Toon posts:

Windows 7 wil niet afsluiten door vastlopen achtergrondprogr

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DenizYlmz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-04 12:23
Geliefde Tweakers,

Misschien kennen jullie het wel, je moet héél vroeg opstaan, en zet tussendoor je pc aan om muziek op te zetten. Als je klaar bent om te vertrekken druk je snel op de I/O knop van je pc, wat ervoor zorgt dat Windows afsluit. Als je dan die avond terug komt, staat je pc nog aan. Je zet je monitor aan om te kijken wat er gebeurd is, en je ziet dat Windows al die tijd bezig was met het afsluiten van achtergrondprogramma's. Omdat je macro-beheerprogramma van je toetsenbord dwars is en niet wil afsluiten, sluit Windows 7 niet af. |:(

Met dit probleem zit ik dus al een hele poos, en ik wordt er niet goed van. Windows 7 sluit pas af als ik op de "afsluiten forceren" knop klik. Ik ga niet elke keer 5 minuten wachten, zodat ik op die knop kan klikken. Is er een manier om het afsluitscript zo aan te passen dat Windows 7 tijdens het afsluiten bijvoorbeeld 10 seconden wacht op de achtergrondprogramma's, en daarna altijd het afsluiten forceert.

Nog even een voorbeeld, om het allemaal wat duidelijker te krijgen: Je bent bezig met Microsoft Word. Je sluit je pc af, en Windows wil eerst Word afsluiten. Omdat Word eerst wil vragen of je je werk wilt opslaan of niet wilt opslaan, laat Word zichzelf niet afsluiten, en kan Windows 7 dus ook niet afsluiten. Ik wil dan graag dat Windows 7 alle programma's, inclusief Word, geforceerd afsluit zodat mijn pc ook echt uit gaat, wanneer ik hem die opdracht heb gegeven! :|

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :)

Groeten,

Deniz

PS. Een paar specs, als het wat uitmaakt!

Windows 7: Ultimate 32-bit
Intel Quad Core Q6600
ATI Radeon 3870 X2
4 GB RAM(op een 32-bits systeem, ik weet dat het nergens op slaat)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:03

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik zou wel willen weten wat er dan blijft hangen en dat oplossen..

maar iets anders is zoeken naar programma: autoclose

Ik gebruikte dat programma (geloof 1mb groot) om ivm de stroomrekening de pc na het downloaden (of om een bepaalde tijd) af te sluiten.
Hiermee kan je ook een optie "force close" geven zodat dit doet wat je wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DenizYlmz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-04 12:23
Meestal is het de "Logitech Gaming Software", dat bij mijn toetsenbord hoort. Macro's ed. beheren. Die verknalt et altijd tijdens het afsluiten..

Autoclose is toch niet echt hetgene wat ik zoek. Ik hoopte dat ik het afsluitscript van Windows 7 aan kon passen oid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 412038
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
gaa naar registry hkeylocalmashine, system, controlset, control veraner wait to kill service naar 1000.
doe dit met alle 3 controle sets

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee