• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afgelopen zaterdag mijn eerste 'natuur'-shoot gedaan. Weliswaar in de Apenheul, maar het idee was hetzelfde ;) Maar goed, omdat het de eerste keer was, wil ik er toch maar een testcase van maken waarbij jullie ongezouten kritiek en opmerkingen meer dan welkom zijn.

M'n gear was trouwens de Nikon D7000 met de AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6 G.

Thanks!

[Voor 4% gewijzigd door Room42 op 27-06-2011 02:26]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Dr.Dragonfly
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 12:40
Je compositie vind ik voor het merendeel wel goed. Op sommige foto's vind ik de hooglichten iets te sterk waardoor er details wegvallen. Foto #6 vind ik de mooiste uit de set.. Goed getimed, mooie warme kleuren. Wel jammer van de streep bovenin beeld (reflectie??)

Thou shalt not commit logical fallacies & Thou shalt not suffer cognitive biases

Anoniem: 303253

Bij sommige vind ik het onderwerp wel erg centraal staan. Bijvoorbeeld bij #5 hier had ik het persoonlijk mooier gevonden als de aap wat meer naar rechts in de foto had gestaan. Verder mis ik bij #1 en #4 wat scherpte, heb bij beide een beetje het idee dat de sluitertijd te kort was en er bewegingsonscherpte is ontstaan. Of het scherpstelpunt zit op een andere plek als de ogen kan het er niet helemaal uithalen.

Bij #6 is het volgens mij geen reflectie maar is het iets in de achtergrond (Een houtenbalk ofzo?).

Verder zijn bij mij #2 en #7 toch wel de favorieten.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bedankt! Die streep snap in inderdaad ook niet, nu ik hem zie ;) Zal hem vanavond nog eens op hoge resolutie bekijken.

Compositie is inderdaad een aandachtspunten en ook de scherpte is moeilijk aan dit vak, en dat was ook mijn grootste aandachtspunt, die middag. Foto #1 is door glas genomen. Dat was wat moeilijker. #4 is gewoon onscherp ;)

En dat de staarten er niet volledig opstaan, is dat een probleem voor de foto?

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:08
Leuke serie! Maar nog niet echt denderend, je had nog iets meer met de kleuren kunnen doen, en de donkere delen van de vachten zitten echt tegen het zwart aan naar mijn idee (1, 3 en 5).

Composities zijn goed, erg leuk om te zien dat de apen je niet strak aankijken.

Jammer van die onrustige bokeh op de eerste foto!

insider information: ik werk er, dus ik ben er zeer regelmatig te vinden met de camera

[Voor 6% gewijzigd door Zandpad op 09-07-2011 13:09]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:32
Ik ben geen expert op het gebied, maar ik vind het geweldig mooie foto's! ik zou zeggen ga zo door :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee