Toon posts:

Scarlet internet "doe het zelf pakket" aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emiel1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11-2022
Hoi,

Ik heb voor mijn opa en oma Scarlet internet aangevraagd.
Zo juist heb ik het "Doe het zelf pakket" ontvangen.
Alleen krijg ik het niet werkend, in de gebruiksaanwijzing hebben ze het over een DSL splitter.
Deze splitter kan ik nergens vinden ik kan alleen een oude telefoon aansluiting vinden ( het is een oud huis ).
Hoe kan ik aan een DSL splitter komen / aansluiten?

Groet,
Emiel (1)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:47
Nou de DSL splitter moet in het pakket zitten wat je van scarlet gehad hebt..
Als hij niet in het doe het zelf pakket zit moet je scarlet even bellen..

Als je opa en oma geen analoge telefonie hebben dan is de splitter niet eens nodig..

PS: de groetjes mag je achterwegen laten hier op GoT ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emiel1
Ik heb hier wel een lijst met wat er allemaal in het pakket moet zitten, dit is allemaal aanwezig.
Hier tussen staat geen DSL splitter. Ik kan alleen zo'n 4 pin's telefoon aansluiting vinden in hun huis:

http://www.allekabels.nl/...461/Telefoon-Stekker.html

Ik heb een FRITZ!Box Fon WLAN7113 van hun ontvangen

[Voor 8% gewijzigd door Emiel1 op 26-06-2011 17:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MasterM
Nou ik durf het niet zeggen waarom hij er niet bij zou zitten..

Maar nogmaals: je hebt hem alleen nodig als er op dit ogenblik analoog gebeld wordt via kpn.. en er dus sprake is van linesharing.. Is dit het geval?

Vertel even iets meer over wat er misgaat, en wat je reeds geprobeerd hebt..
Want eigenlijk snap ik niet wat je wilt weten, behalve je vraag over de splitter natuurlijk ;)

I

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emiel1
Ik krijg het niet werkend, het lampje "DSL/power" blijft knipperen dit betekend volgens de handleiding dat hij geen verbinding heeft met Scarlet internet.

Het enige wat ik in huis kan vinden is een telefoon aansluiting (4-pins). In de handleiding hebben ze het er over dat de door hun bijgeleverde kabel (DSL/telephone cable(die heb ik hier)) daarvan de grijze kant in de "corresponding socket" op de DSL splitter moet. Wanneer het led'je dan stopt met knipperen dan dient de telefoon kabel aangesloten te worden. Maar ik kan nergens die splitter vinden en als ik er al een zou kopen dan is daar ook geen aansluiting voor om hem aan te sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MasterM
Is er nou een KPN telefoonlijn actief?
Waar zit die telefoon aansluiting die je gevonden hebt, doet de telefoon het daarop?
Wat voor pakket heb je bij scarlet besteld (alleen internet of internet en telefonie? heeft er nummerporting plaatsgevonden?)

Probeer wat meer informatie te verschaffen.. Ik neem aan dat je er nu niet meer mee bezig bent, in dat geval is het wellicht handiger om morgen contact te zoeken met de helpdesk oid?

edit: De splitter gebruik je om adsl en analoge telefonie tegelijk te gebruiken over dezelfde lijn, ook zonder splitter moet je het adsl modem online kunnen krijgen mits de lijn, het modem en de aansluiting inorde zijn..
Zonder splitter kan je alleen niet bellen / gebeld worden..

[Voor 24% gewijzigd door MasterM op 26-06-2011 20:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Bel scarlet

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 10:04
Beantwoord eerst de vragen van MasterM voor jezelf voor je Scarlet belt, zij gaan namelijk dezelfde dingen vragen, dat kan ik je nu vast zeggen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:14

Wildfire

Joy to the world!

Emiel1, lees Wikipedia: DSL-Splitter eens. Een ADSL splitter is dus een klein boxje dat met je installatiepakket meegeleverd zou moeten zijn. In dit geval had Scarlet jou dus zo'n ding in het installatiepakket moeten leveren.

Jouw installatiepakket lijkt dus toch incompleet te zijn -- een ADSL splitter is namelijk standaard onderdeel van ADSL installatiepakketten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

Noot

Sowieso kun je hem altijd aansluiten, het komt gewoon tussen de lijn te zitten ?
Maar bij mijn oude wanadoo modem zat de splitter ingebouwd in het modem, toevallig hier ook het geval ?

[Voor 29% gewijzigd door heuveltje op 27-06-2011 18:13]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:25
Bij Scarlet is de splitter een telefoonstekker, 5-benig zoals gebruikelijk in België. De (blauwe) kabel naar de modem moet onderin (klein stekkertje), de telefoonstekker van bovenaf in de 5 gaatjes.

edit: Zie hier

[Voor 21% gewijzigd door KrazyJay op 27-06-2011 20:50]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee