Toon posts:

cpu temp doen raar kan iemand mij helpen??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dhomme87
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-05-2020
Goedendag,

Ik heb een probleem. Mijn CPU QuadCore Intel Core 2 Extreme QX9650, 3000 MHz geeft verschillende temparaturen (zowel in bios als in everest)

core 1 : 15-22 graden c (idle)
core 2 : 15-22 graden c (idle)
core 3 : 45c IDLE (geen beweging 45 vanaf startup)
core 4 : 45c IDLE (geen beweging 45 vanaf startup)

ZIE afbeelding!

http://img402.imageshack.us/img402/8606/cputemps.th.png

weet iemand wat ik hieraan kan doen of wat er aan de hand is? Volgens mij zijn core 1 en core 2 wel goed deze zie ik nammelijk veranderen en de lage temp komt omdat ik een watergekoelde proccesor koeler heb van corsair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Temperaturen worden niet goed uitgelezen (of helemaal niet uitgelezen) door het programma dat je gebruikt. Dat komt wel vaker voor.

Watergekoeling houd de boel natuurlijk ook koeler, maar is toch altijd boven kamertemperatuur. Als die eronderduikt klopt het dus ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dhomme87
Ja die lagen temp lijkt me ook niet fout maar die 45c hij liet ook al 45c zien met lucht koeling maar toen warren de andere rond de 40 dus vondt ik het toen niet vreemd dat er 5c tussen zat maar nu dat het verschil 20graden is begin ik me toch zorgen te maken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 16:55

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik denk eerder dat net zoals Reepje zei dat of het programma niet goed kan uitlezen of dat er misschien een foutje is met de temperatuursensor in de processor zelf.
Misschien dat anders een Bios update je probleem kan verhelpen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dhomme87
Is zoun uodate niet riskant en is het door iedere middelmatige tweaker zoals mij te doen??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Als je een handleiding kan lezen+uitvoeren niet.

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 16:55

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

In principe is een bios update zo gedaan. Het zal waaarschijnlijk zoals Beatboxx al zegt in je handleiding staan en anders ga je naar de webpagina van je moederbord ( hier staan ook de bios downloads waarschijnlijk ) En mocht daar geen ReadMe of iets dergelijks staan google je de naam van je moederbord + bios update of iets in die geest ;)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Wat laat CoreTemp zien?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• dhomme87
Precies het zelfde

core 1 22c
core2 19c
core3 + 4 45

zie afbeelding

http://img638.imageshack.us/img638/1647/coretemp.th.png
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee