Toon posts:

Oranje voldoende bij reviews

Pagina: 1
Acties:

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
*disclaimer* Eerlijk zal ik moeten toegeven dat ik niet zou weten waar ik dit topic zou moeten plaatsen, ik heb het tweakers.net feedback forum bekeken en dit leek me de meest geschikte plek. Verplaats het gelieve naar het juiste forum als het niet juist is geplaatst *disclaimer*

Mijn suggestie gaat over de oranje voldoendes bij alle reviews binnen tweakers. Oranje voelt bij mij aan als slecht, terwijl voldoende gewoon tevredenstellend betekend. Bij elke review die ik lees vind ik oranje slecht maar als ik zelf een review invul en ik vul voldoende in dan vind ik het 'voldoende'!
Nu moet ik ook zeggen dat het verschil tussen voldoende en slecht naar mijn menig veel groter is dan het verschil tussen slecht en zeer slecht. Mijn voorstel is dan ook om danwel tussen de optie voldoende en slecht een extra optie matig toe te voegen die oranje is ofwel de optie slecht te vervangen door de optie matig en de optie zeer slecht te vervangen door de optie slecht; mensen geven toch vooral reactie op hun online aankoop als het slecht is afgelopen.

Nu snap ik wel dat een shop die gemiddeld evenveel slechte reacties heeft als goede reacties niet helemaal top is, maar ik vind persoonlijk dat een shop alleen rood moet zijn als hij niet te vertrouwen is. Als een shop al oranje scoort als hij gewoon elke keer een voldoende scoort vind ik dat persoonlijk veel minder erg dan een shop die het de helft van de keren goed doet en de helft van de keren TOTAAL de mist in gaat. (dit ligt wellicht aan mijn zesjescultuur)
Ik hoop dat dit topic bij mensen wordt opgemerkt en dat we in ieder geval over dit onderwerp in discussie kunnen gaan.

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

Floppus

Customer Experience matters

Alle reviews (Shop, User, Product) behoren bij dingen rond winkelen, en die hebben we samengevat in "PriceWatch" :)

GR > PW

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

Floppus

Customer Experience matters

Sowieso zijn reviews uiteraard arbitrair. De schaal hier kan je bijvoorbeeld ook weer moeilijk vergelijken met de schaal op andere reviewsites, al was het maar omdat de eisen aan reviews anders zijn en het om ander publiek gaat. Een dergelijke schaal kan je ook niet lineair zien eigenlijk, maar meer als een omgekeerde klokvorm - mensen geven veelvuldig enkel "zeer goed" of "zeer slecht", en die nuance is moeilijk af te dwingen.

De schaalbenaming is daarmee natuurlijk niet helemaal irrelevant, maar het belangrijkste aspect is het kunnen vaststellen wie beter presteert dan de rest. Om dat inzichtelijker te maken zijn er ook de kleurverschillen. De middelste kan je zien als niet goed en niet slecht, als voldoende, als niet onvoldoende, en ook als tussen groen en rood (Ja ik, weet dat we in het spectrum dan ook niet op oranje zitten :P) als bijvoorbeeld bij een stoplicht.
Stoppen voor oranje is niet slecht, doorrijden ook niet. Als je de mogelijkheid krijgt, prefereer je groen.

Een extra tussenstap zal weinig toevoegen, gezien de grote neiging nu al om extremen te kiezen. Je zou kunnen omlabelen naar matig en slecht, of de middelste 'neutraal' kunnen noemen, hoewel dat ook weer arbitrair is.

Kortom, je kan eigenlijk oneindig bediscussiëren wat labels moeten zijn en welke waarde daarbij hoort. De bedoeling blijf echter een vergelijk bieden, en daarmee is het label eigenlijk ondergeschikt zolang duidelijk is dat 1 ster minder goed is dan 5. En dat wordt met de kleuren en de labels naar mijn idee prima bereikt :)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee