Sinds kort heb ik een vreemd probleem met mijn PC. Als ik windows afsluit dan:
1. blijft de fan van de voeding draaien
2. gaat de fan van de CPU koeler op max vermogen draaien.
Dit is pas te stoppen door de aan/uit knop op de voeding uit te zetten. Als ik deze knop vervolgens weer op aan zet dan:
1. gaat de fan van de voeding draaien.
2. gaat de fan van de CPU koeler op max vermogen draaien
3. gaat de harddisk draaien.
Volgens mij is dit niet normaal
Als ik de 24 polige stekker en de 4 polige stekker voor de CPU power uit het moederboard haal dan
2. stopt de CPU fan.
3. blijft de harddisk wel draaien.
Ook als ik dan de voeding uitzet en weer aan dan:
1. gaat de fan van de voeding weer draaien.
2. blijft de fan van de CPU koeler dood.
Als ik alles weer aangesloten heb dan kan ik de PC en Windows weer opstarten door op de reset knop te drukken nadat ik de PC eerst heb aangezet.
In een poging om het probleem op te lossen heb ik het BIOS van het moederboard geupgrade maar dan hielp niet. Heeft iemand enig idee?
Misschien een hint: ik had het programma SPEEDFAN 4.4.3 even geinstalleerd. Dit werkte totaal niet. Is echter niet te uninstallen.
Systeem: MB: intel DH67BL, CPU: Intel I5 2500, voeding: Be quiet Pure Power 350, CPU koeler: Arctic Alpine 11 rev. 2, WINDOWS 7 Ultimate NL. Systeem een paar weken geleden zelf in elkaar gezet.
Bedankt alvast voor jullie reactie
2. gaat de fan van de CPU koeler op max vermogen draaien.
Dit is pas te stoppen door de aan/uit knop op de voeding uit te zetten. Als ik deze knop vervolgens weer op aan zet dan:
1. gaat de fan van de voeding draaien.
2. gaat de fan van de CPU koeler op max vermogen draaien
Volgens mij is dit niet normaal
Als ik de 24 polige stekker en de 4 polige stekker voor de CPU power uit het moederboard haal dan
2. stopt de CPU fan.
3. blijft de harddisk wel draaien.
Ook als ik dan de voeding uitzet en weer aan dan:
1. gaat de fan van de voeding weer draaien.
2. blijft de fan van de CPU koeler dood.
Als ik alles weer aangesloten heb dan kan ik de PC en Windows weer opstarten door op de reset knop te drukken nadat ik de PC eerst heb aangezet.
In een poging om het probleem op te lossen heb ik het BIOS van het moederboard geupgrade maar dan hielp niet. Heeft iemand enig idee?
Misschien een hint: ik had het programma SPEEDFAN 4.4.3 even geinstalleerd. Dit werkte totaal niet. Is echter niet te uninstallen.
Systeem: MB: intel DH67BL, CPU: Intel I5 2500, voeding: Be quiet Pure Power 350, CPU koeler: Arctic Alpine 11 rev. 2, WINDOWS 7 Ultimate NL. Systeem een paar weken geleden zelf in elkaar gezet.
Bedankt alvast voor jullie reactie