Toon posts:

{hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views

Anoniem: 412695

Topicstarter
hallo.

ik heb een vraag ik heb een laptop acer aspire 7740G
ik wou graag weten of ik er nog geheugen in kan doen en welke het beste is
ik heb zelf proberen te zoeken maar kan het niet vinden
en ben niet zo goed met geheugen kopen wat het beste is
daarom wou ik het aan jullie vragen

mvg muhsin

Topicstarter
bump

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 15:05

jordy-maes

Photograph The Journey

4GB RAM, is dat niet genoeg dan?
Maak hem open, kijk of er nog ram bij kan.
Zo ja kijk welk type ram het is en dan koop je het...
pricewatch: Acer Aspire 7740G-434G64MN
RAM TYPE: DDR3 (SODIMM)

[Voor 37% gewijzigd door jordy-maes op 27-06-2011 00:57]

BeyondPhotographs.be | Maesdesign.be | Flickr | 500px

Topicstarter
jordy-maes schreef op maandag 27 juni 2011 @ 00:56:
4GB RAM, is dat niet genoeg dan?
Maak hem open, kijk of er nog ram bij kan.
Zo ja kijk welk type ram het is en dan koop je het...
pricewatch: Acer Aspire 7740G-434G64MN
RAM TYPE: DDR3 (SODIMM)
4gb ram is niet genoeg want mijn videokaart gebruikt ook ram als hij beter moet presteren

en het open maken verloopt mijn garantie dan niet ?

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 412695 op 27-06-2011 01:01]

• jordy-maes

jordy-maes

Photograph The Journey

Anoniem: 412695 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:01:
[...]

4gb ram is niet genoeg want mijn videokaart gebruikt ook ram als hij beter moet presteren

en het open maken verloopt mijn garantie dan niet ?
Een videokaart heeft zijn eigen ram geheugen en maakt bij mijn weten geen gebruik van het SODIMM RAM geheugen.
Edit: de videokaart van je laptop heeft 1 GB ram dus ik zie het probleem niet.
Edit 2: normaal gezien verloopt je garantie niet als jij je laptop opent en geen sporen van 'inbraak' achterlaat.

[Voor 21% gewijzigd door jordy-maes op 27-06-2011 01:05]

Topicstarter
jordy-maes schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:03:
[...]

Een videokaart heeft zijn eigen ram geheugen en maakt bij mijn weten geen gebruik van het SODIMM RAM geheugen.
Edit: de videokaart van je laptop heeft 1 GB ram dus ik zie het probleem niet.
Edit 2: normaal gezien verloopt je garantie niet als jij je laptop opent en geen sporen van 'inbraak' achterlaat.
ik heb geen 1gb ram ik heb een andere videokaart erin
namelijk ati mobi. radeon hd 5470 up to 2234mb hypermemory
en de videokaart zelf heeft 512mb

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 412695 op 27-06-2011 01:08]

• jordy-maes

jordy-maes

Photograph The Journey

Anoniem: 412695 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:08:
[...]
ik heb geen 1gb ram ik heb een andere videokaart erin
namelijk ati mobi. radeon hd 5470 up to 2234mb hypermemory
en de videokaart zelf heeft 512mb
Dan heb je:
a. een andere laptop dan opgegeven
b. tweakers zit ernaast met de specs over de laptop
c. Ik ben te moe om nog dingen fatsoenlijk op te zoeken :)

In beide gevallen het ram geh. kan geen probleem zijn.
Maar vraag het aan de andere experts ;)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:18
Het beste is inderdaad kijken of je de laptop open kan maken aan de onderkant. Meestal zit daar een klein klepje dat voor de geheugensloten zit.
Mocht je dat niet willen: Op naar de winkel waar ze het voor je kunnen doen (Dynabyte, Mycom, Hardware Outlet...)

Als je hem zelf wilt openmaken en je hebt ruimte voor een andere balk, neem dan gewoon een 4 GB DDR3 SO-DIMM ding. By the way: Als ik redelijk kan gamen op een Macbook Pro 13" die geheugen gebruikt van het main geheugen, dan kan jij dat ook op een laptop die er betere specs voor heeft.
Probeer een reinstall van Windows, met verse drivers e.d. Je zult zien dat je games dan al een stuk sneller lopen.

Succes ermee!

Topicstarter
Merethil schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:13:
Het beste is inderdaad kijken of je de laptop open kan maken aan de onderkant. Meestal zit daar een klein klepje dat voor de geheugensloten zit.
Mocht je dat niet willen: Op naar de winkel waar ze het voor je kunnen doen (Dynabyte, Mycom, Hardware Outlet...)

Als je hem zelf wilt openmaken en je hebt ruimte voor een andere balk, neem dan gewoon een 4 GB DDR3 SO-DIMM ding. By the way: Als ik redelijk kan gamen op een Macbook Pro 13" die geheugen gebruikt van het main geheugen, dan kan jij dat ook op een laptop die er betere specs voor heeft.
Probeer een reinstall van Windows, met verse drivers e.d. Je zult zien dat je games dan al een stuk sneller lopen.

Succes ermee!
een reinstal van windows hoe moet ik dat doen ik heb geen CD van windows
verloopt je garantie hier ook niet door ? mischien allemaal domme vragen maar toch wil ik het voor de zekerheid weten
en zijn de geheugenkaarten goedkoop of duur ?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:20

dusty

Y! Celebrate Life!

Welkom op GOT, net zoals je andere topic gaat dit topic ook dicht aangezien je niet zelf genoeg inzet hebt gedaan door zelf wat onderzoek te plegen...

Lees vooral even de FAQ door, daar staat ook wat tips in wat vooral jou zal helpen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee