Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131014

Topicstarter
Er waren wat problemen met een laptop die niet meer opstartte. Ik heb windows repair en recovery geprobeerd maar beide boden geen uitkomst. Daarom heb ik besloten windows xp pro te installeren als tweede boot systeem. Het eerste was ook windows xp pro. Beide systemen staan op dezelfde partitie. Het tweede systeem boot nog wel in veilige modus. Het doel is nu om alle data van de hd af te halen en deze dan te formatteren en een schone installatie te doen.
Echter nu blijkt dat ik de documenten van de oorspronkelijke windows niet kan terugvinden. De HD is 35gb beschreven volgens my computer. Dat is ook consistent met wat ik zag tijdens de setup, toen was er maar 31 gb bezet. Echter als ik verborgen bestanden aanzet en dan alle mappen selecter op de HD dan komt hij maar tot 10 GB. De resterende 25 GB is dus niet zichtbaar en dat zijn ongeveer alle documenten van de eerste windowsversie.
Hoe kan ik dit nu beschikbaar maken, zodat ik deze bestanden kan kopieeren naar een andere hardeschijf?

Ik run op dit moment een data recovery programma, maar ik weet niet of dat werkt want de bestanden zijn niet verwijderd. Het duurt ook iets van 7 uur, dus als er een andere snellere methode is hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217425

Eerst en vooral is het altijd een slecht idee om 2 besturingssystemen te installeren op 1 partitie, zoals ik het lees lijkt de kans groot dat je de bestanden overschreven hebt.
Maar goed, ik denk dat je beste gok in de richting van een live cd gaat.
Probeer eens een Live-cd van één of andere Linux distro (Knoppix, Ubuntu, ...) of je kan ook Hirens Boot CD proberen.