Toon posts:

Macroblokken in beeld bij gebruik CI+ module en receiver?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-04-2021
Ik heb een raar probleem. Sinds vrijdag heb ik mijn UPC HD mediabox omgewisseld voor een CI+ module. Echter kreeg ik steeds op SBS 6 macroblokken in beeld. Alleen op SBS 6 heb ik dit... Op de meeste andere kanalen had ik gewoon beeld. Op een aantal andere zenders had ik helemaal geen beeld (TMF NL, VH1) of ik kreeg de melding van de UPC CI+ module dat ik geen toegang had. Ik dacht eerst dat het probleem bij UPC lag. (Ik moest namelijk nog een nummer bellen van UPC om alles te activeren en mijn klantnummer werd niet herkend).

Nu deed daarnet SBS 6 het opeens wel bij mij. Zodra ik echter daarna mijn receiver aanzette om geluid over mijn boxen te laten lopen, waren de macroblokken er opeens weer. Ik wil gewoon tv kunnen kijken met goed geluid, naar ALLE zenders... Iemand tips hoe dit kan of wat ik eraan kan doen?

Mijn TV is een Philips Econova, mijn receiver een Marantz SR5005 en dus de CI+module. Dit probeelm had ik niet toen ik gewoon de mediabox gebruikte...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je je SR5005 met coax aangesloten voor radio-ontvangst o.i.d.? Hoe stuur je het geluid naar je receiver? Zitten beide apparaten op hetzelfde stopcontact aangesloten? Het klinkt alsof je Marantz-receiver stoort met de tv en dat kan van alles zijn. Ik zou eerst eens kijken of je door de coax-stekker (die van de radioontvangst) uit je Marantz te trekken het probleem oplost.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• pimmedoris
SR5005 heb ik niet aangesloten op de radio-aansluiting. Het geluid wordt naar de receiver gestuurd dmv. het HDMI-ARC kanaal van de TV. De Marantz staat dan op aansluiting "TV". beide apparaten zitten wel op hetzelfde stopcontact aangesloten. het vreemde is dat ik dit probleem niet had toen ik nog de mediabox gebruikte. Deze liep dan echter wel via de Marantz naar de TV en dus werd de ARC-functie van de TV niet gebruikt. Maar is het niet gek, dat dit alleen stoort op een aantal kanalen?

Wat ik misschien nog kan proberen:
- HDMI control in de Marantz opnieuw instellen
- Home cinema set op de TV opnieuw instellen.
- TV opnieuw digitale kanalen laten zoeken met de receiver aan
Geen idee of dit iets uit zou mogewn maken, maar ik kan het maar proberen...

• pimmedoris
Even omhoog schoppen. Ik heb de bovenstaande drie dingen geprobeerd. Niets hielp. Maar ondertussen is het probleem wel over... ik snap er alleen niks van.

Ik heb een andere HDMI kabel gebruikt en toen ging het opeens wel goed. Hoe kan dit? Als een HDMI kabel niet goed werkt, zou deze dat op alle kanalen van de TV slecht moeten werken? En nu ging er alleen nog maar geluid over de HDMI. kan het zijn dat een kabel beeld wel goed doorgeeft maar geluid niet?

• pimmedoris
Iemand?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan het echt niet verklaren, maar mocht je er helemaal niet uitkomen, kun je natuurlijk een optisch kabeltje gebruiken om geluid digitaal naar je receiver te krijgen. Niet zo mooi als ARC, ben ik helemaal met je eens, maar ik vind dit probleem dusdanig vaag... Het lijkt net alsof het kabeltje een signaal oppikt en daarmee specifiek stoort op de frequentie van SBS6 (zeg ik niet gehinderd door enige kennis van zaken ;)). En aangezien je receiver aan moet staan om de problemen te veroorzaken, lijkt me dat de bron van de storing.

Maar het werkt blijkbaar weer met de nieuwe kabel. Ik zou zeggen: wees blij dat het weer werkt en accepteer dat het een raar probleem was.

[Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 02-07-2011 23:26]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• JuliusC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Van de zomer een nieuwe setup gekocht en ook dit vreemde probleem. Ook hier de macroblokken op de tv, het beeld wat soms gewoon vastloopt en het geluid wat af en toe wegvalt. De zenders NL1 t/m Veronica hebben hier last van (meer niet geprobeerd).
Het vreemde is dat de blokken lijken te komen zodra ik het volume regel van mijn receiver 8)7. Alles is net nieuw en ik heb hiervoor geen decoder gehad zoals de TS, dus gelijk de CI+ module gebruikt.

Geluid van TV gaat via HDMI-ARC naar receiver, receiver heeft geen aangesloten coax kabel voor radio zoals Grrrrrene beschreef. Wel zitten beide op hetzelfde stopcontact.
Zowel met originele ab van receiver als met Harmony One treedt het probleem op.

Ik snap er helemaal niks van... :/

Marantz SR6004
Philips 8605H (37")
Ziggo CI+ module
Logitech Harmony One

@Pimmedoris, de laatste tijd geen problemen meer gehad? Weet je zeker dat er niks veranderd is aan de setup waardoor het probleem wordt opgelost?

edit: typo
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee