Toon posts:

Acer laptop komt niet verder dan Bios (opstartscherm)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!
Beste mede tweakers,

Ik heb hier een Acer laptop staan met een (hopelijk) klein probleempje.
Af en toe komt hij nog op windows, en werkt hij helemaal perfect (wel een beetje traag).
Meer en deels komt hij geen eens bij de laadbalk van windows, want dan zit hij al vast.

Foto:
Klik hier foto 1

Zoals je ziet zie je rechts onderin alleen het bios-laad balkje een stukje laden, maar dat is 1 seconde en dan slaat hij meteen vast. Je komt dan niet verder.

Ik kan ook vrij weinig doen, aangezien ik vermoed dat het keyboard stuk is. Nu zit ik te denken om deze nieuw te bestellen, alleen is mijn vraag dan of er niet meer hardware kapot is zoals een HDD. (Aangezien hij vast slaat, en als hij bij de 1/50 opstart-pogingen erdoor heen komt is hij behoorlijk traag).

Wat is nu het beste om te doen, ik kan niet in bios komen (door keyboard). En hij komt niet verder dan het Acer scherm.

Ik heb nog een paar foto's toegevoegd.

Klik hier foto 2
Klik hier foto 3

Wie kan mij helpen? :)

Mvg J.Bouw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eerst eens met een los keyboard zou ik zeggen, dan kun je in elk geval kijken of je in de bios kan komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Heb ik geprobeerd, maar geen één lampje brand van het keyboard. Pakt USB niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:54
En als je de HDD eruit haalt?
Start ie dan wel door? (Melding van boot device is normaal)

Acties:
  • 0Henk 'm!
.Maarten schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:38:
En als je de HDD eruit haalt?
Start ie dan wel door? (Melding van boot device is normaal)
Nee, hij blijft dan nog op het het Acer scherm staan zoals op de foto :O

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 4336

Dan gaat het trial on error worden. Heb je toevallig nog een geheugenplankje liggen, of misschien zitten er twee in kun je een beetje wisselen.

Wat je ook nog kunt proberen is het "onboard" keyboard loskoppelen, misschien dat hij dan wel doorloopt.

Als je dan toch het keyboard los hebt, kun je gelijk bij de rest van de onderdelen. Ik heb niet gekeken naar de layout van dit type, maar vaak vind je daar nog wel wat meer zaken zoals een wireless card.

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 4336 op 26-06-2011 14:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 4336 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:45:
Dan gaat het trial on error worden. Heb je toevallig nog een geheugenplankje liggen, of misschien zitten er twee in kun je een beetje wisselen.

Wat je ook nog kunt proberen is het "onboard" keyboard loskoppelen, misschien dat hij dan wel doorloopt.
Ik geen andere geheugen bankjes liggen, denkje dat het hier aan ligt? er zit enkel maar 1x 512mb in.

Dus even het onboard keyboard loshalen en dan met een usb toetsenbord opstarten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

308972 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:47:
[...]

Ik geen andere geheugen bankjes liggen, denkje dat het hier aan ligt? er zit enkel maar 1x 512mb in.

Dus even het onboard keyboard loshalen en dan met een usb toetsenbord opstarten?
Denken denken, tja zeker weten doe je het nooit. Maar op een gegeven moment weet je het niet meer en ga je alles uitsluiten. Een defect onderdeel doet rare dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb het gevonden, ik haal het toetsenbord eruit en hij start op!

Nieuw toetsenbord maar bestellen he?

Hartstikke bedankt mensen, echt fantastisch! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

308972 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:54:
Ik heb het gevonden, ik haal het toetsenbord eruit en hij start op!

Nieuw toetsenbord maar bestellen he?

Hartstikke bedankt mensen, echt fantastisch! ;)
Kijk even naar het stekkertje, soms kan je er een klein stukje afknippen en doet hij het weer prima.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee