Toon posts:

Gespuis in mijn gastenboek...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik onderhoud voor een vereniging een gastenboek speciaal voor leden. Het gastenboek is simpel beveiligd met een wachtwoord.
Nu heb ik last van figuren die ons gastenboek vol gooien met rommel.
Het enige wat ik kan achter halen is soms een IP adres of een adres zoals dit:
asd-tel-ap02-d10-221.dial.freesurf.nl

Hoe kom ik er achter wie het zijn zodat ik ze er op aan kan spreken?

Verwijderd

lamaar..

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik er achter welke provider het is? Is er een programmaatje waarmee ik IP adressen kan natrekken?

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Het lijkt me dat als je zo'n adres hebt : asd-tel-ap02-d10-221.dial.freesurf.nl

dat dan de provider bij freesurf zit

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
asd-tel-ap02-d10-221.dial.freesurf.nl

Zegt dat ie van de provider "FreeSurf" is.
Het gedeelte "asd" verteld mij dattie inbelt op een inbelpunt in Amsterdam. Dus iemand waarvoor 020 een lokaal nummer is. Dat is dus 020 en alle omliggende kengetallen.

Kun je er iets mee? Nee niet veel. Je kunt hoogstens een mailtje sturen naar abuse@freesurf.nl als de geschreven tekst ernstig genoeg is.... als ie alleen maar vaag zit te lullen dan kan freesurf er ook niet veel aan doen. Issie illegaal bezig (discriminatie bijvoorbeeld) dan kan Freesurf em aangeven....

Hoe dan ook zelf kom je er nooit achter wie het werkelijk geweest is....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Zegt iemand dit wat:

saf-ema.ogh.nl

bvd.

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 17:39
Het is heel vervelend dat dit steeds gebeurt, maar theoretisch is er vrij weinig aan te doen. Mensen met een vast IP adres zijn wel aan te pakken, omdat dat IP adres bekend is.

Mensen die inbellen zijn veel lastiger te traceren en het is ook maar de vraag of de provider van die of gene echt op zoek gaat naar de dader.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sluit je gastenboek voor een weekje, is het probleem meteen opgelost.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het zou heel goed kunnen dat de provider dan TMFWeb of MyWeb is... die zitten ook via freesurf.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 19 maart 2001 20:58 schreef AtHomer het volgende:
Het zou heel goed kunnen dat de provider dan TMFWeb of MyWeb is... die zitten ook via freesurf.
Klopt.

Om trouwens je vraag te beantwoorden, ik ben eigenaar van een chatbox, en daar zit je (zoals ongetwijfeld bekend bij velen) ook met van die lamers die echt niets doen dan zieken, de meest gruwelijke ziekte, nazi-gebruiken en alles wordt uit de kast gehaald.

Als het zo door gaat komt het er op neer dat ik de c-ranges van alle inbel IP's moet gaan verbannen want het is afentoe niet te houden.

Nadeel daar van, de goeie zijn wederom slachtoffer van de kwaaien. Zoals altijd :(

Maareuh, mailtje sturen naar welke provider ook heb ik *nog nooit* response op gehad. Dus wat dat betreft sta je vrij machteloos.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb mijn gastenboek nu zo ingesteld, dat ik eerst alle berichtjes moet goedkeuren, voordat ze in het gastenboek verschijnen.

Zo ben ik eerst van die losers :r verlost...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 19 maart 2001 16:24 schreef GenetiX het volgende:
Mensen die inbellen zijn veel lastiger te traceren en het is ook maar de vraag of de provider van die of gene echt op zoek gaat naar de dader.
Nee hoor, maakt niets uit. Wordt gewoon gelogd wie wanneer ingelogd was met welk IP adres. Je bent in alle gevallen wel afhankelijk van de provider, en zolang er niets illegaals gebeurd is, kan deze weinig ondernemen, dan een waarschuwing ofzo.

Maarten

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1