Toon posts:

newsreader maken ( ter lering ende vermeack )

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Aangezien het hele usenet gebeuren grotendeels aan mij voorbij is gegaan ( met uitzondering van een downloadje hier en daar ) wilde ik er graag eens wat meer over weten.

Daarom besloot ik een newsreader te maken, om zo wat hands-on ervaring op te doen.
Inloggen, lijst met servers, dat soort dingen is allemaal niet zo'n probleem, maar ik snap niet helemaal hoe ik het beste een nieuwsserver kan doorzoeken.

Het lijkt mij dat ik 'alle' headers moet ophalen opzoek naar relevante informatie, maar in een poging dat te doen loop ik al vast.

Ik probeerde bijvoorbeeld om alle headers van de laatste 14 dagen van de group alt.binaries.multimedia op te halen;
NEWNEWS alt.binaries.multimedia 110612 000000

Helaas geeft de newsserver ( news.casema.nl ) dan aan dat dit niet ondersteund wordt.
500 "newnews" not implemented

Zover ik uit het NNTP protocol kan opmaken heb ik dan alleen nog het LISTGROUP commando.
Nadeel is echter dat deze _alle_ artikels van de group probeert te enumeraten, wat duidelijk veel te veel van het goede is.

Kijk ik echter met een programma als spotnet, dan heeft deze binnen no-time een lijst met artikels die relevant zijn ( waaronder een artikel uit bovenstaande groep )

Ik zou dus graag willen weten welke commandos daarvoor gebruikt moeten worden, aangezien ik het niet heb kunnen vinden op het www :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Arjan schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:36:
Aangezien het hele usenet gebeuren grotendeels aan mij voorbij is gegaan ( met uitzondering van een downloadje hier en daar ) wilde ik er graag eens wat meer over weten.

Daarom besloot ik een newsreader te maken, om zo wat hands-on ervaring op te doen.
Inloggen, lijst met servers, dat soort dingen is allemaal niet zo'n probleem, maar ik snap niet helemaal hoe ik het beste een nieuwsserver kan doorzoeken.

Het lijkt mij dat ik 'alle' headers moet ophalen opzoek naar relevante informatie, maar in een poging dat te doen loop ik al vast.

Ik probeerde bijvoorbeeld om alle headers van de laatste 14 dagen van de group alt.binaries.multimedia op te halen;
NEWNEWS alt.binaries.multimedia 110612 000000

Helaas geeft de newsserver ( news.casema.nl ) dan aan dat dit niet ondersteund wordt.
500 "newnews" not implemented

Zover ik uit het NNTP protocol kan opmaken heb ik dan alleen nog het LISTGROUP commando.
Nadeel is echter dat deze _alle_ artikels van de group probeert te enumeraten, wat duidelijk veel te veel van het goede is.

Kijk ik echter met een programma als spotnet, dan heeft deze binnen no-time een lijst met artikels die relevant zijn ( waaronder een artikel uit bovenstaande groep )

Ik zou dus graag willen weten welke commandos daarvoor gebruikt moeten worden, aangezien ik het niet heb kunnen vinden op het www :)
Spotnet is geen klassieke newsreader en die haalt ook niet alle headers op uit nieuwsgroepen maar alleen de headers uit een groep waar spotnetclients wat wegzetten als ze een post aanmelden.

Voor je doel kun je jezelf denk ik beter beperken tot tekst-nieuwsgroepen. De nl.* groepen bijvoorbeeld. De eerste keer zal je flink wat headers hebben, maar de tweede keer heb je het meeste al en gaat het gewoon snel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ahh, dat verklaart een hoop :)

Het enige alternatief is dus alleen groepen die newnews ondersteunen enumeraten, of eindeloos veel MB's downloaden/parsen :p ?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
hmm, nog even wat gelezen over die spots. de data waarna die verwijzen kunnen in alle nieuwsgroepen staan. Maar binsearch kan ze wel vinden, betekend dat dat binsearch af en toe alle artikelen download? of hebben ze nog een andere truuk?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk dat Binsearch in feite gewoon een newsserver is die alleen de data niet daadwerkelijk opslaat, maar alleen de informatie over de posts. Ik weet verder niet hoe de "synchronisatie" tussen verschillende newsservers precies gaat, en of die nog andere commando's gebruiken dan dat de clients zelf doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 21:46
Ja idd.. binsearch zal idd gewoon een usenet server zijn, die wel de headers ophaalt en parsed, maar niet de message bodies met de binaries erin. En ja dat kost ook best veel verkeer als je alle groepen wilt scannen.

Maar die newnews is wel essentieel binnen de server 2 server communicatie. Ik vermoed dan ook eerder dat casema niet zelf een usenet server heeft, maar ergens een soort relay dienst inkoopt die niet zelf synced met andere diensten.

Zie example 6 in de RFC

Driving a cadillac in a fool's parade.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee