Acties:
  • 0Henk 'm!

• RangerHenk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Beste Tweakers community,

aangezien ik mijzelf noch steeds als techno noob beschouw kom ik hier in goed vertrouwen voor profesioneel en kundig advies.

ik ben al een tijdje (met beperkt budget @ +/_ 250E) opzoek naar een nieuwe telefoon.

in deze moderne tijden heb ik ook mijn verwachtingen een beetje opgeschroefd en wil een paar leuke functies waardoor ik in het smartphone segment beland ben. verder ben ik een happy Mac gebruiker, reis ik regelmatig voor langere periodes en woon ik niet in NL. voor mij helaas geen abbo dus.

IK wil graag:
  • offline Navigeren te voet en in de auto.( dus een nette GPS en mogelijkheid kaarten er op te zetten)
  • vertaal apps voor vele talen kunnen instaleren
  • Wifi en bluetooth.
  • een goed touchschreen of full qwerty (wordt eerste touchscreen).
  • kalender syncen met laptop (met Google agenda of apple's Ical).
  • redelijke fotokwaliteit en ook eens een filmpje kunnen maken.
  • 3.5mm minijack voor goede koptelefoon ook redelijk geluid.
  • niet elke dag moeten opladen bij normaal gebruik (4sms+10min bellen+ 2x email ophalen)
  • overzichtelijk menu.
  • threaded sms conversaties
  • af en toe emails checken/sturen
    geen vastlopers
ik was zelf bij een nokia C6-01 of 67 uitgekomen met deze wensen maar mijn techno guru kennissen raden mij unaniem af van Symbian vanwege nokias twijfelachtige toekomst support. helaas kan hun Iphone advies om budget redenen ook niet..

wat raden jullie mij aan?
ikzelf zie door de bomen het bos namelijk al lang niet meer.

hopende op behulpzame en nuttige antwoorden verblijf ik.

Hoogachtend,

Henk de Noob

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 23:56
Zoek een eenvoudige android-telefoon, zou ik zeggen.
Als je je budget nog iets omhoog kunt halen, zou ik persoonlijk gaan voor een motorola defy. Dat is namelijk een degelijke telefoon die qua specificaties nog lang mee kan en lekker robuust is en met prima geluid (beter dan veel htc-telefoons, heb ik mij laten vertellen). Goed, het is niet het nieuwste van het nieuwste, en het is maar de vraag of motorola een nieuwere versie dan froyo (2.2) gaat uitrollen voor de defy, maar er is wel weer een heel actieve community voor als je over een jaar ofzo eens tegen de beperkingen van froyo aan gaat lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RangerHenk
dat water en stof dicht bevalt me super, en heeft dit dan ook een navigatie funktie? of is dat via een gratis app te verkrijgen.

ik sta nog open voor alternatieven want deze is wel erg groot en ook wat prijzig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 15:58

Nvidiot

notepad!

Je zou kunnen kijken naar de ZTE Blade / Orange San Francisco. Enige nadeel van deze telefoon is dat de camera niet echt geweldig is, maar hij is wel goedkoop te krijgen.

[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade

[Voor 17% gewijzigd door Nvidiot op 26-06-2011 23:12]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RangerHenk
bedankt voor het meedenken maar ik ben wel genezen van de chinese telefoon verleiding na een hoop frustratie met Dual sim toestellen van bijv. Nexian. het klinkt leuk en de prijs is aantrekkelijk maar ik vond de kwaliteit ellendig. ik zoek nu dus naar een degelijk merk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 15:48
Voor 269 staat hier in de Pricewatch een HTC Desire. Een heel degelijk toestel.
Oke, hij is ondertussen wel wat ouder, maar kan nog goed meekomen. Eventueel 2e hands kan ook nog, houd je geld over.

Als je je facebook / email / twitter e.d. niet elk uur laat updaten, maar handmatig of een keer in de 4 uur ( mail kan op Push natuurlijk ) dan hoef je je telefoon niet elke dag op te laden, maar ligt aan vele factoren.

Je kan ook naar de budget android toestellen kijken, maar ik heb liever een high-end toestel van 1 jaar terug, dan een budget toestel die net uit is. Het verschil is altijd duidelijk merkbaar in snelheid, geheugen en al die dingen.

• Fotogravinnetje
De HTC Desire is iets groter dan de Defy (wel even groot scherm), en qua prestaties vergelijkbaar met de Defy (de 800MHz van de Defy presteert in de benchmarks vergelijkbaar met de 1000Mhz van de Desire en is bovendien eenvoudig en veilig te overclocken naar zo'n 1000, 1100 MHz als je daar behoefte aan zou hebben). De Defy heeft echter beter geluid en zal naar verwachting langer meegaan vanwege het feit dat ie 'life proof' is. En bovendien staat die voor vanaf 253 in de Pricewatch (incl verzending en ideal-betaling). Alleen als je per se Sense wil hebben (wat ik niet verwacht van iemand voor wie dit de eerste smartphone wordt) moet je voor een HTC gaan.

Ik heb dus zelf ook de Defy (ook gekeken naar de HTC Desire en de opvolger(s) ervan) en met regelmatig tweets binnen laten halen, mail op push, gebeld worden en zelf bellen, tweets versturen, af en toe wat internetten, haal ik nog steeds de twee dagen op 1 accu-lading. Na vijf uur voornamelijk telefoon in m'n zak (dus aan en met automatische synchronisaties aan, wifi aan, 3G aan) was m'n batterij van 98% naar 92% gezakt. Tussendoor wel af en toe scherm aan gehad. (En met CM7 haalde ik nog langer, zit nu weer op stock froyo, wel overgeclockt en ondergevolteerd)

Overigens eens met Antonyjeweet dat je beter voor een midrange/highend van een jaar oud kunt gaan dan voor een nieuwer budget-toestel.

[Voor 53% gewijzigd door Fotogravinnetje op 27-06-2011 08:35]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 15:48
Goed geluid mag je niet verwachten op een telefoon, vooral niet uit de speakers.

Als je goed geluid wilt moet je een Samsung Galaxy S, en daar een Voodoo sounds kernel op knallen, maar dat gaat hier niet op. Deze heb ik zelf, maar voordat je er het maximale uit heb gehaald heb je heel XDA doorgelezen. En dat raad ik dan nu ook niet aan.

En wat ik weet uit het verleden, is dat Motorola zijn toestellen niet of nauwelijks van updates voorziet. Is ook iets om over na te denken, oke de Desire is al wat ouder, maar hij word nog door HTC voorzien van een Android 2.3 rom met Sense.
Ik heb verder geen ervaring met hoe de Motorola werkt, maar alleen al om zon dingetje zou ik een HTC aanraden.

• GZFan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:13
Als je off-line wilt navigeren, kan dat niet met google Maps. Je moet dan een app aanschaffen. https://market.android.co...ation+offline&so=1&c=apps

Voor de rest: Zoek gewoon een oudere Android-telefoon. Met behulp van XDA kan je de meeste toestellen prima naar een andere Android-versie upgraden en overclocken.
Zeker bij de oudere toestellen zijn de custom-ROMs gewoon stabiel. Een oudere Android is (voor dezelfde prijs) van een betere bouwkwaliteit dan een budget-Android die nieuw is imho.

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1 > Samsung A52s 5G

• Fotogravinnetje
Ik vraag me af of iemand die voor het eerst een smartphone gebruikt wel zo nodig 2.3 moet hebben. En tegen dat ie dat wel wil: er is een enorm actieve community die voor dergelijke updates kan zorgen. En of het dan het extra geld waard is zal de koper zelf moeten bepalen. Ik zou dan eerder voor degelijk gaan dan voor state-of-the-art, zeker als dat nog goedkoper is ook ;) Het betere geluid, kleinere formaat (alleen 1 mm dikker, rest is kleiner), lagere gewicht en robuustheid zijn dan nog mooi meegenomen ook. De Defy heeft verrassend goed geluid voor een mobieltje...

• RangerHenk
Acer liquid e met android 2.2

Zie:

http://nl-nl.forum.ibood....gb_microsd_en_android_22/

zou dit een goeie zijn? ik ken Acer niet als telefoon producent.

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 09:45
Op T.net staat wel ergens een review, heb ik pas gelezen!

Anoniem: 206092

Het is hier op T.net een beetje hip om Symbian^3 te bashen en Android/iOS op te hemelen, dus ik zou als ik jou was een klein korreltje met zout bij elk comment toevoegen ;)

De C6-01 van Nokia is een zeer degelijke telefoon! Out-of-the-Box al zeer feature-compleet. Je eerstgenoemde punt, de navigatie is denk ik ook meteen het meest sterke punt van elke moderne Nokia-telefoon; Nokia Maps is ongetwijfeld een van de beste, zoniet dé beste, mobiele navigatie software. Een tweede ijzersterk punt is Nokia's e-mail service; automatisch push-mail komt het erop neer. Als laatste zal ook de batterijduur hoger zijn dan gelijk geprijsde smartphones, zeker Android-telefoons staan erom bekent hier wat minder om te presteren. Ik ben ervan overtuigd dat als je deze telefoon zelf als eerste hebt gescout, je hier geen miskoop mee doet!

En ondersteuning die stopt? Symbian wordt nog tot minimaal 2015 ondersteund! :)

BTW: Ik raad custom ROMs echt af, zoals iedereen hier zou horen te doen naar mijn mening (eerste smartphone)

• RangerHenk
ik ga het meemaken.

ik heb net voor 145 Euro de Acer besteld na het lezen van een paar aardige reviews.

ik spaar dan 100 euro t.o.v. de Nokia's dus kan ik een navi app betalen die hopelijk goed werkt.

als ik de acer i.c.m Android onverhoopt toch niets vind (bijv door de accuduur) gaat ie op ebay en haal ik alsnog de nokia c7.

bij deze ontzettend badankt voor het meedenken en de tips.

ik duik vast binnekort op in android support forum. :P

Groeten

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 206092 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:25:
Het is hier op T.net een beetje hip om Symbian^3 te bashen en Android/iOS op te hemelen, dus ik zou als ik jou was een klein korreltje met zout bij elk comment toevoegen ;)
Het is een dood OS dat al jaren geleden begraven had moeten worden. Vooruitgang zit er niet in en als je een smartphone wilt met uitgebreide ondersteuning qua applicaties is Android gewoon een veel betere keuze.
BTW: Ik raad custom ROMs echt af, zoals iedereen hier zou horen te doen naar mijn mening (eerste smartphone)
Want? Waarom moeten wij een custom rom afraden? Ik zie daar geen enkele reden voor.
RangerHenk schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:18:
bedankt voor het meedenken maar ik ben wel genezen van de chinese telefoon verleiding na een hoop frustratie met Dual sim toestellen van bijv. Nexian. het klinkt leuk en de prijs is aantrekkelijk maar ik vond de kwaliteit ellendig. ik zoek nu dus naar een degelijk merk
ZTE geen degelijk merk? Is een van de grootste fabrikanten op de GSM markt, een stuk groter dan een bedrijf zoals Acer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 206092 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:25:
Het is echt niet zo dat Symbian onpopulair is en Android/iOS populair omdat het toevallig hip is. Daar zit wel iets meer achter. Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf bepalen, maar als zelfs Nokia het zinkende schip verlaat dan zegt dat wel iets.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee