Acties:
  • 0Henk 'm!

• greyhorse
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-12-2019
Hi,

Ik heb in mijn Samsung UE32C6700 de PVR-functie geactiveerd (via het hotelmenu, zoals in dit topic is beschreven). Het werkt allemaal prima, zowel het opnemen van programma's als de timeshift. Ik gebruik een HDD om op te nemen. De TV gebruikt een eigen formaat om de harddisk te formatteren en dat is niet via de PC toegankelijk, natuurlijk om illegaal kopiëren te voorkomen. Toch zoek ik naar een mogelijkheid om een op de HDD opgenomen programma op een DVD / Blu-ray-schijf te zetten. Weet iemand daar een oplossing voor?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 315629

Dit lijkt me niet haalbaar: je hebt geen HDMI out op Flatscreen.

Enige huidige mogelijkheid wanneer je HDMI out hebt: dubbele conversie: digitaal > analoog > digitaal
  • converter (HDfury) digitaal HDMI naar analoog HD component (HDCP gaat verloren in analoog)
  • HDMI, analog component, composite and s-video capture and playback (Intensity Shuttle)
of een gelijkaardige setup.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greyhorse
Dank voor je reactie.
Ik kan inderdaad geen HDMI OUT ontdekken. :(
Toch raar, je zou verwachten dat de bestanden op de HD via een of ander
apparaat toegankelijk zouden moeten zijn, niet alleen voor de TV, maar dat
zal wel wishful thinking zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:57

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat voor extensie hebben de bestanden? Het zal vast een of andere container zijn met daarin mpeg4 of avi o.i.d.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Waarschijnlijk zoals alle andere digitale tv uitzendingen: MPEG transport stream (TS) al dan niet versleuteld. Probleem is zoals greyhorse stelt: eigen formaat (versleuteld) om de harddisk te formatteren, zolang daar geen toegang is gevonden .... zoals hcQd verder stelt: XFS is toegankelijk vanaf Linux
Indien die mogelijkheid bestaat bij kabel (CI/CI+) bestaat: externe STB die streams onversleuteld opneemt op een niet versleutelde harde schijf?
Momenteel bestaat die mogelijkheid bij sommige aangepaste satelliet STB's. ;)

de video bestanden zijn van het type .SRT en versleuteld in verschillende lagen

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 26-06-2011 16:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:21
greyhorse schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:59:
en dat is niet via de PC toegankelijk
PC ≠ Windows. XFS kun je prima uitlezen met Linux.
Toch zoek ik naar een mogelijkheid om een op de HDD opgenomen programma op een DVD / Blu-ray-schijf te zetten.
Niet mogelijk. Opnames zijn beschermd met een, voor iedere TV unieke, sleutel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greyhorse
Dank voor jullie reacties.
Ik zie geen mogelijkheid om uit te zoeken welke extensie de bestanden hebben. Als ik hcQd goed begrijp, heeft het vanwege de unieke versleuteling, geen zin om te proberen de bestanden met een ander apparaat te benaderen. :-(
Zijn ze vanwege de hoge beeldkwaliteit bij HD strenger geworden? Met mijn oude TV/decoder/DVD-recorder (dus geen HD) is het nooit een probleem geweest.

yup en natuurlijk niet te vergeten de geldhonger: betalen, betalen voor elke seconde, opname verbod, slechts eenmaal opname kunnen bekijken, niet kunnen doorspoelen in reclame blokken, beperken in tijdsduur, leve CI+ de industrie duwde dit 2 jaar geleden stilletjes door onze strot en ze laten ons er nog extra voor betalen ook. Laat hun die rotzooi maar betalen: gratis tv toestel en decoder, als zij toch bepalen wat je er nog mee kan doen! >:) Wie betaalt nu om reclame te kijken?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 27-06-2011 18:36]

• greyhorse
PVR-bestanden naar andere media kopiëren

Een wat laat vervolg van dit topic.
Van hcQd had ik begrepen dat de PVR-bestanden met Linux te benaderen zijn. Dat lukte inderdaad en daardoor kon ik, bijvoorbeeld, programma's die op een externe HD stonden naar een USB-stick overzetten. Iedere opname bleek in vijf gelijknamige bestanden, met verschillende extensies, te zijn opgeslagen in een map CONTENTS. Daarnaast is er een map database aangemaakt. Dat gebeurt wanneer de USB-stick door de TV is geformatteerd en er een opname op de stick wordt gezet. Hierna kunnen de bestanden uit de CONTENTS-map van de HD naar die van de stick worden overgezet. Als de stick op de USB-poort van de TV wordt aangesloten, verschijnen de overgezette opnames in de lijst met Opgenomen Tv-programma’s. Blijkbaar wordt de database automatisch aangepast.
Deze methode levert lang niet op wat ik oorspronkelijk wilde, maar bracht wel, met behulp van twee externe HD’s en een USB-stick (32 GB), meer orde in mijn onoverzichtelijke verzameling opnames. :) :)

Voor wie, net als ik, niet thuis is in de Linuxwereld en toch opnames wil overzetten, is de multi-rescue-tool Hiren's Boot CD een mogelijke uitkomst. Kies in het opstartmenu voor Linux based rescue environment (PartedMagic) en in het volgende menu voor Start. Er verschijnt dan een scherm met linksboven een File manager die voldoende Windows-achtig werkt om er met Copy en Paste bestanden mee over te zetten. Kies in het View-menu de optie View as detailed list.

Nog een tip: gebruik in het scherm met Opgenomen Tv-programma’s de Info-knop van de afstandsbediening om gedetailleerde info over het te kopiëren/verplaatsen programma te krijgen. Noteer de datum en tijd en de bestandsgrootte. In de Linux file manager hebben de bij elkaar horende bestanden dezelfde naam, op basis van datum en tijd (jaar maand dag uur minuten seconden), bijv.: 20130331110106.srf voor het video-bestand. Er kunnen kleine verschillen zijn (een uur vroeger dan in het Info-scherm; of in de bestandsgrootte), maar met deze gegevens zijn de goede bestanden altijd terug te vinden.

horsey

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:57

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Maar kun je ze nu uiteindelijk dan afspelen met bijv. VLC ?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• greyhorse
Nee, want, zoals hcQd al liet weten: "Niet mogelijk. Opnames zijn beschermd met een, voor iedere TV unieke, sleutel." Dit wordt5 bevestigd door een experiment, elders op internet, waaarbij bestanden van de ene TV onleesbaar waren voor een andere, overeenkomstige TV. Helaas.

horsey

• greyhorse
PVR-bestanden ontsleutelen, bekijken en bewerken.
ThinkPadd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:09:
Maar kun je ze nu uiteindelijk dan afspelen met bijv. VLC ?
Toch maar weer eens verder gaan zoeken met Samsung srf. Dat leverde zowaar wat op: een decrypting tool van SamyGo met de wat onheilspellende naam DeSTRoi, wat staat voor Decrypting Samsung Television Recordings. Na bekijken van het SamyGo project en reactties op DeSTRoi durfde ik het uit te proberen. En het werkt prima! Ik kan alleen een Windows-versie vinden, dus zijn de volgende stappen nodig:
1. Neem een programma op op een USB-stick of HD
2. Kopieer de vijf bij elkaar horende bestanden naar een Windows-directory dmv. een Linux-based tool, bijv. de multi-rescue-tool Hiren's Boot CD (beschreven in mijn vorige bericht).
3. Download en installeer DeSTRoi ( klik hier )
4. Open de .srf file (het programma heeft ook de .mdb en mogelijk de .inf file nodig. Die moeten in dezelfde directory staan).
5. Geef een doeldirectory op
6. Klik op Decrypt en laat de overige instellingen staan.
7. In de doeldirectory komt een bestand met de extensie .ts (video Transport Stream file) terecht, die kan worden afgespeeld met VLC of Windows Media speler
8. Bewerk het .ts bestand met een video-editor. Ik gebruik daarvoor Adobe Preniere Elementts v.11 en ook dat ging prima :) :) :)

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

horsey

http://forum.samygo.tv/vi...2&t=2820&start=140#p30416

• greyhorse
Samsung PVR bestanden
  • kopiëren
  • ontsleutelen (decrypt)
  • bekijken
  • bewerken
  • branden
Enkele praktijkervaringen: (zie voorgaande berichten voor details)
Het programma DeSTRoi werkt snel: 100 GB in 2u.10min
Van de 25 ontsleutelde programma's kon VLC er 20 laten zien.
De 5 probleemgevallen waren allemaal grote bestanden (>8 GB) met veel advertentieblokken erin. Even grote bestanden zonder advertentieblokken gaven geen problemen (waarom=?).
Bij bewerken (Adobe Prem Elem 11) lukte dat bij diezelfde bestanfen ook niet.
Eenmaal bewerkt was branden geen probleem d:)b

Ik weet natuurlijk niet wat het resultaat bij andere apparatuur zal zijn.
Ik heb geen problemen ervaren, maar proberen blijft natuurlijk op EIGEN RISICO!

horsey

• greyhorse
Nog even een correctie.

In mijn vorige bericht schreef ik:

"De 5 probleemgevallen waren allemaal grote bestanden (>8 GB) met veel advertentieblokken erin. Even grote bestanden zonder advertentieblokken gaven geen problemen (waarom=?).
Bij bewerken (Adobe Prem Elem 11) lukte dat bij diezelfde bestanfen ook niet."

Het blijkt dat deze probleembestanden alleen maar erg veel tijd van de PC vergen om in een programma op te starten. Dit kan zelfs enkele uren in beslag nemen. Volgens de bestandsinfo van VLC zijn ze complex en bevatten soms meer dan tien "streams". Als ze eenmaal in VLC of Adobe Prem Elements gelasden zijn, vaalt er redelijk goed mee te werken. Toch is het m.i. het beste om ze in PrEl meteen, zonder bewerken, als MPEG bestand op te slaan en pas daarna met de bewerking te beginnen.

horsey

• greyhorse
Aanvulling en besluit

Twee populaire open source programma's bieden een oplossing voor het probleem vanm de grote .ts files (zie vorige berichten) die door decrypting van de .srf (Samsung Recording Files) kunnen ontstaan.
Handbrake heeft er geen enkele moeite mee deze bestanden in een MP4-container onder te brengen, waarna Avidemux prima werkt om de advertentieblokken te verwijderen. Beide programma's werken snel en leveren resultaten die op de PC of de HDTV bekeken kunnen worden, of op DVD of Blu-Ray kunnen worden gezet.
En daarmee is het doel van deze onderneming bereikt. d:)b

horsey
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee