Acties:
  • 0Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 18:43
We zijn bezig om een oude DELL met server 2003 r2 te vervangen door een DELL R310 met server 2008 R2 64bit.

De oude blijft nog meedraaien als DC en de nieuwe wordt ook DC.
Van de "oude" server is de AD geupgrade d.m.v de verschillende preps (adprep) die gedraait moesten worden, anders kon DCPROMO zijn werk niet doen..

We hebben constant "freezes" op de nieuwe server en de engineers van DELL komen er ook niet uit..

Omdat we in tijdnood komen wil ik op DELL R310 eerst weer Server 2003 R2 installeren.

Mijn vraag is:
Gaat dit nu problemen geven met AD omdat van de oude DC de AD geupgrade is naar 2008 R2 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik kan me niet voorstellen dat de AD is geüpgrade naar 2008 R2. Ten eerste is dat namelijk vrij zinloos (ook als je alleen maar 2008 R2 DC's hebt). Ten tweede beschik je over een 2003 DC waardoor je 2008 Server dus ook op 2003 AD niveau zal moeten zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Maar waarom zou je op de nieuwe server uberhaupt nu eerst nog 2003 R2 willen installeren. Als je "AD geupgrade is naar 2008R2" (wat je daar dan ook precies mee bedoelt). Dan heeft het toch geen enkele zin om nu nog even een oude versie op je nieuwe server met problemen te zetten? Of werkt die nieuwe server onder 2003 R2 wel goed?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fotojunk
ik222 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:48:
Of werkt die nieuwe server onder 2003 R2 wel goed?
Dat wil ik juist uittesten..

@RolfLobker

Voodat ik DCPROMO op de 2008 server kon draaien moest eerst op de 2003 server de AD geupgrade worden..
Anders kon DCPROMO zijn werk niet doen..
Dus ik neem aan dat op de server 2003 een nieuwe AD versie draait..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Niet nieuwer dan 2003 lijkt mij. Wellicht stond deze eerst nog ingesteld op Windows 2000 functionaliteit. Dat wordt namelijk niet ondersteund door Windows 2008.

Edit:
Wat ik eigenlijk zeggen wil is dat je volgens mij prima een 2003 Server erbij kan installeren omdat je DC functionaliteit nog steeds op 2003 moet zitten.
Of het een verstandige zet is om 2003 nu te installeren ipv 2008 laat ik in het midden.

[Voor 44% gewijzigd door Dysmael op 26-06-2011 17:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fotojunk
RolfLobker schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:08:
Niet nieuwer dan 2003 lijkt mij. Wellicht stond deze eerst nog ingesteld op Windows 2000 functionaliteit. Dat wordt namelijk niet ondersteund door Windows 2008.

Edit:
Wat ik eigenlijk zeggen wil is dat je volgens mij prima een 2003 Server erbij kan installeren omdat je DC functionaliteit nog steeds op 2003 moet zitten.
Of het een verstandige zet is om 2003 nu te installeren ipv 2008 laat ik in het midden.
Tja..ik moet wat want we (DELL Engineer en ik) zijn al 2 maand aan het klooien..
Als het met server 2003 64bit wel stabiel draait dan upgraden naar 2008 r2
o.a deze foutmelding
en deze

Als onderstaande melding komt zit alles na een paar uur vast.

Event ID: 40
Event Source: OFADriver
Event Type: Error
Event Description: Instruction at 0x xxxxxxxx failed to read data at address 0x xxxxxxx.

[Voor 11% gewijzigd door fotojunk op 26-06-2011 17:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zolang je alleen de ADprep hebt gedraait is er niks aan de hand en kan je gewoon een 2003 DC toevoegen.

Het wordt wel lastig als je het domain level "geraised" hebt naar 2008, maar dan zou je oude 2003 DC ook al niet meer werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbovet
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 12:07
Hoe bedoel je dat je in tijdsnood komt?
Er is neem ik aan een migratieschema opgezet?

Het lijkt mij het beste om je migratie on hold te zetten en samen met Dell en Microsoft te gaan kijken waarom de R310 in jullie situatie steeds freezed.

Je kan nu wel je R310 gaan voorzien van 2003R2, om te kijken of deze ook dan nog freezed, maar je tijdsnood blijft dan bestaan. Want wat zou je doen wanneer de problemen op 2003R2 niet bestaan?

Ik neem aan dat je server wel voorzien hebt van de recentste drivers en firmwares?
Bij die link naar spiceworks, werd er aangegeven dat er met een verkeerde driver gewerkt werd, waardoor er geen teaming mogelijkheid was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fotojunk
digitrasher schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:31:
Zolang je alleen de ADprep hebt gedraait is er niks aan de hand en kan je gewoon een 2003 DC toevoegen.

Het wordt wel lastig als je het domain level "geraised" hebt naar 2008, maar dan zou je oude 2003 DC ook al niet meer werken.
Bedankt voor je reactie...
Nee heb hem niet geraised, ze zijn beide DC op dit moment.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fotojunk
mbovet schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:33:
Hoe bedoel je dat je in tijdsnood komt?
Er is neem ik aan een migratieschema opgezet?

Het lijkt mij het beste om je migratie on hold te zetten en samen met Dell en Microsoft te gaan kijken waarom de R310 in jullie situatie steeds freezed.

Je kan nu wel je R310 gaan voorzien van 2003R2, om te kijken of deze ook dan nog freezed, maar je tijdsnood blijft dan bestaan. Want wat zou je doen wanneer de problemen op 2003R2 niet bestaan?

Ik neem aan dat je server wel voorzien hebt van de recentste drivers en firmwares?
Bij die link naar spiceworks, werd er aangegeven dat er met een verkeerde driver gewerkt werd, waardoor er geen teaming mogelijkheid was.
Ik kom idd in tijdnood want de "oude" server zal elders ingezet worden (zusterbedrijf)..
Dat is al ingeplant..dus alles moet verschoven worden voorzover mogelijk..

Helaas heb ik geen microsoft ondersteuning en ook geen Software support van DELL omdat we een VLK licentie hebben.

Op de R310 zijn idd de laatste patches en FW geinstalleerd.
Ook zonder teaming blijven de freezes..
Na een restart blijft de server ongeveer 4 a 5 dagen zonder problemen draaien en ook geen eventlog meldingen.

Enigste software wat is geinstalleerd is arcserve 15.1 maar heb alle services uit staan.

[Voor 6% gewijzigd door fotojunk op 26-06-2011 17:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbovet
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 12:07
Nouja, je kan altijd support claimen bij Microsoft, je hebt dan alleen een creditcard nodig :) (volgens mij, als het een bug is in Windows, dan is het zelfs nog gratis)

Heb je samen met Dell je bios instellingen nagelopen? CPU power instellingen kunnen dit ook nog wel is veroorzaken.
Verder is de server ook geinstalleerd met de Dell Server Assistant ?

Je kan ook nog proberen je probleem hier voor te leggen: http://social.technet.mic...US/category/windowsserver

Heb je het probleem trouwens ook in veilige mode?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fotojunk
mbovet schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:55:
Nouja, je kan altijd support claimen bij Microsoft, je hebt dan alleen een creditcard nodig :) (volgens mij, als het een bug is in Windows, dan is het zelfs nog gratis)

Heb je samen met Dell je bios instellingen nagelopen? CPU power instellingen kunnen dit ook nog wel is veroorzaken.
Verder is de server ook geinstalleerd met de Dell Server Assistant ?

Je kan ook nog proberen je probleem hier voor te leggen: http://social.technet.mic...US/category/windowsserver

Heb je het probleem trouwens ook in veilige mode?
Bios zijn we niet nagelopen zal dat morgen direkt doen met supportengineer.
Met de installatie heb ik WEL de Dell Server Assistant gebruikt.
In veilige modus niet getest..misschien de volgende stap.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:53

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 20:25
fotojunk schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:26:
Als onderstaande melding komt zit alles na een paar uur vast.

Event ID: 40
Event Source: OFADriver
Event Type: Error
Event Description: Instruction at 0x xxxxxxxx failed to read data at address 0x xxxxxxx.
Dat is dus:

OFADriver. Description, CA Backup Agent for Open Files Service ( part of Computer Associates' ARCserve Backup Agent for Open Files).

Je zegt ArcServe te hebben geinstalleerd: gooi dat er eens helemaal vanaf. Want ook al zijn de services disabled: je Open File driver is nog steeds actief en is kennelijk een (indirecte?) bron van het probleem.

Op is te lezen: http://www.eventid.net/displayqueue.asp?eventid=40

Comment: Workaround: after numerous calls to Arcserve the only workaround so far has been to uninstall Brightstor Arcserve Open File Agent.
Solution: none found yet.

Advies: uinstall ArcServe helemaal.

• fotojunk
Klopt.

In de knowledge base van Arcserve is er niks over te vinden.
Vandaag met de helpdesk van Arcserve gebeld en idd daar bevestigen ze dat de OFAdriver de boosdoener is.
Heb vanmorgen de CA Backup Agent for Open Files gedeinstalleerd en alle andere modules waar een tijdelijke (trial) licentie voor was.

De eventlogs blijven tot nu toe geen rare meldingen geven..
Maar even een paar dagen afwachten of het ook zo blijft..

Ik hou jullie op de hoogte..en iedereen bedankt voor het meedenken..

[Voor 4% gewijzigd door fotojunk op 28-06-2011 22:10]

• fotojunk
Zo te zien draait het systeem nu stabiel..
Heb alleen deze eventlog warning waar weinig over te vinden is:

Event id: 4227
Souce: Tcpip
Level: Warning

Melding:

TCP/IP failed to establish an outgoing connection because the selected local endpoint was recently used to connect to the same remote endpoint. This error typically occurs when outgoing connections are opened and closed at a high rate, causing all available local ports to be used and forcing TCP/IP to reuse a local port for an outgoing connection. To minimize the risk of data corruption, the TCP/IP standard requires a minimum time period to elapse between successive connections from a given local endpoint to a given remote endpoint.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee