodat je daarnaar automatisch wordt doorgestuurd.

• Spunker
Hoi Mijn excuses voor de late reactie,

Ik heb een default IIS website onder IP adress 10.x.x.x
daaronder valt de applicatie website /applicatie

Ik heb verschillende bridges geprobeerd te maken op de default website.

Hostnamen die ik geprobeerd hebt.
applicatie.domain.com (als ik dan op het browse knopje drukt gaat hij de FQDN resolven (werkt niet)
applicatie (als ik ok de browse knop drukt gaat hij applicatie/applicatie resolven (werkt niet)
Ik heb andere poorten geprobeerd (81)

Ik heb geprobeerd de server (IIS) IP address te selecteren en all unsigned.

Ik heb tevens alle tips geprobeerd die hier staan. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt. Met de default en aangepaste bridge settings blijf ik maar uit komen op de default iis website. (http://applicatie )

Ik heb een host a record in mijn DNS server die naar de IIS server ip verwijst met FQDN of applicatie.domain.com

Ik sta op het punt om het over te dragen aan colleagueas. Het liefst zou ik het eigenhandig oplossen :D

• Spunker
Het enigste wat ik nog kan bedenken is een reversed lookup zone maken voor de ip range van de server.
Eerst een bridge maken genaamd applicatie.domain.com

dan een reverse lookup zone met ptr record die dan point naar 10.x.x.x applicatie.domain.com...

maar of dat werkt :?

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:36
Als je met http://applicatie op de default website komt, zet daar dan eens de applicatienaam zoals je hem in IIS ziet achter zoals ik al eerder had gezegd. Als dit wel werkt is er dus niets mis met je dns, maar moet je alleen in IIS nog wat gaan configureren.
Vanuit je dns kun je namelijk alleen maar zorgen dat je op server x terecht komt, het stukje daarna in zul je in IIS moeten regelen.

Maak anders een wat screenshots van de iis manager/websites.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb een default IIS website onder IP adress 10.x.x.x
daaronder valt de applicatie website /applicatie
Zoals ik het lees heb je niet 2 websites draaien, maar 1 website.

als je naar http://applicatie/appnaam gaat dan moet je er wel komen.

Dus eigenlijk wat JeroenV_ zegt :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee