Toon posts:

Oplichter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:14
Hallo allemaal,

Ten eerste: sorry is dit het verkeerde gedeelte is om dit soort dingen te bespreken.

Mijn oude telefoon (htc wildfire) stond in V&A. Ik heb helaas maar 2 keer een bod gehad van zo te zien 1 persoon.

De eerste d.m. is gestuurd door johnhenry5000
'Hallo heb je nog steeds dit item te koop ... terugschrijven me nu op mijn persoonlijk e-mailadres: laurelphilsb@gmail.com'

Natuurlijk eerst op in gegaan maar daarna toch even bij zijn V&A feedback gekeken, daar staat niet veel positiefs. Het eerste wat me ook opviel was dat hij waarschijnlijk nog een account heeft johnhenry5001. Dat is allemaal gisteren gebeurd.

Vandaag kreeg ik nog een dm van sivey10

De gelijkenis tussen de dm's zijn verschrikkelijk groot:
'Hallo ik wil uw object te kopen ... wat is de conditie?... terugschrijven me nu op mijn persoonlijk e-mailadres:paullysive@gmail.com'

Ik heb dus gelijk een feedback gemaakt met een waarschuwing voor andere personen. Wat opvalt is dat deze gebruiker vooral geintreseerd is in (smart)phones. Waarschijnlijk worden deze dan doorverkocht aan mensen in het buitenland.

Ik vind dat deze persoon een ip ban verdiend zodat hij stopt met zijn praktijken. Ik denk dat de gemiddelde tweaker dit wel begrijpt maar ik denk dat jullie dit soort personen niet willen hebben op tweakers.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

St@m

@ Your Service

Ik kreeg gisteren ook een pushmessage om op te passen voor deze oplichter.
Beste V&A gebruiker,

Je hebt een bericht ontvangen van johnhenry5000 over een V&A advertentie. Ik wil je dringend verzoeken om niet op het aanbod van deze persoon in te gaan. We hebben een sterk vermoeden van fraude/oplichting.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd contact met me opnemen.
Tis dus al bekend hier. Ik was er al niet op ingegaan, vertrouwde het al niet.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:56

Pixeltje

Woo-woohoo!

yesjohn schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:15:
*verhaal*

Vandaag kreeg ik nog een dm van sivey10

De gelijkenis tussen de dm's zijn verschrikkelijk groot:
'Hallo ik wil uw object te kopen ... wat is de conditie?... terugschrijven me nu op mijn persoonlijk e-mailadres:paullysive@gmail.com'

Ik heb dus gelijk een feedback gemaakt met een waarschuwing voor andere personen. Wat opvalt is dat deze gebruiker vooral geintreseerd is in (smart)phones. Waarschijnlijk worden deze dan doorverkocht aan mensen in het buitenland.

Ik vind dat deze persoon een ip ban verdiend zodat hij stopt met zijn praktijken. Ik denk dat de gemiddelde tweaker dit wel begrijpt maar ik denk dat jullie dit soort personen niet willen hebben op tweakers.net
* Pixeltje meld zich

Ik heb een Blackberry op V&A staan, en kreeg een DM van Sivey 10. Hij/zij heeft zich vandaag geregistreerd op t.net en stuurde mij een identiek berichtje als dat wat YesJohn ontvangen heeft.

Klink malafide, vooral die wazige 'wat is de conditie' . Ik heb even nagedacht en toen toch maar een DM teruggestuurd met de mededeling dat de staat van het 'object' uitgebreid behandeld wordt in de advertentie.

Is het misschien een idee om mensen die zich registreren niet binnen een halve dag (oid) meteen V&A op te laten gaan. Zie het als een soort ban die duurt tot je een paar pageviews hebt op het forum oid.

[Voor 25% gewijzigd door Pixeltje op 26-06-2011 19:23]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:30

NMe

Quia Ego Sic Dico.

yesjohn heeft zelfs zelf ook diezelfde PM gekregen, dus ik begrijp niet helemaal wat hij met de melding voor johnhenry5000 (en 5001) aan wil, die Nigeriaan is allang geband. Ook sivey10 is inmiddels geband en daar zou ik dus inderdaad geen zaken mee doen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
@NMe
Is het niet mogelijk om hem een ip ban te geven of komen de accounts van verschillende ip's ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

@NMe

Oke, dan weet ik genoeg ;) Kan niet zien of hij gebanned is geloof ik, maar kreeg geen reactie meer dus vermoedde al iets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:14

Kixtart

Destruction = Improvement

yesjohn schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:24:
@NMe
Is het niet mogelijk om hem een ip ban te geven of komen de accounts van verschillende ip's ?
Dat tweede, maar er wordt als het goed is naar een technische oplossing gekeken om dit tegen te gaan :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

yesjohn schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:24:
@NMe
We hebben de afgelopen 4 weken voor zover mij bekend last gehad van 4 verschillende users waar er hier 3 van genoemd zijn. De beide johnhenry's zaten daarbij op hetzelfde IP (hij had twee users gemaakt voordat hij betrapt werd) maar de anderen zaten op andere IP's. We hebben dus niet echt de mogelijkheid om preventief te bannen en zullen dat reactief moeten doen. Daar is mogelijk wel wat voor te automatiseren (bijvoorbeeld een automatische al dan niet tijdelijke DM-ban bij x bans binnen x uur) maar het is dus nooit uit te sluiten dat er mensen gedupeerd worden, helaas. :(

[Voor 5% gewijzigd door NMe op 26-06-2011 19:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
Is het niet een idee om een topic te maken waar we dit kunnen melden. Dit lijkt me handiger dan een dm naar een admin/mod. Zo kan iedereen hier voor uitkijken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-05 11:15
Ik lees nergens waarom hij een oplichter zou zijn.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
WeeJeWel schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:27:
Omdat het allemaal nep is. Ik ken ook iemand dit dit is overkomen. Als je op internet gaat kijken kom je 100en van dit soort topics tegen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

yesjohn schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:27:
Is het niet een idee om een topic te maken waar we dit kunnen melden. Dit lijkt me handiger dan een dm naar een admin/mod. Zo kan iedereen hier voor uitkijken
Een apart topic voor elke DM in Schop een Modje of in dit forum lijkt me eerlijk gezegd handiger. :)
WeeJeWel schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:27:
Gezien het feit dat hij tientallen tot honderden mensen tegelijk hetzelfde bericht heeft gestuurd in Google Translate-Nederlands lijkt de waarschijnlijkheid me behoorlijk groot. ;) Als hij nu 4 mensen een vertaald berichtje gestuurd had zou het verhaal er bij mij nog wel in gaan dat hij gewoon slecht Nederlands kent, maar wie is er nou geïnteresseerd in 120 verschillende items tegelijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
NMe schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:29:
[...]

Een apart topic voor elke DM in Schop een Modje of in dit forum lijkt me eerlijk gezegd handiger. :)

[...]

Gezien het feit dat hij tientallen tot honderden mensen tegelijk hetzelfde bericht heeft gestuurd in Google Translate-Nederlands lijkt de waarschijnlijkheid me behoorlijk groot. ;) Als hij nu 4 mensen een vertaald berichtje gestuurd had zou het verhaal er bij mij nog wel in gaan dat hij gewoon slecht Nederlands kent, maar wie is er nou geïnteresseerd in 120 verschillende items tegelijk?
You are the boss ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

NMe schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:29:

Gezien het feit dat hij tientallen tot honderden mensen tegelijk hetzelfde bericht heeft gestuurd in Google Translate-Nederlands lijkt de waarschijnlijkheid me behoorlijk groot. ;) Als hij nu 4 mensen een vertaald berichtje gestuurd had zou het verhaal er bij mij nog wel in gaan dat hij gewoon slecht Nederlands kent, maar wie is er nou geïnteresseerd in 120 verschillende items "Objecten" tegelijk?
Fixed ;)

Maar fijn dat jullie er zo snel op inspringen. Ben niet zo goedgelovig maar het is toch prettig dat dit soort idioten niet de kans krijgen om V&A te verzieken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat dit betreft: nee hoor. :P Ik heb alleen iets meer inzicht achter de schermen maar als een PW-admin vindt dat een algemeen topic beter is dan is dat beter. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:02
Een technische oplossing, zou kunnen zijn dat er enkel geregged kan worden vanuit bepaalde buitenlanden? Of waren dit Nederlandse ip's?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
Freeaqingme schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:33:
Een technische oplossing, zou kunnen zijn dat er enkel geregged kan worden vanuit bepaalde buitenlanden? Of waren dit Nederlandse ip's?
Er werken ook veel tweakers in het buitenland en je krijgt dan internetcensuur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en dan heb je nog proxies en tor etc

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 135610

En laten we de Belgen ook niet vergeten :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Freeaqingme schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:33:
Voor zover ik kan zien zijn het allemaal Engelse IP's uit andere ranges. En we hebben teveel gebruikers in Engeland zitten om dat zomaar te blokkeren. :)

Ik zou eerder denken aan het berekenen van de levenshtein-afstand tussen alle berichten als iemand meer dan x berichten per dag heeft gestuurd en als ze allemaal min of meer hetzelfde zijn de account op slot zetten en eventueel de DM's verbergen/verwijderen. Maar dat is misschien wat rigoureus. :P
fish schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:35:
De meeste open proxies worden sowieso al geblokkeerd vanwege slechte ervaringen uit het verleden. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

fish schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:35:
Ja als je daar rekening mee wilt houden ben je nog wel even bezig vrees ik. Ik vraag me ook af of oplichters zoveel moeite doen om bij mijn BB te komen, zeg maar ;)

Misschien nog een idee;

Als iemand 10 DM's stuurt binnen een minuut, spreken we dan niet van bot-gedrag? Ik krijg het niet voor elkaar iig, dat zou wellicht een manier zijn om dit soort "tweakers" snel te bannen. Moet natuurlijk wel dat gedrag in de gaten gehouden worden.. Tis maar n idee ;)

* Pixeltje net te laat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
Pixeltje schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:40:
[...]

Ja als je daar rekening mee wilt houden ben je nog wel even bezig vrees ik. Ik vraag me ook af of oplichters zoveel moeite doen om bij mijn BB te komen, zeg maar ;)

Misschien nog een idee;

Als iemand 10 DM's stuurt binnen een minuut, spreken we dan niet van bot-gedrag? Ik krijg het niet voor elkaar iig, dat zou wellicht een manier zijn om dit soort "tweakers" snel te bannen. Moet natuurlijk wel dat gedrag in de gaten gehouden worden.. Tis maar n idee ;)

* yesjohn net te laat
Als je een Afrikaan bent met weinig geld dan wil je die natuurlijk graag hebben/verkopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

yesjohn schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:42:
[...]

Als je een Afrikaan bent met weinig geld dan wil je die natuurlijk graag hebben/verkopen
Tja.. maar zo graag dat je daar een TOR netwerk voor gaat gebruiken? Of een proxy gaat opzoeken/opzetten die door T.net niet al geblokkeerd wordt? Dat lijkt me stug. Denk eerder dat ze, net als Phishing mail van ' je bank' gewoon 100000 keer proberen en 10 keer raak schieten. Meer moeite doen ze niet denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik vraag mij sowieso af waarom mensen al meteen een V&A advertentie kunnen plaatsen die pas net een account op Tweakers hebben, en het mij beter lijkt dat je pas na een bepaalde tijd actief te zijn op Tweakers een V&A advertentie mag zetten.

Zo op die manier voorkom je dit soort praktijken van Nigerianen en daarbij ook nog eens dat mensen alleen een account op Tweakers pakken voor de gratis advertentie, waarvoor ze bv op Marktplaats geld moeten betalen.

Uiteindelijk lijkt mij dat V&A voor de Tweakers is en niet voor buitenstaanders die de hele Tweakerssite een worst zal zijn en alleen maar hun spulletjes kwijt willen raken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
Roel1966 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:53:
Ik vraag mij sowieso af waarom mensen al meteen een V&A advertentie kunnen plaatsen die pas net een account op Tweakers hebben, en het mij beter lijkt dat je pas na een bepaalde tijd actief te zijn op Tweakers een V&A advertentie mag zetten.

Zo op die manier voorkom je dit soort praktijken van Nigerianen en daarbij ook nog eens dat mensen alleen een account op Tweakers pakken voor de gratis advertentie, waarvoor ze bv op Marktplaats geld moeten betalen.

Uiteindelijk lijkt mij dat V&A voor de Tweakers is en niet voor buitenstaanders die de hele Tweakerssite een worst zal zijn en alleen maar hun spulletjes kwijt willen raken.
Dat moet dan niet via het aantal posts gaan maar via een tijd. Ik heb weinig posts maar ben wel elke dag meerdere keren online op tweakers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Roel1966 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:53:
Ten eerste is dat irrelevant want het betreft mensen die reageren op advertenties van anderen; ze maken er zelf geen. Ten tweede lijkt het me niet zinnig om potentieel goede gebruikers af te schrikken vanwege één lutser. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

Floppus

Customer Experience matters

We bekijken de mogelijkheden zoveel mogelijk overlast te beperken zonder vrijheid te beperken. Er zijn wat zaken geopperd om bepaalde diensten te beperken gerelateerd aan bijdragen / activiteit (karma).

Zaken als IP-Bans zetten in dit soort gevallen weinig zoden aan de dijk. We zijn blijkbaar 'ontdekt' aangezien dit niet eerder voorkwam en nu ineens veelvuldig. Natuurlijk ondernemen we steeds zo snel mogelijk actie. Er is steeds in zeer korte tijd een DM/PM achteraangestuurd om te waarschuwen, en zover zichtbaar zijn er geen slachtoffers gemaakt.

Het blijven melden van dit soort verdachte zaken is uiteraard de sleutel om dat zo te houden. Beter een onterechte melding te veel, dan dat er slachtoffers vallen. Als er technische maatregelen getroffen kunnen worden en geïmplementeerd zijn, dan blijft die waakzaaheid uiteraard nog steeds van belang.

Het zijn jullie, de bezoekers, die de grootste bijdrage kunnen leveren, er is geen betere detector dan het getrainde menselijk brein. Als jullie blijven melden, dan kunnen wij snel blijven inspringen. Zeker voor het moment, omdat over een technische oplossing goed nagedacht zal moeten worden, en het dan geïmplementeerd moet worden.

Bedankt allemaal voor de waakzaamheid in ieder geval, en blijf het melden!

Zoals NMe zegt is het opwerpen van complete drempels voor adverteren of reageren ook geen oplossing. Oplichters die adverteren gaan meestal al eerst voor een rustige periode en liefst nog wat positieve feedback. Puur een tijdsdrempel wordt enkel een lopende band van nieuwe accounts die dan na X tijd pas weer terugkomen.
Technische maatregelen zijn zeker van belang, maar het is ook niet de bedoeling zaken dusdanig te bemoeilijken dat het systeem zelf niet meer werkt.

Gezellig picknicken in het park is niet meer gezellig picknicken als er een grid staat met om de 30 meter iemand met een mitrailleur, omdat er een keer een zakkenroller gesignaleerd wordt. Je kán nooit 100% voorkomen, en het benaderen zal altijd leiden tot overlast voor degenen voor wie het platform nu eigenlijk bedoeld is.

[Voor 23% gewijzigd door Floppus op 26-06-2011 20:37]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
NMe schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:05:
[...]

Ten eerste is dat irrelevant want het betreft mensen die reageren op advertenties van anderen; ze maken er zelf geen. Ten tweede lijkt het me niet zinnig om potentieel goede gebruikers af te schrikken vanwege één lutser. ;)
Om te reageren moet je wel eerst een account op Tweakers aan maken waarbij voor V&A nergens een beperking ingebouwd zit en je dus zoveel accounts kan maken als je wilt. Daarbij genomen dat IPban niet effectief werkt lijkt het mij toch wel relevant om dan een beperking voor V&A te implementeren.

Technisch gezien lijkt het mij toch moeten kunnen dat er bv het aantal pagevieuws en dergelijke even bijgehouden word en je daarmee dan activiteit kan meten van iemand. Zo weet je dan toch ook of er interesse voor Tweakers is of dat het alleen puur voor V&A bedoeld is en tja, dan beter richting Marktplaats zou ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
Is het niet mogelijk om zo'n code te gebruiken die ook vaak gebruikt word met het registreren op een website alleen dan net iets anders. Bijvoorbeeld een simpele vraag in het Nederlands die moeilijk is op te lossen met google translate. Bijvoorbeeld zoiets : als er een schaap over de dam is dan............. Ik denk dat ze geen zin hebben om dat uit te zoeken terwijl het heel simpel is ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Zoals ik al eerder schets, we kunnen nu heel erg paniekerig alles dichtgooien, of het probleem oplossen wat er werkelijk is. V&A is al ja-ren bruikbaar voor iedere gebruiker, en de hoeveelheid overlast is extreem laag.

Jij zoekt iets, vindt iets via een zoekmachine... Maar... Je mag het niet kopen want je hebt geen account, en kan dat de eerste weken na aankoop ook niet doen. Ik zou er nooit meer terugkomen, en een volgende keer dat ik een zoekmachine resultaat krijg van die site ga ik niet eens meer kijken. De Tweaker die al 10 jaar lid is verkoopt zijn artikel uiteindelijk niet, omdat we mogelijke kopers blokkeren.
Voor aankopen andersom net zo.

Lopen zaken uit de hand, ja, dan ga je actie ondernemen. Je wil mensen echter zo min mogelijk aantasten in hun vrijheid. Dat is naar mijn idee nog steeds één van de open principes die Tweakers.net groot heeft gemaakt en nog steeds laat groeien.

Alle policies en voorwaarden zijn niet voor de lol gewoon maar geschreven omdat het leuk en goed leek. Alles is tot stand gekomen door bij een ervaring goed te kijken naar de problematiek en daar op in te springen. En als dingen dan te groot blijken te groeien, dan ga je herzien. Zo is er ooit een strikt banbeleid geweest, en wordt nu ook erg gekeken naar intentie. Voortschrijdend inzicht en meegaan met je gebruikers.

Betekent dat dat we geen actie ondernemen om onze bezoekers te beschermen? Zeker niet. Het betekent wel dat we niet willen streven naar 100% onmogelijk maken door een keer een lutser terwijl de community instort omdat er niets meer kan. Vrijheid staat voorop.
Wie daar misbruik van maakt, kan op gepaste actie rekenen, we straffen dus niet het gros. :)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Roel1966 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:44:
[...]

Om te reageren moet je wel eerst een account op Tweakers aan maken waarbij voor V&A nergens een beperking ingebouwd zit en je dus zoveel accounts kan maken als je wilt. Daarbij genomen dat IPban niet effectief werkt lijkt het mij toch wel relevant om dan een beperking voor V&A te implementeren.
Wij hebben tools om te zien of iemand talloze accounts aanmaakt en dergelijke overlast hebben we dan ook heel snel gespot. Gebruikers die via aanbiedingen oplichten zijn heel lastig te spotten voordat ze slachtoffers maken, want dat zijn doorgaans gewoon Nederlanders. Mensen die willen oplichten door spul te kopen zijn dat vaak ook maar in dit geval zijn het redelijk makkelijk te herkennen buitenlanders. Het heeft geen zin V&A dicht te gooien alleen om het deze héél kleine groep mensen iets moeilijker te maken. Zoals ik al zei: het zijn nu vier accounts, waarschijnlijk alle vier van dezelfde persoon en ook alle vier gesloten voordat er echt schade aangericht kon worden. Laten we het probleem niet groter maken dan het is. ;)
Technisch gezien lijkt het mij toch moeten kunnen dat er bv het aantal pagevieuws en dergelijke even bijgehouden word en je daarmee dan activiteit kan meten van iemand. Zo weet je dan toch ook of er interesse voor Tweakers is of dat het alleen puur voor V&A bedoeld is en tja, dan beter richting Marktplaats zou ik zeggen.
Waarom zouden mensen naar Marktplaats moeten? V&A is ook een volwaardig veilingplatform en mensen wegjagen naar andere sites is wel een héél slecht businessmodel. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Floppus schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:32:
[..]
Er is steeds in zeer korte tijd een DM/PM achteraangestuurd om te waarschuwen, en zover zichtbaar zijn er geen slachtoffers gemaakt.
[..]
Bedankt allemaal voor de waakzaamheid in ieder geval, en blijf het melden!
Ik heb zelf niet te maken gehad met deze figuren, laat staan oplichting door hun, maar goed werk dat er zo snel een push message is uitgegaan. Mag ook wel eens gezegd worden vind ik :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

NMe schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:07:
[...]

<verhaal> Zoals ik al zei: het zijn nu vier accounts, waarschijnlijk alle vier van dezelfde persoon en ook alle vier gesloten voordat er echt schade aangericht kon worden. Laten we het probleem niet groter maken dan het is. ;)

[...]

Waarom zouden mensen naar Marktplaats moeten? V&A is ook een volwaardig veilingplatform en mensen wegjagen naar andere sites is wel een héél slecht businessmodel. :)
Mee eens.

En met deze:
Gezellig picknicken in het park is niet meer gezellig picknicken als er een grid staat met om de 30 meter iemand met een mitrailleur, omdat er een keer een zakkenroller gesignaleerd wordt
van Floppus ook.

Zoals ik eerder aangaf is het misschien makkelijk om te signaleren als iemand heel veel DM's in een korte tijd stuurt. Dan hoef je verder niets af te sluiten of onmogelijk te maken voor nieuwe gebruikers, maar krijgt de crew gewoon een berichtje of melding dat er iemand is die verdacht veel DM's stuurt.

Als een crewlid dan kijkt en ziet dat gebruiker zich een halfuur geleden heeft geregistreerd, geen ingevuld profiel heeft en alleen op random V&A ads reageert, weet je voldoende. Dan hoef je niet eens de inhoud van de berichten te zien.

Dat lijkt mij een vrij privacy, tweaker én nieuw-leden vriendelijke oplossing.

Ik weet natuurlijk niet of zoiets lastig te maken is, maar tis ook maar n idee;)

Daarnaast kom en koop ik veel liever via V&A dan vie marktplaats. Als je het over vervuilde sites met veel oplichters hebt.. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Klopt, we zijn de mogelijkheden ook al aan het bekijken :) De hoofddoelen uiteraard zijnde om goedwillenden niet te belemmeren en kwaadwillenden zo min mogelijk kans te geven. Een hele lage limiet voor een nieuwe user is een mogelijkheid, en dat met de tijd / bijdragen (karma) / V&A userrating de vrijheid opgeschroefd wordt. Maar goed, de precieze oplossing is nog niet klaar.

Bijvoorbeeld: Een lage limiet klinkt leuk, maar als die periodiek is automatiseer je eigenlijk dat kwaadwillenden onder de radar blijven juist omdat ze niet massaal spammen... Ja... Het zijn leuke dingen altijd ;)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee