Toon posts:

AVI kwaliteit behouden bij import in iMovie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 13:48
Hallo allemaal,

ik ben inmiddels zover gekomen door te zoeken en zoeken dat ik mijn AVI files heb kunnen converteren naar HD720 met QuickTime door Perian te installeren. Toch valt de kwaliteit mij tegen want wat is het probleem:

Ik heb een tijdje geleden met Xfire een opname gemaakt van een war in COD4. Dit heb ik in hoge resolutie opgenomen zodat Xfire er automatisch AVI bestanden van 4,2 GB per stuk van gemaakt heeft. Afspelen met QuickTime lukte natuurlijk in eerste instantie niet op mijn MBP. Met VLC wel en met Perian na installatie, ook in QuickTime. Zoals hierboven vermeld, kan ik ze dan dus n conversie naar HD720 wel importeren in iMovie aangezien het dan bestanden van een 60-70 MB zijn.

Het kwaliteitsverlies is echter aanzienlijk... Nu heb ik gelezen dat iMovie geen bestanden groter dan 2GB accepteert. Wat kan ik nu het beste doen? Is er een programma dat de conversie naar een hoger niveau kan tillen of zijn er programma's waarmee ik die AVI bestanden kan opknippen naar kleinere bestanden. Dat laatste verdient trouwens niet de voorkeur aangezien iMovie die AVI files toch nog neit accepteert en ik deze dan ook weer zou moeten converteren.

M.a.w. hoe kan ik die AVI bestanden naar een zo goed mogelijk resultaat converteren EN ook nog in een formaat dat iMovie accepteert?

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 18:18

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Pak anders eens Handbrake, die converteert heel mooi naar MP4 en dat kan prima in iMovie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l0n3w012ph
Die had ik ook al gezien, die zal ik dan eens gaan proberen. Had zelf net iMedia converter gedownload en ook al naar mp4 geconverteerd maar dan is hij lang niet zo scherp als in AVI. Kun je de settings in hadbrake dan zo instellen dat hij dezelfde resolutie behoudt ook in MP4?

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:49

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In Handbrake kun je zo veel instellen als je wilt; dus ook de resolutie. Vergeet trouwens niet dat zowel .avi als .mp4 containerformaten zijn, en dus niets zeggen over de codecs die er gebruikt zijn.

Rail Away!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je niet toevallig bij het importeren bij iMovie aangevinkt dat je je materiaal wilt verkleinen naar 960*X pixels?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l0n3w012ph
Tnx voor de reacties, ik zal dat morgen allemaal eens nakijken. Misschien dat ik dan toch iedere keer iets over het hoofd heb gezien...

Steam || Diablo 3

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee