Toon posts:

PC Start op en sluit af na +/- 5 seconden, PSU?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-07-2022
Geachte tweakers,

Dit is mijn probleem: Ik deed vanochtend mijn computer aan, en hij sloot binnen 5 seconden weer af, en startte toen weer op, enzovoorts. Daarna kreeg ik het voor elkaar om de computer hard te laten piepen toen ik hem aandrukte, maar dit is maar twee keer gebeurt, en heb ik daarna niet meer weten te hercreeeren.

Situatie:
Ik heb dit in mijn pc zitten:

Corsair AX 850 PSU
P67 GD65 B3
8 GB RAM
I7 2600K
1 500gb HDD + 2TB HDD
Gigabyte 2GB ATI Radeon 6950

Sinds gisterochtend heb ik dit in mijn computer toegevoegd:
MSI 6950 Twin Frozr III OC
Intel 320 80GB SSD

Dingen die ik heb geprobeert:

-Nieuwe Videokaart uit de pc gehaald. - Geen verschil
-Nieuwe Videokaart en SSD uit de pc gehaald. - Geen verschil
-Moederboord, CPU, Gigabyte 6950, en 1 stick ram. - Geen verschil
-Alles uit de computer kast gehaald en opnieuw overal ingedrukt. - Geen verschil.
-Ander stopcontact gebruikt. - Geen verschil
-Gekeken of er ergens contact werd gemaakt met de kast. - Niets gevonden.

Mijn grootste verwarring is dit: Ik heb gisteren mijn computer de hele dag aan gehad met de nieuwe hardware er in, zonder enig probleem. Dus waarom zou de PSU het dan vanochtend ineens niet aankunnen?

Ik heb op internet gezien dat er veel verschillende mogelijkheden zijn, en ik heb er in ieder geval aardig wat geelimineerd, maar ik wil zeker weten dat als ik een onderdeel vervang dat ook echt de oplossing is. Ik heb er geen probleem mee om een nieuwe PSU te kopen, maar ik wil graag weten of dat het ook zal verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Maf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb je de voeding al nagekeken?

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maffiappie
Ik heb er naar gekeken, maar ik weet niet wat ik moet zien als er iets mis is. Ik weet niet waar ik naar moet kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Je voeding of moederbord defect?
Probeer eens een andere voeding als je die hebt(sloop bijvoorbeeld eentje eruit van een andere pc)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:01
maffiappie schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:50:
Dus waarom zou de PSU het dan vanochtend ineens niet aankunnen?
Dingen kunnen nu eenmaal stuk gaan.
Ik heb op internet gezien dat er veel verschillende mogelijkheden zijn, en ik heb er in ieder geval aardig wat geelimineerd, maar ik wil zeker weten dat als ik een onderdeel vervang dat ook echt de oplossing is. Ik heb er geen probleem mee om een nieuwe PSU te kopen, maar ik wil graag weten of dat het ook zal verhelpen.
Dat kun je nooit met zekerheid zeggen zonder onderdelen eerst uit te gaan wisselen. Je hoeft niet meteen nieuw te kopen, heb je geen ander systeem of kun je niet van iemand wat lenen? Zie verder ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maffiappie
Ik heb nog een andere PSU liggen, maar die heeft alleen een 4 pins connector, dus die krijgt het moederboord in ieder geval niet op gestart, dat was waarom ik deze Corsair had gekocht. Ik zit er aan te denken om een nog grotere watt PSU te kopen, gewoon voor toekomstige groei, en als dat het dan niet verhelpt mijn computer naar een of andere computerwinkel bij mij in de buurt te brengen om helemaal doorgemeten te worden. Ik ben op het moment niet in het bijzijn van iemand die ook een doe-het-zelf pc heeft.

• maffiappie
Even een update, omdat ik er altijd een hekel aan heb als ik een begonnen thread zonder einde zie:
Ik heb vandaag een nieuwe PSU binnen gekregen (Antec Truepower Quattro 1200) en de pc doet het weer, het was dus denk ik gewoon een foutieve oude PSU (Corsair AX 850)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee