• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:56
Volgende situatie:

Een paar dagen geleden een nieuwe videokaart gekregen en die geinstalleerd in mijn systeem.
Daarna een schone installatie van Windows 7 64 bit gedaan om driver issues tegen te gaan.

Na installatie van Windows wil ik de ATi Catalyst drivers installeren. Dit is succesvol.
Vervolgens herstart het systeem om de drivers te laden? Dit weet ik echter niet zeker.

Zodra de computer herstart blijft na de succesvolle installatie Windows hangen bij het Windows Logo.

Ik kom met geen mogelijkheid meer in Windows, en moet de herstel functie gebruiken om terug te komen in Windows. Hoe is dit mogelijk?

In a nutshell: De ATi drivers kunnen niet worden geinstalleerd. 11.6 tot 11.4 geprobeerd maar geen enkel resultaat.

Zodra Windows is hersteld, wordt de videokaart als Standaard VGA adapter aangegeven in device manager.

GPU-Z geeft wel de juiste info weer, alleen dan wederom met de Standaard VGA adapter benaming.
PCIe staat op x16 en zou het probleem niet mogen zijn.

Dit op een Windows 7 64 bit systeem. Vorige gebruiker had geen problemen met dit OS.
De vorige gebruiker denkt dat het met de voeding te maken heeft, maar ik zie het verband ertussen niet helemaal.

Een ander OS zou kunnen, maar is eigenlijk geen optie. XP is oud en Vista is ruk :P
Linux geen ervaring mee, weet ook niet exact hoe en wat met drivers.

Natuurlijk op Google gezocht maar dat gaf helaas niet een vergelijkend resultaat :(

Systeem:

Intel i3 540 niet overclocked
ECS H55H-I moederbord.
2x2GB Kingston geheugen 1333MHz
500W OCZ Modstream voeding ( Videokaart vereist 550W maar kan dit het probleem veroorzaken?)
Club3D ATi 6970 2GB videokaart niet overclocked
Samsung 128GB SSD

Wie o wie? :)

bl44t

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het zal niet aan de voeding liggen, overall heb je nog best een zuinige pc en er zit geen hd in(staat er niet) een cpu met 73w tdp is ook niet heel veel.

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:56
Het enige wat er in zit is een SSD. Die staat onderin de lijst.

Dat vermoeden had ik dus ook. Aangezien het totale verbruik max nooit boven de 350W uit zal komen.

De videokaart geeft overigens wel beeld in Windows. Ik heb ook alle chipset drivers van het moederbord geinstalleerd.
Verder in de BIOS staat primary adapter als PCI EXPRESS aangegeven (Aangezien het moederbord onboard VGA heeft)

EDIT: Ik zie wel dat de kaart maximaal 250W trekt. Dat wil zeggen dat er ongeveer 20A spanning komt te staan op de 12V lijnen.. U=IxR :P

Maar dat is maximaal, en dat is dus in Windows niet geheel het geval...

[Voor 21% gewijzigd door YaaD op 27-06-2011 10:41]

bl44t

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee