Toon posts:

Mobiele radio/cd voor vakantie met budget... Opties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:45
Over enkele wegen gaan wij met de gehele scoutinggroep op kamp. Een week lang in de bossen. Zonder directe toegang tot een stopcontact of wat dan ook.

Eerste wat in ons opkwam was een kratradio. Goedkoop, stevig, naar eigen smaak te maken. Nadeel is met de dingen die wij willen gaan wij erg snel over ons budget heen. Zelfs als wij het simpel houden word het snel duur.

Het liefste willen wij een optie hebben wat in ieder geval de komende paar jaar mishandeling en bos kan overleven. Tot nu toe hebben wij altijd op kamp onze eigen dingen meegenomen maar liever iets van de groep zelf dan dat ik bijvoorbeeld mijn redelijk goede apparatuur blootstel aan de krachten der natuur... regen + zand is killing voor audio-apparatuur..

Vroeger was het zoeken naar een fatsoenlijk apparaat geen probleem. Ze waren goedkoop en de kwaliteit was redelijk maar dankzij de opkomst van iPods zijn de klassieke "ghettoblasters" uit de mode geraakt en zijn ze of zo goedkoop dat je bijna zeker weet dat je er maximaal 2 jaar mee kan doen met mazzel. Of ze gaan al snel boven ons budget uit en richting de 100 euro... Goede kwaliteit maar daar betaal je dus ook voor. Dan is weer een krat-radio goedkoper...

Wij hebben eigenlijk enkele eisen maar tot nu toe weinig kunnen vinden wat vooral aan alle eisen voldoet...
  • Stevig
  • Ingang voor mp3/telefoon
  • FM-radio bij grote voorkeur! zuinig en toch ook ni de zomer is er altijd wel een kanaal te vinden wat leuk is.
  • CDspeler is ook leuk als dat kan maar geen harde eis.
  • Batterijen of een accu. Liefste een accu met batterijen als backup optie als je dus een stopcontact hebt in de buurt alleen op een accu draaien en anders batterijen als noodoptie
  • Beetje fatsoenlijk geluid
  • Liever niet meer dan 60 euro...
De enige die ik tot nu toe heb gevonden en redelijk aan alles voldoet zelfs het budget is deze Hij komt alleen met verzendkosten alsnog 15 euro over budget heen... Wij zouden als leiding eventueel 5 euro per persoon bijleggen maar liever niet...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:30
Als je bij Conrad actiecode 020561-89 gebruikt, krijg je 10% korting. En als je betaald met iDeal betaal je geen verzendkosten. Kost het je dus in totaal rond de 63 euro, zit je dus nog maar 3 euro van je budget af ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
Haazzz schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:06:
Als je bij Conrad actiecode 020561-89 gebruikt, krijg je 10% korting. En als je betaald met iDeal betaal je geen verzendkosten. Kost het je dus in totaal rond de 63 euro, zit je dus nog maar 3 euro van je budget af ;)
Is die actie beperkt of niet? Alsin ik moet eerst overleggen met de rest over dit ding en als ik maar tot morgen/overmorgen heb dan lukt het niet... Daarnaast heb ik echt geen idee van de kwaliteit... :/ Liever heb ik nog wat vergelijkingsmateriaal...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Volgens de bovenste review op Conrad heeft hij een matig geluid en is de JVC beter, maar dat kan ook niet anders voor het geld. Hij ziet er ook niet echt robuust uit. Lijkt me dus weggegooid geld.

Ik denk dat een kratradio van tweedehands spullen de beste optie is. Gewoon met simpele, tweedehands onderdelen. Zal waarschijnlijk veel beter klinken dan iets kant-en-klaars voor hetzelfde geld.

[Voor 86% gewijzigd door TBTL op 26-06-2011 19:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 15:25
Je kan ook oude autospeakers gebruiken als iemand die nog heeft. Als die dan kapot gaan is het speakers vervangen en klaar. Dan is het ook niet zo erg als ze per ongeluk sneuvelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:24

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Voor 60 euro moet je toch makkelijk een kratradio kunnen bouwen?

Accu die iemand nog heeft liggen in de schuur, of anders bij beveiligingsbedrijf vragen om een accu. TA2024 versterkertje erin (15 euro ofzo op eBay), en/of autoradio (heeft iemand ook nog wel op zolder liggen ofzo) erin. Autospeakers (ook bij iemand wel op zolder te vinden denk ik, en anders op de sloop voor een tientje ofzo).

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
ThinkPadd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:35:
Voor 60 euro moet je toch makkelijk een kratradio kunnen bouwen?

Accu die iemand nog heeft liggen in de schuur, of anders bij beveiligingsbedrijf vragen om een accu. TA2024 versterkertje erin (15 euro ofzo op eBay), en/of autoradio (heeft iemand ook nog wel op zolder liggen ofzo) erin. Autospeakers (ook bij iemand wel op zolder te vinden denk ik, en anders op de sloop voor een tientje ofzo).
Het kan inderdaad wel maar het vergt wel extra tijd en zoekwerk. Ik moet wil ik dit doen van tevoren aangeven hoeveel het ongeveer gaat kosten en wat de specificaties zijn van het apparaat...

In principe heeft niemand iets liggen en wij willen een zo compleet mogelijk pakket maken zodat iedereen er in principe mee om kan gaan...

Ik ga nog eens bij iedereen langs en vraag wat hij of zij heeft liggen binnen onze eigen groep... Hopelijk komt daar wat vruchtbaars uit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anders doe je dit jaar even geen muziek, spaar je een beetje en heb je volgend jaar iets fatsoenlijks

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
fish schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:55:
Anders doe je dit jaar even geen muziek, spaar je een beetje en heb je volgend jaar iets fatsoenlijks
Zo werkt dat bij ons niet. Het is niet dat wij elk jaar een boombox kunnen kopen maar op dit moment is er niets van de groep zelf voor ons. Wij als leiding nemen alles mee... Er is toevallig een gaatje van 60 euro gevallen waar wij het aan kunnen besteden. Grote kans dat het bedrag volgend jaar weer hetzelfde is wat er voor vrij is...

Ik ga opzoek naar 2e hands componenten. Iemand nog goede plekken voor accu's en acculaders? Of moet ik dat ondertussen naar het kratradiotopic verplaatsen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 15:25
Als dat niet lukt zou je in het uiterste geval ook nog gewoon 2 speakers aan elkaar kunnen schroeven, dan in een de apparatuur bouwen.
Je kan de versterker e.d. er ook buiten houden, dan kun je denk ik beter een kant-en-klare versterker nemen zoals de MCA-200, of een van de TA2024 versterkers die o.a. ik op mijn website aanbiedt (zie onderschrift) (Met een TA2024 doe je wel langer met de accu, maar wel wat duurder). Dat is denk ik wel het makkelijkst te bedienen. Ik neem aan dat er vast wel iemand is met een telefoon oid met radio erop. DIe erop aansluiten en je bent klaar.
Als je bijv. een MU15 (€32) + Li-ion accu neemt (€13-14) van eBay (bij de li-ions is een lader en beveiliging tegen te ver ontladen ingebouwd en plug and play op zon Muse versterker) ben je voor €50,- klaar. Als je geen boxen hebt kun je ook nog even op marktplaats of de kringloop kijken desnoods. Als het nog goedkoper moet kun je ook voor een Helderhifi of Sure-electronics Ta2024 gaan.
Ik gebruik zelf altijd in de boot gewoon een radio op batterijen, die stop je makkelijk in een plasticzak als het regent. Als het mooi weer is natuurlijk de kistradio.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 16:09

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik weet niet beter dan dat je als leiding toch regelmatig bijlegt, bij ons omdat we er toch iets leuks van wilde maken en de contributie was toch al niet bar hoog.

ff 5 euro potten is
- 2 biertjes in de kroeg,
- pakje sigaretten
- happy meal

Ik zie het punt niet zo. als de rest het niet zou kunnen lijden en ik wel, zou ik zo die 15 euro neerknallen. maar zo ben ik eenmaal.

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-05 17:16

Lulukai

God's gift to women

Het is niet 'hun' geld maar dat van de scouts. En het is niet de bedoeling dat je er naast ontzettend veel tijd, ook nog geld in stopt lijkt me. Het lijkt me dan ook eerder een principekwestie.

[Voor 14% gewijzigd door Lulukai op 26-06-2011 20:30]

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
ruyckske schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:30:
Het is niet 'hun' geld maar dat van de scouts. En het is niet de bedoeling dat je er naast ontzettend veel tijd, ook nog geld in stopt lijkt me. Het lijkt me dan ook eerder een principekwestie.
Het is niet ondenkbaar om 5 euro bij de kampprijs van de leiding op te gooien en voor de komende 3 jaar klaar zijn met het aanschaffen van radio's... Het enige is als het goedkoper dan dan graag!

Ik ga eerst eens weer overleggen met de rest en als alles goed gaat gewoon een kratradio in elkaar smeden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Aan de andere kant, ik vind een radio helemaal niet horen bij een kamp, denk aan die kpn reclameme als die gpsshit bij de scouts die worden gedropt
(bier wel, maar dan als je zonder kinderen op stap bent)

Wat is er mis met de liederen en liedbundels enzo. Shit ik had vroeger een goeie blauwe formaat van een stande envelop. die mis ik stiekem wel een beetje

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
fish schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:39:
Aan de andere kant, ik vind een radio helemaal niet horen bij een kamp, denk aan die kpn reclameme als die gpsshit bij de scouts die worden gedropt
(bier wel, maar dan als je zonder kinderen op stap bent)
Die GPSdingen zijn ondertussen onderdeel van scouting geworden... Tijden veranderen en scouting ook.
Wat is er mis met de liederen en liedbundels enzo. Shit ik had vroeger een goeie blauwe formaat van een stande envelop. die mis ik stiekem wel een beetje
Wie zegt dat die er niet zijn? Iedereen heeft een zangbundel bij ons en er komen 2 gitaren mee :+ Genoeg liedjes maar ik heb liever ook iets anders dan de hele dag akoestische gitaren of vals gejank van onszelf :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja zal wel persoonlijk zijn ik ben ook erg anti tomtom.

Ik zelf vind een gps leerzaam als ze met coordinaten kunnen werken enzo. maar om blindelings links-rechts-links van een route planner te volgen, dan is de sjeu er wel vanaf.

ok jullie zijn slechte zangers :+ dan moet je het niet doen, ik zat net op dumpert btw. is het zoiets ?
http://www.dumpert.nl/med...ste_karaoke_zangeres.html :X

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
fish schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:26:
Ja zal wel persoonlijk zijn ik ben ook erg anti tomtom.

Ik zelf vind een gps leerzaam als ze met coordinaten kunnen werken enzo. maar om blindelings links-rechts-links van een route planner te volgen, dan is de sjeu er wel vanaf.
GPS is puur coördinaten en loop die kant op. Je weet dus niet wat je tegenkomt en als je een kanaal of rivier tegenkomt moet je er maar omheen lopen :+ TomTom's werken niet eens in bossen :+
ok jullie zijn slechte zangers :+ dan moet je het niet doen, ik zat net op dumpert btw. is het zoiets ?
http://www.dumpert.nl/med...ste_karaoke_zangeres.html :X
Bijna :X

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-05 06:52
Moghûh

Herken het probleem.

Sinds een tijdje zit ik wat beter in de slappe was, al ben ik nog steeds student. Ik heb er dus voor gekozen om zelf een kistradio te bouwen en die permanent op scouting te laten. Heeft mij bij elkaar een aantal uurtjes werk gekost en een 100 euro (kan een paar tientjes meer wezen).

Benodigd;
Hout
Verf
Timmerspul
Draad
Boxen
Accu (liefst meer dan 5 Ah, loodgel; te regelen bij beveiligingsbedrijven voor gratis)
Versterker (TA2024)
(Kratsafe accu beveiliging)
Gezond verstand

Bovenstaand lijstje is redelijk op volgorde van beschikbaarheid gemaakt, iedereen heeft wel iets in de schuur staan wat hij/zij niet gebruikt. zeker scoutsleiding ;)
Gewoon een briefje naar de ouders om te vragen om componenten en je komt er wel uit.
Versterkertje regelen bij kistradio.nl en de boel in ekaar klussen. Met een beetje geluk heb je er nog een leuke opkomst mee ook.

De kist is scoutingproof, hij is met de bevers, welpen, scouts, explorers en de stam meegeweest op kampen en opkomsten en is dus bestand tegen alle wear en tear en hufter-use die je op scouting zoal tegen komt.
Verder heeft hij een sigarettenaanstekeruitgang dus kun je je elektronica opladen zonder netstroom in de buurt.
Mocht er wel netstroom zijn dan kan hij teglijkertijd opgeladen worden en spelen. zonder netstroom kan hij twee dagen spelen op hoog volume dankzij een 7,2 Ah loodgel accu.
Ik heb er voor gekozen om er nog een kratsafe schakeling in te steken zodat er helemaal niets mis kan gaan met opladen/ontladen etc. kost je wel wat meer centen

Ideaal spul dus! En de prijs hangt erg af van de voorhanden zijnde onderdelen
Voor vragen kun je op kistradio topic terecht, daar word je graag geholpen!

Succes, een medescout

Anoniem: 365612

En anders scoor je een bouwradio, die zijn gemaakt om wat aan te kunnen. Wellicht is er gebruikt wat in je budget te vinden.

• Touchdomex
Anoniem: 365612 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:41:
En anders scoor je een bouwradio, die zijn gemaakt om wat aan te kunnen. Wellicht is er gebruikt wat in je budget te vinden.
Beetje bouwradio begint bij 100 euro. Ze hebben wel een groot deel van de eisen maar ze zijn gewoon simpelweg te duur...

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee