• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb hier een pc staan die ik graag zou willen aansluiten op pc
De enige vraag is:
Kan het?
Op mijn videokaart zit hdmi, dvi-i, d-sub
Op mijn tv zit compoment, scart, tulp
Is er een manier om beeld naar de tv te sturen zonder dure converter
Of is er ook een mogelijkheid om hiervoor een pci-kaartje of pci-e 1x kaartje voor te kopen?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 17:01

Wish

ingwell

Is het nu PC naar PC of PC naar TV?
ALs dat het laatste is, daar heb je connector convertors voor toch?

No drama

• Niet online
pc-tv, volgens mij zijn die convertors hartstikke duur(oeps, kan de titel nie aanpassen!)

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 27-06-2011 09:53]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:38

M2M

medicijnman

Ik snap 'm nog niet helemaal. Wat heb je nu aan hardware staan, en welke kant moet de verbinding op?

Ik denk dat ik 'm snap. Je wil het beeld op je computer, op je tv zien. En je tv is een oud model zonder HDMI of DSUB ingang, maar enkel met component (welke? RGB?), scart (composite en S-video) en tulp stekkertjes wat ook component is.
toch?

[Voor 55% gewijzigd door M2M op 27-06-2011 09:55]

-_-

• Niet online
Het moet naar tv toe en vanaf een GIGABYTE 8400GS naar een ouwe SABA-tv

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Anoniem: 325463 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:52:
pc-tv, volgens mij zijn die convertors hartstikke duur(oeps, kan de titel nie aanpassen!)
Haal een (oudere) videokaart met tv-out of gebruik een converter (rond de €40,- op dealextreme als ik het goed heb).

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 17:01

Wish

ingwell

DVI-RGB (tulp): eerste hit: http://www.megaelektro.nl/product/audiovideo/dvi-kabels

Dat kan vast wel goedkoper, bijvoorbeeld bij Dealextreme.com.
En verdere connectoren kun je zelf toch ook wel opsnorren lijkt me?

No drama

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:47
Met D-Sub bedoel je zeker VGA aansluiting. Daarvoor kun je kabels krijgen van VGS -> Scart.
Zijn nog niet eens zo duur: [Link]

Edit: Kan inderdaad ook vanaf DVI maar die zijn duurder.

[Voor 6% gewijzigd door Dutchmania op 27-06-2011 09:56]

• Niet online
Zal binnenkort dan op dx-kijken, en een oude videokaart die dan op pci zit kan dan wel tegelijk werken met mijn pci-e videokaart?
@Dutchmaniac werkt dat echt? ik zag dat dat maar op sommige tv`s kon

• Nielson
  • Nu online
Wish schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:56:
DVI-RGB (tulp): eerste hit: http://www.megaelektro.nl/product/audiovideo/dvi-kabels

Dat kan vast wel goedkoper, bijvoorbeeld bij Dealextreme.com.
En verdere connectoren kun je zelf toch ook wel opsnorren lijkt me?
Dutchmanic schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:56:
Met D-Sub bedoel je zeker VGA aansluiting. Daarvoor kun je kabels krijgen van VGS -> Scart.
Zijn nog niet eens zo duur: [Link]

Edit: Kan inderdaad ook vanaf DVI maar die zijn duurder.
Dat soort kabels gaat niet werken, je zult een actieve converter moeten hebben.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:38

M2M

medicijnman

Anoniem: 325463 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:57:
Zal binnenkort dan op dx-kijken, en een oude videokaart die dan op pci zit kan dan wel tegelijk werken met mijn pci-e videokaart?
@Dutchmaniac werkt dat echt? ik zag dat dat maar op sommige tv`s kon
daar heb je gelijk in, je zult eerst moeten googlen en hopen dat iemand anders het ook al geprobeerd heeft. En dan is het nog maar de vraag of de DVI connector analoog RGB beeld uit wil zenden. Bovendien zul je vastzitten aan PAL resoluties (576 bij 480) omdat je tv niet meer kan weergeven.

-_-

• Niet online
Maar kan dan een aparte videokaart in de pci-slot dan de tv-signaal voorzien en mijn ander pci-e videokaart de beeld voor de beeldscherm hier voorzien?

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:47
Hoe zo actieve converter ?
VGA en SCART zijn toch vergelijkbare signalen, neem aan dat dit vrij compatible is ?

Edit: @Nielson: Mijn fout, blijkt toch wel iets meer achter te zitten. Die goedkope kabels werken maar bij sommige tv's :S

[Voor 36% gewijzigd door Dutchmania op 27-06-2011 10:05]

• Nielson
  • Nu online
Dutchmanic schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:00:
Hoe zo actieve converter ?
VGA en SCART zijn toch vergelijkbare signalen, neem aan dat dit vrij compatible is ?
SCART is op zich geen signaal, maar kan o.a. Composiet, S-Video en RGB voeren. Ervan uitgaande dat je RGB bedoeld, nee dit is niet compatible met een normaal VGA signaal.

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 07:32

Ed_L

Crew Council
Anoniem: 325463 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:52:
(oeps, kan de titel nie aanpassen!)
Ik wel :P

Overigens hebben we hier een FAQ voor. Lees die eens: De grote tv-out FAQ

[Voor 24% gewijzigd door Ed_L op 27-06-2011 10:06]

• Niet online
In die faq kan ik niks over deze onderwerp vinden
Maar kan iemand deze vraag dan nog beantwoorden?: kan dan een aparte videokaart in de pci-slot dan de tv-signaal voorzien en mijn ander pci-e videokaart de beeld voor de beeldscherm hier voorzien?

[Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 27-06-2011 10:15]

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 07:32

Ed_L

Crew Council
Het is vrij eenvoudig: met die analoge aansluitingen moet je een converter gebruiken en die zijn vaak prijzig. Een videokaartje met de juiste uitgangen moet (tweedehands) wel te krijgen zijn.

• Niet online
Okè dan ga ik kijken of ik dan nog een oud videokaartje kan krijgen en hopen dat die geen conflicten krijgt met mijn andere videokaart.

• Nielson
  • Nu online
Kijk ook even in de handleiding van je tv welke ingangen deze precies heeft. Qua kwaliteit is het ongeveer Component - Scart RGB - S-Video - Composiet.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 11:39

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee