Toon posts:

[Cisco CUCM 8.5] No ringback via UCCX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11-2021
Hopelijk zitten hier wat CCVP'ers.
Tijdens de migratie naar de nieuwe cisco telefoon centrale [Van 4.2 naar 8.5] hebben we een probleem met ringback als een gesprek via de nieuwe UCCX loopt. Externe gespreken lopen tijdens de migratie nog via de oude centrale.

Dit is het pad dat problemen geeft
Voice provider -> H323 -> oude centrale -> SIP Trunk -> Nieuwe centrale -> UCCX -> toestel

Dit gaat wel goed (wel ringback)
Voice provider -> H323 -> oude centrale -> SIP Trunk -> NIeuwe centrale -> toestel / hunt list

Na de migratie gaat de H323 en de oude centrale er tussen uit, maar dit probleem geeft nu veel klachten omdat de beller niets hoort na een menukeuze in UCCX. De telefoons gaan overigens wel gewoon over en als er word opgenomen komt het gesprek ook tot stand.

Enige redelijk vergelijkbare wat ik heb kunnen vinden is dit:
http://www.cisco.com/en/U...ote09186a00802b5e5d.shtml

Helaas lost dit het probleem niet op. Iemand nog suggesties?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Anoniem: 304544

Heb je al geprobeerd om de SIP trunk tussen de oude en de nieuwe centrale te vervangen door een intercluster trunk?

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Check deze optie even:

Send H225 User Info Message:

This parameter specifies which message Cisco CallManager sends for the ringback tone or tone on hold. Valid values follow:

Use ANN for Ring Back: Use Cisco SCCP Annunciator to play ringback tone (available in Cisco CallManager release 4.0 and later)

User Info for Call Progress Tone: Send H.225 user information message to IOS gateway to play ringback tone or tone on hold (This is the default.)

H225 Info for Call Progress Tone: Send H.225 information message to IOS gateway to play ringback tone or tone on hold

Cisco CallManager Version 3.1 does not support the H.225 Information message, so choose 'User Info for Call Progress Tone' if you are using intercluster trunks and any of the clusters is running Cisco CallManager Version 3.1 or earlier. However, if all of the clusters are running Cisco CallManager 3.2(2a) or a later release, you can choose 'H225 Info for Call Progress Tone.'

De optie "Send H225 User Info Message" moet op "use ANN for ring back" staan.

Je vindt dit onder de Enterprise settings geloof ik.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Flyduck
DGTL_Magician schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:34:
Check deze optie even:

Send H225 User Info Message:

This parameter specifies which message Cisco CallManager sends for the ringback tone or tone on hold. Valid values follow:

Use ANN for Ring Back: Use Cisco SCCP Annunciator to play ringback tone (available in Cisco CallManager release 4.0 and later)

User Info for Call Progress Tone: Send H.225 user information message to IOS gateway to play ringback tone or tone on hold (This is the default.)

H225 Info for Call Progress Tone: Send H.225 information message to IOS gateway to play ringback tone or tone on hold

Cisco CallManager Version 3.1 does not support the H.225 Information message, so choose 'User Info for Call Progress Tone' if you are using intercluster trunks and any of the clusters is running Cisco CallManager Version 3.1 or earlier. However, if all of the clusters are running Cisco CallManager 3.2(2a) or a later release, you can choose 'H225 Info for Call Progress Tone.'

De optie "Send H225 User Info Message" moet op "use ANN for ring back" staan.

Je vindt dit onder de Enterprise settings geloof ik.
Is dit een andere setting dan in de link die ik geplaatst heb? Want ik heb al een aanpassing gedaan op de H225 setting maar dit heeft helaas niet geholpen. Ik zit nu echt te denken dat het door de SIP trunk komt tussen de oude en nieuwe centrale zoals eerder aangegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Flyduck schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:17:
[...]

Is dit een andere setting dan in de link die ik geplaatst heb? Want ik heb al een aanpassing gedaan op de H225 setting maar dit heeft helaas niet geholpen. Ik zit nu echt te denken dat het door de SIP trunk komt tussen de oude en nieuwe centrale zoals eerder aangegeven.
Ja, dit is een andere setting.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Flyduck
Het bleek uiteindelijk te liggen aan een bug in de IOS versie op de router waar ook de MTP op draait.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee