Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gisteren kreeg ik dit bord binnen: pricewatch: Supermicro X8DTN+

En hierop heb ik een pricewatch: Intel Xeon E5620 Tray en een 3tal latjes geheugen: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3E7SK3/12G op geprikt en voorzien van een: pricewatch: Cooler Master Real Power M520 voeding en vol verwachting het bord aangezet maar ik krijg met geen mogelijkheid beeld.

Het bord begint te piepen en deze piepjes kan ik niet terug vinden in de gebruiksaanwijzing van het bord. Zodra ik het geheugen eruit trek en het bord aanzet krijg ik ook piepjes, maar deze kan ik terug vinden in de handleiding.

Ik heb even een video filmpje gemaakt van de piepjes en deze is hier te vinden: http://www.royfreriks.nl/ext/dump/tweakers/video.3gp

Ik heb meerdere voedingen hier in huis en bij elke voeding het zelfde probleem.
Het geheugen kan ik testen in een ander systeem, waar het vlekkeloos werkte. Het geheugen staat ook op de lijst van Kingston als zijnde dat ie compatibel is met mijn bordje.

Enigste wat ik dus niet kan testen is de cpu.

Is er iemand hier die de piepjes herkend en mij kan vertellen wat het probleem is? :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt als 5 keer kort en lang, dat zou dus toch een geheugenfout zijn. No memory detected...... Ik neem aan dat het geheugen in de juiste bankjes zit?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:13:
Het klinkt als 5 keer kort en lang, dat zou dus toch een geheugenfout zijn. No memory detected...... Ik neem aan dat het geheugen in de juiste bankjes zit?
Als ik het geheugen eruit haal dan piept hij inderdaad 5x kort en 1 keer lang. En met het geheugen erin krijg je dus de piepjes te horen zoals in het filmpje. En dit is ook niet echt te tellen vind ik. Het kan 3 keer zijn, maar ook 4 of 5..

En de modules zitten in de blauwe banken.. Ook per stuk geprobeerd maar hij blijft piepen zoals in het filmpje

[ Voor 10% gewijzigd door the_cyberspace op 26-06-2011 15:20 ]

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU in socket 1 en geheugen in P1 1A,2A en 3A? Wat doet het bord met 1 DIMM in P1 DIMM 1A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:24:
CPU in socket 1 en geheugen in P1 1A,2A en 3A? Wat doet het bord met 1 DIMM in P1 DIMM 1A?
Uiteraard alle mogelijkheden geprobeerd en ook deze mogelijkheid ook en wederom de piepjes uit het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je allebei de 8 pins CPU power connectors aangesloten gehad? Dat is het enige wat ik nu nog even kan verzinnen mits het geheugen compatible is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:53:
Heb je allebei de 8 pins CPU power connectors aangesloten gehad? Dat is het enige wat ik nu nog even kan verzinnen mits het geheugen compatible is.....
Ja dat is dus een "probleem". Mijn voeding heeft hier maar 1 stekker van en heb deze aangesloten (gehad).

Mijn vorige SuperMicro bord had ook 2 van deze aansluitingen maar deze startte op zonder deze aangesloten te hebben en werkte ook vlekkeloos.

Of zou dit bord kieskeurig zijn? Heb wel voor de zekerheid een pricewatch: Cooler Master Silent Pro M850 gereserveerd staan bij een webshop. Maar als het probleem blijft met de nieuwe voeding heb ik dus voor niks een nieuwe voeding aangeschaft.

edit: heb de lijst van kingston weer even opgezocht: klik! De geheugen kit staat onder het kopje "Additional Memory Upgrades:" en dan als 8e weergegeven

[ Voor 18% gewijzigd door the_cyberspace op 26-06-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Er staat in de manual :

To prevent damage to the power supply or motherboard, please use a
power supply that contains a 24-pin and two 8-pin power connectors.
Be sure to connect these connectors to the 24-pin (JPW1) and the two
8-pin (JPW2,JPW3) power connectors on the motherboard. Failure in
doing so will void the manufacturer warranty on your power supply and
motherboard.

Dus misschien toch een voedings probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online
Hippocampus schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:15:
Er staat in de manual :

To prevent damage to the power supply or motherboard, please use a
power supply that contains a 24-pin and two 8-pin power connectors.
Be sure to connect these connectors to the 24-pin (JPW1) and the two
8-pin (JPW2,JPW3) power connectors on the motherboard. Failure in
doing so will void the manufacturer warranty on your power supply and
motherboard.

Dus misschien toch een voedings probleem.
Ik haal morgen de m850 voeding wel op bij de webshop, mocht dit het probleem niet verhelpen dan kan ik hem nog terug sturen als het moet.
En er komt vrij veel hardware aan te hangen en de m520 voeding trok dit nog maar net eigenlijk met alle hardware eraan, en met de nieuwe voeding is dat probleem ook gelijk uit de wereld ;)

Ik houd jullie op de hoogte, en mocht iemand nog een idee hebben dan hoor ik die graag uiteraard..

edit: vandaag de nieuwe voeding opgehaald en deze aangesloten, helaas.... dezelfde piepjes weer..

Zo maar even contact zoeken met SuperMicro, word er een beetje simpel van :(

edit2: inmiddels contact gehad met SuperMicro, de beste man kon me vertellen dat ik een bios update moet uitvoeren om mijn E5620 cpu aan het werk te krijgen.. Dus de volgende uitdaging, opzoek naar een xeon 5500 die wel zou moeten werken volgens deze beste man zodat ik een bios update kan doen.

[ Voor 19% gewijzigd door the_cyberspace op 27-06-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online
Probleem is inmiddels verholpen, het was inderdaad een bios update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval bedankt dat je de oplossing even post! Dat wordt te vaak vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:33:
In ieder geval bedankt dat je de oplossing even post! Dat wordt te vaak vergeten.
Wel zo netjes vind ik. Mocht er iemand hetzelfde over komen en hier terecht komt weet die persoon wat ie moet doen om het op te lossen :)

Pagina: 1