Toon posts:

Video file met Menu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een mediaspeler (Ubuntu) waar ik XMBC/Boxee op ga installeren. Ik ga een behoorlijk aantal DVD's importeren (zo'n ~100) en ik wil dat als je op een dvd drukt je exact hetzelfde krijgt als wanneer je 'm in de DVD-speler zou doen, dus met menu's, keuze voor subtitles, etc. Als ik gewoon een DVD'tje als .avi importeer krijg ik niet eens subs, laat staan een menu. Nu heb ik wel gegoogled op onderstaande termen:

Google: Import dvd with menu
Google: .avi with menu
Google: rip video file with menu and subtitles
Google: Video file with menu

maar dit geeft niet het gewenste resultaat. Wat ik dus wil is een bestand (of een map met meerdere bestanden) die kunnen worden geïmporteerd door Boxee/XBMC en als ik dan op een willekeurige video druk dat ik in het menu kom, subtitles kan selecteren, scene selectie, etcetera.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Heb er zelf geen ervaring mee, maar dacht dat je i.c.m. mkv's wel menu's e.d. kunt gebruiken.

/edit: Neem trouwens aan dat je de dvd's naar een kleiner bestand wilt exporteren? Anders kun je net zo goed een iso maken of gewoon de video_ts bestanden extracten.

[Voor 48% gewijzigd door Nielson op 26-06-2011 19:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb dit gevonden, lijkt een beetje omslachtig....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:54

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
@Lamko bedankt! Die ga ik zo proberen, ik zit nu onder Win7 (dualboot), ik heb 2 progs gevonden, Anydvd en DVDfab, eens kijken of dat wat is. Ik houd jullie op de hoogte

EDIT:

Die Swiss army knife krijg ik niet werkend. XBMC (na veel gedoe, Natty<-->Maverick compatibaliteit) werkt eindelijk, meest recente versie. Voor de zekerheid net nog even apt-get update gedaan. Nu heb ik de "makemkv-swiss-army-knife-32-05-11-2011.tar.gz" van de downloadspagina gepakt, uitgepakt en beide .deb's geprobeerd. Ik word dan doorverwezen naar het softwarecentrum en installeer de software. Ik kreeg wel tussendoor een waarschuwing dat de software van slechte kwaliteit is. Iemand suggestie's?

[Voor 60% gewijzigd door Beatboxx op 26-06-2011 21:59]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:54
Je bent alleen maar de tools aan het installeren, de scripts doen het echte werk :
http://wiki.xbmc.org/inde...icial_Add-on_Repositories

And this !! Is to go even further beyond!!!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
Als je er een iso van maakt en deze in xbmc opend?

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
@Freyk dat ga ik nu eens proberen.
Ik krijg met geen mogelijkheid die addon geïnstalleerd (zal wel aan mij liggen). Ik heb gewoon die .debs geïnstalleerd, verder nog gegoogled maar kan nergens vinden hoe ik 'm nog meer moet installeren...

EDIT: Ik gebruik eigenlijk boxee, vind ik qua interface veel beter. Alles waarvoor ik 'm gebruik is afspelen van video's, muziek en afbeeldingen. Hij kan de .iso wel openen en spelen, maar hij indexeert 'm niet in de libary... Dit is echter niet de beste manier qua bestandsgrootte, als iemand iets beter weet, graag!

[Voor 40% gewijzigd door Beatboxx op 27-06-2011 14:34]

• freyk
iso shrinken, bestandsnaam van iso hernoemen.

• freyk
Bij mij verliep het bovenstaande zonder problemen. Als test maakte ik van de dvd robocop een iso, shrinkte deze en hernoemde het bestand naar robocop.iso. Later kwam hij netjes, inclusief box-art, in de library van xbmc te staan.

• frankbuurlage
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 11:27
dvdshrink -> iso -> iso in xbmc importeren, voila

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
Zo moeilijk is het inderdaad niet, je kan je bestaande dvd gewoon rippen met een goed programma en dump je VIDEOTS directory op je HD (liefst in een Map met de naam van de film ivm het scrapen) ga de directory in en open de video_ts.ifo.

Of zoals hier al eerder gesuggereerd. maak er een .iso van
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee